مشاوره روابط کاری و مدیریت آن

مشاوره آنلاین روانشناسی

فهرست مطالب

صنعتی شدن جهان، تشکیل سازمان ‌های بزرگی را در پی داشته است که میلیون ها انسان در آن به کار و فعالیت می‌پردازند. ادامه حیات اقتصادی و پیشرفت این سازمان‌ ها در گرو روابط کاری کارکنان آنهاست. سازمان ‌ها بدون همکاری افراد به اهداف خود دستیابی پیدا نخواهند کرد. همکاری افراد با یکدیگر نیز بدون برقراری ارتباط موثر امکان ‌پذیر نیست. شما میتوانید با مشاوره در زمینه روابط کاری بهترین توصیه ها را در مورد بهبود این روابط دریافت کنید.

ارتباط موثر رمز موفقیت بسیاری از انسان‌ها در زندگی شغلی و حرفه‌ ای است. روانشناسی آنلاین به شما خواهد گفت: علوم و مهارت‌های فنی در انجام وظایف شغلی لازمه موفقیت و پیشرفت است اما بدون مهارت های لازم ارتباطات کاری از جمله: مهارت‌ های اجتماعی-مهارت‌ های انسانی-مهارت های ارتباطی پیشرفت اگر غیر ممکن نباشد مسلماً بسیار دشوار است.

 

تعریف روابط کاری

روابط کارکنان به رابطه بین کارفرما و کارکنانش و یا رابطه همکاران با هم اشاره دارد و بسته به زمینه کاری، این اصطلاح کاربردهای عملی و نظری دارد. شرکت های خاصی ممکن است تیم اختصاصی برای حفظ و بهبود روابط کارکنان داشته باشند. در موارد دیگر این اصطلاح ممکن است به نظریه‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌ هایی اشاره کند که برای حمایت از کارکنان و منافع آنها طراحی شده‌اند.

 

مشاوره روابط کاری
مشاوره روابط کاری

 

روابط کارکنان به ایجاد روابط و تعاملات مثبت بین کارفرمایان و کارکنان مربوط می شود و در سطح وسیع تری به تقویت حس اجتماع در سازمان کمک می کند. این می تواند مستلزم ایجاد ارتباطات شفاف در محل کار یا حمایت از سلامت عاطفی، جسمی و روانی کارکنان باشد. ایجاد این رابطه توسط فرد متخصص انجام میگیرد. مراجعه به مشاوره آنلاین روانشناسی و گرفتن مشاوره روابط کاری راهیست مطمئن در ایجاد رابطه صحیح و سالم بین همکاران. هدف از روابط کارکنان ایجاد یک رابطه مثبت بین کارفرمایان و کارکنان است که منجر به افزایش ماندگاری، شادی و بهره‌ بری کارکنان در زمینه کاری میشود.

 

پیشنهاد مقاله:  خودشناسی

مشاوره آنلاین روانشناسی در زمینه کاری چگونه به ما کمک می کند؟

شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. بهبود ارتباط کاری و فردی همکاران
  2. ریشه یابی مشکلات افراد با همکاران، کارفرمایان و محیط کار و رفع و رجوع این مشکلات
  3. شناسایی و رفع موانعی که باعث عدم پیشرفت فرد در محیط کار میشود.
  4. شناسایی و رفع موانعی که باعث عدم پیشرفت اهداف سازمان میشود.
  5. انتخاب شغل مناسب تیپ شخصیت فردی
  6. مشاوره آنلاین روانشناسی در زمینه حفظ سلامت عاطفی، روانی و جسمانی در محیط کاری به افراد کمک میکند.
  7. شناسایی علل دل زدگی از شغل و رفع این علل
  8. نحوه صحیح ارتباطات فردی و میان فردی
  9. نحوه صحیح ارائه نقطه نظرات
  10. رفع نگرانی های محیط کاری

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

پیشنهاد مقاله: علائم اختلالات ارتباطی 

اهمیت مشاوره آنلاین روانشناسی در بهبود روابط کاری

 در ابتدایی ترین حالت ارتباط کاری به یک دلیل بسیار ساده و مهم است: بدون کارمندان، یک شرکت نمی تواند کار کند. شرکت‌ها می‌خواهند تا زمانی که ممکن است کارکنان باتجربه، سازنده و با ارزش را حفظ کنند. تلاشی که اغلب به عنوان حفظ کارمند شناخته می‌شود. برای انجام این کار، کارکنان باید به اندازه کافی خوشحال باشند و صمیمیت کاری محکمی داشته باشند که سازمان را ترک نکنند یا حداقل احتمال ترک آن کمتر باشد. روابط کارمندان و همکاران خود را با مشاوره روابط کاری بهبود بخشید.

سازمانی با رابطه مثبت بین مدیریت و کارکنانش نرخ حفظ و بهره وری کلی را افزایش می دهد. هر دوی این موارد تأثیر محسوسی بر ارزش شرکت دارند و در واقع نقش کلیدی در تعیین موفقیت یک سازمان دارند. بدون شناخت و اجرای استراتژی‌های رابطه کاری بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند به موفقیت های بلند مدت دست یابند.

 

توصیه های مشاوره آنلاین روانشناسی برای بهبود ارتباطات کاری و مدیریت شرایط سخت کاری

درست مانند زندگی شخصی شما برخی افراد در محل کار ممکن است شما را به دلیل رفتارشان ناراحت کنند. رفتار آنها حتی ممکن است برای شما مشکلات جدی ایجاد کند.
داشتن روابط دشوار با همکاران می تواند استرس زا باشد و می تواند کار را سخت تر کند.

 

روابط کاری
روابط کاری

 

با مشاوره آنلاین روانشناسی در زمینه روابط کاری می‌آموزید که این شرایط را چگونه کنترل کنید. نمونه ای از توصیه های اولیه برای بهبود شرایط:

در مورد نگرانی های خود بحث کنید:

اگر همکار چیزی گفت یا انجام داد که برای شما ناراحت کننده است ترتیبی دهید که خصوصی با او صحبت کنید. سپس می توانید با آرامش موقعیت و احساسات خود را توضیح دهید. اگر دوباره تکرار شد، یا احساس می‌کنید که نمی‌توانید با همکاران صحبت کنید مشکل را با مدیر خود در میان بگذارید.

سعی کنید درگیر بحث و مشاجره نشوید:

شما همیشه با همکاران خود موافق نخواهید بود. اما بیان دیدگاه خود به شیوه ای منصفانه و مودبانه می تواند از بحث های غیر مفید جلوگیری کند. 

از شرکت در شایعات محل کار خودداری کنید:

مردم اغلب از شایعات به عنوان راهی برای پیوند و یافتن زمینه مشترک برای گفتگو استفاده می کنند. با این حال شایعات می تواند روابط را تحت فشار قرار دهد و باعث درگیری شود.

 

پیشنهاد ویژه:  بهبود روابط بین اعضای خانواده

یک علاقه مشترک پیدا کنید:

ممکن است شما با همکارانتان اشتراک زیادی نداشته باشید. اما پیدا کردن چیزی که هر دو دوست دارید مانند یک تیم ورزشی، برنامه تلویزیون یا سرگرمی می تواند به شما موضوع مثبتی برای گفتگو بدهد. با گذشت زمان این موارد می تواند رابطه شما را بهبود بخشد.

 

فاصله حرفه ای را حفظ کنید:

متأسفانه همیشه با هر همکار روابط خوبی نخواهید داشت. اگر مجبورید با کسی کار کنید که با او مشکلی ندارید سعی کنید یک مرز حرفه ای را حفظ کنید. این واقع بینانه نیست که فکر کنید با همه دوست خواهید بود.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر دکتر عظیم دارایی فاضلی

دکتر عظیم دارایی فاضلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر باران نوروزی

باران نوروزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رامینا جوینی پور

رامینا جوینی پور

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

مشاوره آنلاین روانشناسی در زمینه کاری چگونه به ما کمک میکند؟

1-بهبود ارتباط کاری و فردی همکاران 2-ریشه یابی مشکلات افراد با همکاران، کارفرمایان و محیط کار و رفع و رجوع این مشکلات 3-شناسایی و رفع موانعی که باعث عدم پیشرفت فرد در محیط کار میشود. 4-شناسایی و رفع موانعی که باعث عدم پیشرفت اهداف سازمان میشود. 5-انتخاب شغل مناسب تیپ شخصیت فردی 6-مشاوره آنلاین روانشناسی در زمینه حفظ سلامت عاطفی، روانی و جسمانی در محیط کاری به افراد کمک میکند. 7-شناسایی علل دل زدگی از شغل و رفع این علل 8-نحوه صحیح ارتباطات فردی و میان فردی 9-نحوه صحیح ارائه نقطه نظرات 10-رفع نگرانی های محیط کاری 11_و غیره....

روابط کارکنان به چه موضوعی اشاره دارد؟

روابط کارکنان به رابطه بین کارفرما و کارکنانش و یا رابطه همکاران با هم اشاره دارد و بسته به زمینه کاری، این اصطلاح کاربردهای عملی و نظری دارد.

یک مورد از مواردی که میتواند رابطه بین شما و همکارتان را بهتر کند نام ببرید و توضیح دهید

یک علاقه مشترک پیدا کنید: ممکن است شما با همکارانتان اشتراک زیادی نداشته باشید. اما پیدا کردن چیزی که هر دو دوست دارید مانند یک تیم ورزشی، برنامه تلویزیون یا سرگرمی می تواند به شما موضوع مثبتی برای گفتگو بدهد. با گذشت زمان این موارد می تواند رابطه شما را بهبود بخشد.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.mind.org.uk/
  2. https://pifonline.org.uk/pif-tick/
  3. برگرفته از کتاب: مهارتهای ارتباطی میان فردی/نویسنده ایرج هاشمی/صفحات یک تا پنج

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید