عوارض تداخل کوکائین و الکل را جدی بگیرید!

تداخل کوکائین و الکل

فهرست مطالب

چه گهگاه کوکائین مصرف کنید چه به طور منظم یا یک یا دو بار از آن استفاده کرده باشید مهم است که خطرات ناشی از تداخل کوکائین و الکل را درک کنید. هر دوی این مواد حتی زمانی که به تنهایی مصرف شوند بر بدن و ذهن تأثیر می‌گذارند و در صورت مصرف هم زمان کوکائین و الکل با هم خطرات بیشتری نیز وجود دارد. از آنجایی که کوکائین یک محرک است و الکل یک عامل افسردگی است، فشار جمعی که آنها بر بدن و ذهن شما وارد می کنند می تواند خطرناک باشد.

در این مقاله خطرات فوری و طولانی مدتی را که مخلوط کوکائین و الکل می تواند بر سلامتی شما داشته باشد بیان کرده ایم. پس عوارض تداخل کوکائین و الکل را جدی بگیرید! خواندن این مطلب شمارا در شناخت این عوارض کمک میکند.

 

خطرات مصرف تداخلی مواد مخدر و الکل چیست

اثرات منفی جسمی و روانی استفاده از الکل با سایر مواد مخدر به خوبی مستند شده است. استفاده از این داروها ممکن است باعث: خاموشی، مسمومیت، مصرف بیش از حد و مرگ شود. وابستگی جسمی و روانی؛ آسیب به اندام های حیاتی مانند مغز، قلب و کبد؛ ناتوانی در یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات؛ و مشکلات روانی از جمله افسردگی، روان پریشی و اضطراب شدید. افراد به دلایل مختلف از مواد مخدر و نوشیدن الکل استفاده می کنند. دلیل شما هر چه باشد استفاده از مواد مخدر با الکل ممکن است اثرات منفی طولانی مدتی روی شما داشته باشد. اثرات بلند مدت احتمالی شامل موارد زیر است:

  • نیاز به مصرف بیشتر برای رسیدن به همان اثر.
  • فشار خون بالا و سکته مغزی.
  • مشکلات کبد و لوزالمعده
  • ایجاد برخی سرطان ها به عنوان مثال سرطان کبد، سرطان روده و سرطان دهان.
  • مشکل در به دست آوردن یا حفظ نعوظ.
  • مشکلات ارگاسم.
  • مشکلات باردار شدن
  • احساس می کنید که باید از دارو یا الکل استفاده کنید. این به عنوان وابسته شناخته می شود.

 

مصرف ھمزمان کوکائین و الکل
مصرف ھمزمان کوکائین و الکل

 

ترکیب کوکائین و الکل

تداخل کوکائین و الکل می تواند به شما احساس شکست ناپذیری بدهد و احتمال رفتار شما را به گونه ای افزایش دهد که امنیت شما را به خطر بیندازد. همچنین اثرات منفی مشترک کوکائین و الکل، مانند پرخاشگری، زمانی که این دو ماده با هم مصرف شوند می تواند تشدید شود. خطرات کوتاه مدت کوکائین و الکل نشان می دهد که حتی اگر این مواد به صورت تفریحی مصرف شوند می توانند به سرعت به بدن و خلق و خوی شما آسیب بزنند. آنها همچنین می توانند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارند. اثرات سمی کوکائین و الکل زمانی تشدید می شود که با هم ترکیب شوند زیرا ترکیب این دو ماده متابولیت های جدیدی در بدن ایجاد می کند.

 

پیشنهاد مقاله: عوارض کوکائین و روش‌های ترک آن

قوی ترین آنها یک ماده فعال به نام کوکااتیلن است که می تواند به کبد، قلب و سایر اندام های حیاتی شما آسیب برساند. هنگامی که کوکااتیلن در بدن ایجاد می شود برای مدت طولانی تری نسبت به الکل یا کوکائین به تنهایی در بدن باقی می ماند. با افزایش ولع، وابستگی بیشتر همراه است و خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 

مصرف کوکائین با مشروب

علاوه بر افزایش خطر مصرف بیش از حد و نوشیدن آن با مشروب  می تواند باعث ضربان قلب سریع یا نامنظم، مشکل تنفسی، خشونت و احتمال آسیب یا نارسایی اندام شود. قبل از مخلوط کردن موادی از این دست، ضروری است خطرات آن را بدانید. کوکائین یک داروی محرک است که اثرات مسکن، مسموم کننده و انرژی زا ایجاد می کند. ترکیب آن با یک داروی افسردگی، مانند مشروب می تواند منجر به عوارض جانبی غیرقابل پیش بینی و بالقوه کشنده شود. به این ترتیب پس از مصرف کوکائین نباید مشروب بنوشید. تداخل کوکائین و الکل و همچنین مشروبات عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص عمومی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تداخل کوکائین و الکل

وقتی الکل و کوکائین با هم مصرف می‌شوند، با یکدیگر تعامل می‌کنند و ماده بسیار سمی به نام کوکااتیلن در کبد شما تولید می‌کنند. افسردگی را افزایش می‌دهد. اثرات الکل بر روی سیستم عصبی شما واکنش شما را به کوکائین قوی تر و خطرناک تر می کند.

 

ترکیب کوکائین و الکل
ترکیب کوکائین و الکل

 

آیا مصرف مواد مخدر و الکل می توانند باعث مشکلات روانی شوند؟

در موارد خاص استفاده از مواد مخدر می‌تواند منجر به مشکلات سلامت روان درازمدت شود. برای مثال، مصرف آنها ممکن است منجر به افسردگی یا اسکیزوفرنی شود یا ممکن است باعث ایجاد احساسات مشابه با احساساتی شوند که قبلاً به عنوان بخشی از یک مشکل سلامت روان تجربه کرده اید. همچنین ممکن است برای کمک به احساساتی که برای مقابله با آنها به روش های دیگر تلاش می کنید. اگر به مواد مخدر و الکل تفریحی وابسته باشید و اگر به این روش از مواد مخدر و الکل استفاده می کنید ممکن است دچار اعتیاد شده باشید.

همه مخدرها نوعی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارند. آنها می توانند بر نحوه دیدن و تجربه چیزها، خلق و خو و رفتار شما تأثیر بگذارند. اثرات مخدر های تفریحی ممکن است خوشایند یا ناخوشایند باشد. آنها ممکن است برای مدت کوتاهی یا طولانی تر ادامه داشته باشند. برخی از اثرات ممکن است پس از از بین رفتن خود دارو ادامه یابد. نحوه واکنش شما به داروهای تفریحی احتمالاً به آنچه مصرف می‌کنید، نحوه مصرف آن و احساس شما در آن زمان بستگی دارد.

 

پیشنهاد ویژه: نوشیدنی های الکلی که باعث کوری چشم می شود

 

الکل و حشیش

حشیش (همچنین ماری جوانا یا علف هرز نامیده می‌شود) پرمصرف‌ترین ماده مخدر غیرقانونی است. میتوان اثرات مختلفی بر روی بدن داشته باشد. افراد از ایجاد احساس آرامش گرفته تا بی حالی یا پارانوئید، گیج یا مضطرب بودن. اگر از حشیش و الکل با هم استفاده کنید نتایج – هم فیزیکی و هم روانی – غیرقابل پیش بینی است. نوشیدن الکل همزمان با مصرف حشیش می تواند باعث سرگیجه یا حالت تهوع یا استفراغ شما شود.

 

الکل و آمفتامین

مصرف هر محرکی که باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید می تواند شما را از تأثیر هر الکلی که می نوشید کمتر آگاه کند. بنابراین ممکن است در نهایت بیش از آنچه تصور می کنید مشروب بخورید، شما را در معرض خطر مسمومیت حاد الکل قرار می دهد. هم آمفتامین ها و هم الکل مهارهای شما را کاهش می دهند. احتمال دارد کاری را انجام دهید که از آن پشیمان شوید و خودتان را در معرض کار خطرناک قرار دهید.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آرمین پویافر

آرمین پویافر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهرداد ساسانی

مهرداد ساسانی

روانشناسی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

مصرف کوکائین با مشروب باعث چه مشکلی میشود؟

ضربان قلب نامنظم، مشکل تنفسی، خشونت، نارسایی اندام ها میشود.

خطرات مصرف تداخلی مواد مخدر و الکل چیست؟

عوارض جسمانی و روانی، مسمومیت و حتی مرگ.

مصرف مواد مخدر و الکل باعث چه بیماری روانی میشود؟

افسردگی و اسکیزوفرنی.

منابع علمی این مطلب

  1. https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-88-470-5322-9_25
  2. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/drug-addiction/symptoms-causes/syc-20365112
  3. https://nida.nih.gov/publications/drugs-brains-behavior-science-addiction/drug-misuse-addiction

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید