بهبود روابط عاطفی با همسر

مشاوره آنلاین

فهرست مطالب

رابطه عاطفی به رابطهٔ بین فردی گفته می‌شود که متضمن صمیمیت عاطفی یا فیزیکی باشد. پنج مؤلفه: 1.شناخت، 2.توجه 3.وابستگی دوطرفه 4.تقابل و 5.تعهد در ایجاد رابطه عاطفی موثرند. در این بین دو طرفه بودن و تعهد از دیگر مولفه‌های مهم‌تر هستند. رعایت این پنج مولفه پایه و اساس ایجاد یک رابطه عاطفی است. در ادامه به کمک به بهبود روابط عاطفی می‌پردازیم.

 

روابط عاطفی با همسر

بهبود روابط عاطفی با همسر، در دهه‌های اخیر قابل تردید نیست. حتماً شما در زندگی خود و یا نزدیکانتان دیده یا شنیده‌اید مدتی پس از یک نامزدی پرشور و عشق، رابطه زوجین به سمت یکنواختی پیش می‌رود. مثلاً زوجینی که در دوران نامزدی یک یا دو ساعت با هم صحبت می‌کردند در حال حاضر حتی ده دقیقه هم حاضر به گفتگو با یکدیگر نیستند. در اینجا لطمه به رابطه عاطفی احساس می شود و برای بهبود روابط عاطفی باید چاره ای اندیشیده شود.

این نکته بسیار مهم است که رابطه عاطفی و ازدواج هم مشمول قوانینی برای بقا و نگهداری است. به همین دلیل افرادی که بین خود قوانینی ندارند و بسیاری از نکات را رعایت نمی‌کند رفته رفته زندگی مشترک شان به نابودی کشانده می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به مشاوره رابطه عاطفی راهنمایی های لازم را جهت بهبود روابط عاطفی دریافت کنید و شادی و نشاط را به زندگی مشترک خود بازگردانید. حقیقت این است که حفظ رابطه عاطفی زناشویی کار آسانی نیست و نیازمند تلاشی است که مبتنی بر هنر و مهارت شماست.

خدماتی که مشاوره روابط عاطفی به شما ارائه می دهد شامل آموزش موارد زیر است:

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج

بهبود روابط عاطفی
بهبود روابط عاطفی

 

اولویت بندی:

برای شکوفایی رابطه باید ارتباط موثر بین افراد درگیر وجود داشته باشد. این کار راهی است برای انتقال نگرانی های درونی، افکار و خواسته‌هایتان، با این هدف که یکدیگر را بهتر درک کنید. وقتی این عنصر حیاتی در رابطه نادیده گرفته شود بیشتر ارتباطات متلاشی خواهند شد. ارتباط امری دو طرفه است:

صحبت کردن و گوش دادن. بنابراین زن و شوهر باید زمانی را برای یکدیگر بگذارند تا علاوه بر ابراز خود، به احساسات شخص دیگر هم گوش دهند. برای اینکه ارتباط برقرار شود باید با میل و هدف خوشحال کردن انجام شود. اگر در حال داد زدن یا بالا بردن صدایمان هستیم و یا حتی شروع کرده‌ایم به دروغ گفتن و سرزنش دیگری، رابطه عاطفی دیگر موثر نخواهد بود.

بنابراین برای افزایش مهارتهای عاطفی خود با همسرمان چه کاری می‌توان انجام داد؟ و از چه چیزی باید اجتناب کنیم؟

مشاوره آنلاین چه کمکی می کند؟

در پاسخ به این سوالات به شما کمک خواهد کرد و موارد زیر را به شما آموزش می‌دهد:

1.سریع خشمگین نشوید( آموزش کنترل خشم):

اگر به خشم خود اجازه دهیم سریع شعله ور شود می‌تواند می‌تواند کیفیت روابط عاطفی با همسر را به سرعت از بین ببرد.

بنابراین هر زمان شما و همسرتان تصمیم داشتید که درباره احساسات تان صحبت کنید آرام باشید و با انتخاب کلمات مناسب آرامش خود را حفظ کنید. در نهایت شگفت زده خواهید شد که چقدر او برایتان احترام قائل است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

2.آموزش مهارت گوش دادن:

حتماً با این گفته موافقید که صحبت کردن با کسی که گوش نمی‌دهد بی فایده است. این مسئله در مورد زوجین هم صادق است. وقتی کسی به دیگری گوش نمی‌دهد او صدمه خواهد دید و دیگر احساساتش را با همسر خود در میان نخواهد گذاشت در چنین حالتی روابط عاطفی با همسر چیزی نخواهد بود جز امری سرسری و بی‌معنا.

3. آموزش مدیریت ارتباط:

اگر می‌خواهید ارتباط خود و همسرتان بهبود یابد باید از تله افرادی که می‌خواهند با دخالت مشکلات شما را حل کنند اجتناب کنید. با فراگیری مدیریت ارتباط متوجه خواهید شد مشکلات در زندگی زناشویی باید بین شما و همسرتان باشد نه بین شما،همسر و اقوام تان.

4. آموزش درک تفاوت نظر:

در جلسات مشاوره خواهید آموخت درک تفاوت نظر همسرتان در بهبود روابط عاطفی بسیار مهم است. هر وقت باید در مورد مسئله مهمی صحبت کنید به خاطر داشته باشید که دیدگاهتان لزوماً همیشه صحیح نیست. برای دیدگاه همسرتان ارزش قائل باشید.

 

رابطه عاطفی
رابطه عاطفی

 

اظهار عشق واقعی:

برای موفقیت در رابطه عاطفی با شریک زندگی‌تان باید توانایی ابراز عشق واقعی را داشته باشید. برای موفق بودن زندگی زناشویی، زن و شوهر باید حقیقتاً همدیگر را دوست داشته باشند اما عشق حقیقی محصول تصادف و شانس نیست بلکه باید پرورش یابد، فراگیری این پرورش نیاز به آموزش و مهارت دارد.

برقراری رابطه عاطفی فقط مختص زندگی زناشویی نیست بلکه این رابطه در برقراری ارتباط والدین و کودکانشان هم نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. یک روانشناس متخصص شمارا در فراگیری رابطه ی موثر شما و فرزند تان کمک میکند.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله  چت با روانشناس آنلاین رایگان

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آرمین پویافر

آرمین پویافر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهرداد ساسانی

مهرداد ساسانی

روانشناسی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر دکتر عظیم دارایی فاضلی

دکتر عظیم دارایی فاضلی

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

  1. کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی/۲۰ قانون طلایی/نویسنده: سیمون گرانت، صفحات نهم تا سی و پنجم فصل ۱

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید