پوست و مو

ھرآنچه که باید درباره لیزر موھای زائد بدانید؟

ھرآنچه که باید درباره لیزر موھای زائد بدانید؟

لیزر موھای زائد

لیزر موهای زائد یک فرایند کاهش یا از بین بردن موهای ناخواسته از بدن با استفاده از اشعه لیزر است. این روش به عنوان یکی از روش‌های انتخابی برای کنترل رشد مو در نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش کار این لیزرها بر پایه اصول فوتوتراپی می‌باشد. با تولید نور با طول موج خاص توسط دستگاه لیزر، این نور به سلول‌های پیگمنت مو انتقال می‌یابد و حرارت تولید می‌کند. حرارت تولید شده توسط لیزر باعث تخریب ریشه مو می‌شود و به نتیجه کاهش یا از بین بردن موهای ناخواسته می‌انجامد. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به عوارض لیزر موھای زائد بدن و هرآنچه که به لیزر مرتبط است اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید و برای داشتن مشاوره آنلاین، اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراهتان نصب کنید.

 

درباره لیزر موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های پرکاربرد برای کاهش یا از بین بردن موهای ناخواسته بدن است. در این روش، از اشعه لیزر برای تسهیل و نابودی کردن سلول‌های مو استفاده می‌شود. این لیزرها توانایی تولید نور با طول موج خاص دارد که در جذب پیگمنت مو و آسیب رساندن به ریشه مو منجر به کاهش رشد آنها می‌شود. برای انجام لیزر موهای زائد، تخصصی‌ترین مراکز زیبایی و پزشکی پوست و مو پیشنهاد می‌شود. این روش به طور معمول باعث کاهش تعداد موهای ناخواسته می‌شود و می‌تواند نتیجه‌ای دائمی یا نیمه‌دائمی داشته باشد، اما به دلیل مراحل رشد مو، ممکن است نیاز به تکرار جلسات داشته باشد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

قبل از اقدام به لیزر موهای زائد، مهم است که مشاوره حرفه‌ای پزشکی را جستجو کنید و نکات ایمنی و همچنین تطابق رنگ پوست و مو با لیزر مورد نظر را بررسی کنید. همچنین، باید در نظر داشته باشید که لیزر ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد و نیاز به روش‌های جایگزین مثل موم‌کشی یا الکترولیز داشته باشد.

 

لیزر موھای زایٔد بدن

لیزر موھای زایٔد بدن

 

لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی یا واژن

همانگونه که عنوان کردیم لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا منجر به حذف دائمی موهای زائد خصوصا در ناحیه بیکینی نمی شود. در برخی از افراد موها کاملا حذف می شود در برخی دیگر موها کم شده و تارها نازک می شود. با اینحال تمامی این نتایج بستگی به نوع مو، رنگ مو، رنگ پوست، تراکم و پر پشتی مو در ناحیه مداخله دارد و نتایج از فرد به فرد متفاوت است. ممکن است به درمان های نگهداری نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما می توان آن را با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: جوانسازی و زیبایی واژن با لیزر

 

مزایای لیزر موهای موهای زائد

از مزایای لیزر موهای زائد بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کردک

  • درد کمتری نسبت به بقیه روش‌ها مانند وکس، اصلاح با نخ، موچین در ناحیه لیزر احساس می شود.
  • خلاص شدن از موهای زائد صورت به مدت طولانی.
  • ضعیف شدن موها
  • تورم و قرمزی ناشی از درمان دائمی نیست.
  • بعد از لیزر نیازی به بستری و مصرف دارو نیست.

این روش اغلب در مناطقی مانند صورت، دست‌ها، پاها و برخی مناطق دیگر بدن استفاده می‌شود. به هر حال، قبل از انجام لیزر موهای زائد، مهم است که با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا به نکات ایمنی و نحوه عملکرد دستگاه لیزر آگاه شوید و تطابق رنگ پوست و مو با لیزر را بررسی کنید. همچنین، لازم است به تعداد جلسات مورد نیاز برای نتایج مطلوب توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به جلسات تکراری داشته باشد. در ادامه عوارض لیزر موھای زائد بدن را عنوان می‌کنیم.

 

عوارض لیزر موھای زایٔد

عوارض لیزر موھای زایٔد

 

عوارض لیزر موهای موهای زائد

استفاده از لیزر برای کاهش موهای زائد به طور کلی ایمن است، اما همچنین ممکن است برخی عوارض یا اثرات جانبی موقتی وجود داشته باشد. این عوارض معمولاً معتدل هستند و بعد از مدتی بهبود می‌یابند. برخی از عوارض لیزر موھای زائد بدن ممکن عبارتند از:

  1. التهاب و قرمزی
  2. تحریک و سوزش: حس تحریک و سوزش ممکن است پس از جلسات لیزر احساس شود. معمولاً با ژل یا کرم‌های خنک‌کننده می‌توان تسکین داد.
  3. تغییرات رنگ پوست
  4. خارش و تورم: در موارد نادر، ممکن است خارش یا تورم در ناحیه‌های پوستی که لیزر اعمال شده‌اند، رخ دهد.
  5. بروز عفونت: اگر لیزر به درستی انجام نشود یا از ابزار تمیز نشده است، ممکن است عفونت در منطقه‌های لیزری رخ دهد.

لطفاً قبل از تصمیم به لیزر موهای زائد، با پزشک یا متخصص پوست و مو مشورت کنید. آنها می‌توانند شما را در مورد عوارض ممکن و راه‌های مدیریت آن‌ها راهنمایی کنند. همچنین، حتماً از یک متخصص ماهر و مجرب برای انجام لیزر موهای زائد استفاده کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

 

سخن آخر

لیزرهای قابل استفاده در منزل برای رفع موهای زائد موجودند که باعث کاهش متوسط مو می‌شوند. سازمان دارویی آمریکا این دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی را لوازم آرایشی و بهداشتی می‌داند، نه پزشکی که در مراکز و کلینیک ها موجود هستند. به این معنا که آنها به اندازه سایر دستگاه‌های پزشکی مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. در حال حاضر، مطالعات طولانی مدت و بزرگی در مورد میزان ایمن و موثر بودن ماشین‌های خانگی انجام نشده است. اگر تصمیم به استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی دارید، دستورالعمل‌های همراه دستگاه را برای کمک به کاهش خطر آسیب، به‌ویژه آسیب‌های چشمی استفاده کنید. همانگونه که عنوان کردیم برای انجام لیزر موهای زائد، تخصصی‌ترین مراکز زیبایی و پزشکی پوست و مو پیشنهاد می‌شود. این روش به طور معمول باعث کاهش تعداد موهای ناخواسته می‌شود و می‌تواند نتیجه‌ای دائمی یا نیمه‌دائمی داشته باشد، اما به دلیل مراحل رشد مو، ممکن است نیاز به تکرار جلسات داشته باشد.

 

سوالات متداول

دلیل استفاده از لیزر موی زائد چیست؟

بعد از لیزر شما دیگرعوارض ناشی از وجود موهای ضخیم و ناخواسته، شامل جوشهای چرکی، درد وانتقال عفونت ها ومهم تر از همه بازگشت سریع موها را پشت سر خواهید گذاشت

بهترین لیزر موى زائد کدام است؟

در حال حاضر لیزرهای آمریکایی بخصوص آپوجی بهترین اثربخشی را دارند و با تعداد جلسات کمتر بیشترین اثر را خواهند داشت.

چه پوستی کاندیدای لیزر است؟

بعضی از پزشکان معتقدند لیزربر روی پوست تیره زودتر از پوست روشن تاثیر می گذارد.

منابع علمی این مطلب

13 دیدگاه در “ھرآنچه که باید درباره لیزر موھای زائد بدانید؟

  1. محدثه گفت:

    مراقبت بعد لیزر چیه؟
    جلوی آفتاب لک و سوختگی میاره یا نه-ضدآفتاب خاصی باید بزنیم

    1. باسلام
      تا ۲۴ ساعت بعد لیزر ازمواد شوینده و ارایشی استفاده نشه (استحمام با آب ولرم مانعی نداره)
      تا ۴۸ ساعت بعد لیزر فعالیت سنگین ورزشی انجام ندید.
      تا سه روز اول بعد لیزر از پماد زینک استفاده کنید.
      به هیچ عنوان ناحیه لیزر شده رو در معرض نور مسقیم خورشید قرار ندید و از کرم ضدآفتاب هر ۴ ساعت استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب با spf بیشتر از ۳۰ مناسب و spf بیشتر از ۵۰ بیشترین اثر محافظتی دربرابر اشعه فرابنفش خورشید رو داره.
      همچنین میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص پوست و مو در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

  2. Aram گفت:

    سلام من الان چهار جلسه دارم میرم و دوستام میگن فایده ای ندارد حتی اگه دوسال بری بنظرتون توی دوازده جلسه از بین میره ممنون میشم پاسخگو باشین

    1. سلام بله جلسات لیزر را مرتب و طبق وقتی که بهتون میدن تشریف ببرید و جلسات شارژ رو هم فراموش نکنید.
      موهای نواحی مرطوب بدن مقداری سخت تر ازبین میروند.
      همچنین میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص پوست و مو در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

  3. میلان گفت:

    عالیه ممنون

  4. کامران گفت:

    مرسی خوب بود

    1. ازپزشک گفت:

      سلام و درود
      خوشحالیم که مورد توجه شما قرار گرفته کامران عزیز

  5. حجت گفت:

    استفاده از لیزر در منزل نیاز ب آموزش های خاص دارد یا برای همه ممکنه؟

    1. با سلام
      قبل از لیزر کامل موها شیو شده باشند. از اسپری مام و مواد ارایشی بهداشتی استفاده نشده باشه..زخم فعال و آفتاب سوختگی ناحیه لیزروجود نداشته باشه.

  6. داود کهندلان خیدیزی گفت:

    سلام. لیزر موهای زائد،خطراتی مثل سرطان رو به دنبال نداره؟

    1. سلام خیر موارد سرطان زایی فعلا گزارش نشده. فقط اگر از دستگاه های شاتی که تماس با بدن ندارند استفاده میکنید ،پوشش چشم رو حتما رعایت کنید.

      1. حسین گفت:

        سلام آیا لیزر ، موهای سفید شده را هم حذف مینماید ؟ ممنونم

        1. سلام خیر روی موهای سفید اثر نمیذاره.
          همچنین میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص پوست و مو در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.