اخبار سلامت

چربی سوزی شکم و پھلو با ۶ روش ساده در خانه

چربی سوزی شکم و پھلو با ۶ روش ساده در خانه

چربی سوزی شکم

اگر شما هم به دنبال راهی برای آب کردن چربی های شکم خود هستید همراه ما باشید. قطعا داشتن شکمی صاف و یکدست حس خیلی خوبی به افراد می دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها می‌گردد. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به چربی سوزی شکم پھلو با 6 روش ساده در خانه و لاغری شکم و پهلو اشاره خواهیم کرد. برای داشتن مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه می توانید اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و در هر زمان و مکان از بهترین متخصصان ویزیت بگیرید. متخصصان تغذیه ازپزشک آماده راهنمایی و پاسخگویی هستند.

 

آشنایی با چربی سوزی شکم پهلو

در ابتدا بهترین روش برای سوزاندن چربی شکم، پیروی از یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش منظم است. برای داشتن رژیم غذایی سالم می توانید یادداشت برداری کنید و خوراکی های مصرفی روزانه تان را بنویسید. سوزاندن چربی شکم از مهمترین اهداف کاهش وزن در زنان و مردان به شمار می رود. چربی ها عملکردهای گوناگونی از جمله ذخیره سازی و تنظیم هورمون ها را به عهده دارند. بنابراین میزان مشخصی چربی برای حفظ سلامت بدن، امری ضروری محسوب می شود. برای اینکه بدانید چگونه از شر چربی های شکمتان خلاص شوید، باید در رابطه با چربی های این ناحیه بیشتر بدانید. شکم دو نوع چربی اصلی دارد. چربی زیرپوستی که دقیقا زیر پوست جای گرفته و سرتاسر بدن را پوشش می دهد.

بیشتر بدانید

نوع دیگر، چربی احشایی است که این نوع چربی در لایه های پایین تر یافت شده و به اندام های داخلی شکم مربوط می شود. تحقیقات نشان می دهد میزان زیادی از این نوع چربی می تواند به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی منجر شود. به همین دلیل، سوزاندن این نوع چربی می تواند فواید بسیاری برای سلامتی تان به همراه داشته باشد. اکثر مردم می توانند با ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی شان چربی سوزی داشته باشند. این تغییرات شامل رژیم سالم غذایی سرشار از پروتئین، میوه و سبزیجات، حبوبات و ورزش منظم می شوند. اگر بیماری زمینه ای یا سابقه اختلالات گوارشی دارید لازم است پیش از ایجاد تغییرات اساسی در رفتارهای غذایی یا سطح فعالیت تان با پزشک خود مشورت کنید. متخصص تغذیه در سامانه ازپزشک هم می تواند به شما اطمینان دهد که تمام مواد غذایی لازم در برنامه رژیم تان گنجانده شده است.

 

چربی سوزی شکم پھلو

چربی سوزی شکم پھلو

 

۶ روش ساده در خانه برای لاغری شکم و پهلو

اگر چربی سوزی شکم پهلو هدف شماست، بهترین انتخاب، استفاده از راهکارهای مفید کاهش وزن است. ما در ادامه، ۶ روش اثبات شده چربی سوزی شکم پهلو را عنوان می کنیم:

 

فیبر بالا مصرف کنید

 فیبرهای غذایی عمدتا بخش غیر قابل هضم گیاهان به شمار می روند. مصرف میزان قابل توجهی فیبر می تواند به کاهش وزن شما، همچنین لاغری شکم پهلو کمک کند. البته نوع فیبر مصرفی بسیار مهم و حائز اهمیت است. فیبرها با آب پیوند ایجاد کرده و ژل غلیظی را در روده تولید می کند. این ژل تا حد زیادی حرکت غذا را در سیستم گوارشی کند می کند. همچنین فرآیند هضم و جذب مواد مغذی را نیز طولانی تر کرده و در نتیجه به احساس سیری طولانی تر و کاهش اشتها منجر می شود. مصرف ۱۴ گرم فیبر بیشتر در روز، تا ۱۰درصد کالری دریافتی را کاهش می دهد و طی ۴ ماه حدود ۲ کیلوگرم کاهش وزن را به همراه خواهد داشت. مصرف روزانه ۱۰ گرم فیبر محلول، ۳.۷ درصد باعث کاهش چربی احشایی در ناحیه شکم می شود.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

برای دریافت فیبر بالا می‌توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  • میوه و سبزیحات
  • حبوبات و غلات مانند جو دوسر
  • مکمل های فیبر مانند گلوکومنان که یکی از چسبنده ترین فیبرهای غذایی است که برای کاهش وزن توصیه می شود. پیش از استفاده از این مکمل یا هر نوع مکمل دیگری حتما ازپزشک مشاوره بگیرید.

 

قند و نوشیدنی های قندی را محدود و در حد امکان حذف کنید.

رژیم غذایی حاوی قند می تواند باعث افزایش چربی شکم شود. میزان قند بالا آثار مخربی بر سلامت سوخت و ساز بدن دارد و مصرف بیش از اندازه قند می تواند به تجمع چربی های اطراف شکم و کبد منجر شود. نیمی از قند را گلوکز و نیم دیگر را فروکتوز تشکیل می دهد. در صورت مصرف بیش از اندازه قند، فروکتوز در کبد تجمع پیدا کرده و سپس کبد مجبور می شود آنها را به چربی تبدیل کند. برخی معتقدند این فرآیند، مهمترین تاثیر مخرب قند محسوب می شود. قند، میزان چربی دور شکم و چربی کبد را افزایش می دهد که نهایتا به مقاوت انسولین و بروز مشکلات سوخت و ساز بدن منجر می شود. اگر سعی دارید کالری دریافتی بدن تان را کاهش دهید باید میزان مصرف قند مایع را کم کنید. به نظر می رسد مغز، کالری مایعات را همچون کالری مواد غذایی جامد، ثبت نمی کند؛ بنابراین وقتی نوشیدنی های قندی مصرف می کنید کالری بیشتری دریافت خواهید کرد. جای قندهای مصنوعی که کلی خطر برای بدن دارد می توانید از میوه های کامل استفاده کنید. این میوه ها از سلامت بالایی برخورداند، سرشار از فیبر هستند و آثار منفی فروکتوز را خنثی می کنند.

 

بیشتر بخوانید: برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

 

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات  می تواند روش مؤثری برای چربی سوزی شکم پهلو و لاغری شکم و پھلو باشد. چنانچه تمایل دارید به سرعت وزن کم کنید خوب است بدانید برخی افراد مصرف روزانه کربوهیدرات را به ۵۰ گرم در روز کاهش می دهند. این کار، بدن شما را وارد فاز کتوز کرده و بدن را برای تامین سوخت اصلی، مجبور به چربی سوزی می کند. حذف کربوهیدرات به کاهش اشتها و در نتیجه چربی سوزی منجر می شود. رژیم کم کربوهیدرات علاوه بر کاهش وزن، فواید دیگری هم دارد و برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است.

 

لاغری شکم و پھلو

لاغری شکم و پھلو

 

پروتئین مصرف کنید.

پروتئین، مهمترین ماده غذایی برای کاهش وزن است و تحقیقات نشان می دهد پروتئین می تواند پرخوری را تا ۶۰درصد کاهش دهد. همچنین می تواند سوخت و ساز بدن را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد. پروتئین کمک می کند روزانه ۴۴۱ کالری کمتری دریافت کنیم. برای لاغری شکم و پهلو، افزایش میزان پروتئین می تواند تغییرات مؤثری در رژیم غذایی ایجاد کند. مصرف پروتئین علاوه بر کاهش وزن می تواند از بازگشت اضافه وزن هم جلوگیری کند. غذاهایی از قبیل تخم مرغ کامل، ماهی، حبوبات، آجیل، گوشت و لبنیات، بهترین منابع پروتئین برای رژیم روزانه تان به شمار می روند. با اینحال قبل از اضافه کردن هرگونه مکمل رژیم غذایی به برنامه روزانه ازپزشک و متخصص تغذیه مشاوره بگیرید.

 

غذای روزانه خود را کنترل کنید.

 به هر آنچه که می خورید اهمیت دهید. ممکن است فردی تصور کند رژیم غذایی سرشار از پروتئین یا کم کربوهیدرات را دنبال می کند ولی بدون بررسی دقیق درواقع مواد غذایی دریافتی آنها بیش از اندازه یا کمتر از حد معمول می باشد. این بدین معنا نیست که الزاما هرآنچه می خورید را وزن کنید. اگر قصد دارید با تغییر رویه غذایی، کاهش وزن داشته باشید لازم است چندبار در چندین روز، غذای دریافتی تان را کنترل کنید. از این طریقمی توانید شاهد تغییرات اساسی مثبت در بدن خود باشید.

 

ورزش کنید.

ورزش روزانه و منظم، جدا از ایجاد کردن تناسب اندام، یکی از بهترین روش های افزایش طول عمر، زندگی سالم و دوری از بیماری هاست. کمک به چربی سوزی شکم و لاغری شکم و پھلو، یکی از فواید بی شمار ورزش محسوب می شود. تمرینات بدنسازی یا ورزش های قلبی عروقی می توانند در کل بدن، چربی سوزی و لاغری شکم و پھلو انجام دهند. تمرینات ایروبیک، پیاده روی، دویدن و شنا کردن، تأثیر به سزایی در چربی سوزی اندام های داخلی دارند. لازم به ذکر است احتمال بازگشت چربی اندام های داخلی پس از کاهش وزن با ورزش به صفر می رساند که نشان می دهد ورزش منظم به خصوص پس از تثبیت وزن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ورزش، بدن را از بروز التهاب، کاهش قند خون و سایر مشکلات متابولیسمی، محافظت می کند.

 

منابع علمی این مطلب

5 دیدگاه در “چربی سوزی شکم و پھلو با ۶ روش ساده در خانه

  1. فیبر یا مکمل فیبر واقعاً تاثیری در چربی سوزی شکم و لاغری دارد ؟

    1. ازپزشک گفت:

      نظر تیم پزشکی ما:
      بله فیبر و انواع منابع فیبر همانطور که در مطلب توضیح داده شد، کمک زیادی به احساس سیری در شما ایجاد میکند و کمتر گرسنه میشوید و کمتر به غذاهای حجیم روی می آورید.
      توصیه میشود کمتر از مکمل های غذایی استفاده نمایید و تا حد امکان از منابع طبیعی فیبر بهره ببرید.
      .
      همچنین میتونید با خیال راحت و کاملاً در یک بستر ایمن با تیم متخصص تغذیه در اپلیکیشن ازپزشک هم بصورت آنلاین مشورت نمایید.

  2. محسن گفت:

    یعنی واجبه برای انتشار مطلب پزشکی از تصویر نامناسب استفاده کنید؟ این تحقیر جنس زن نیست که دائم از تن و بدنش تصاویر نیمه عریان منتشر بشه؟

    1. ازپزشک گفت:

      ممنون از نقطه نظر فرهنگی شما محسن جان،
      ازپزشک یک مجله پزشکی و سلامتی است و تصاویر کاملاً پیرو مطالب پزشکی و سلامتی انتخاب میشوند و استفاده ابزاری پیرو موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از تصاویر و مطالب نمیشود.
      موفق باشید

    2. زهرا گفت:

      آفرین. گل گفتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.