کرونا

چرا با وجود واکسیناسیون کرونا می‌گیریم؟

چرا با وجود واکسیناسیون کرونا می‌گیریم؟

ابتلا به کرونا

ابتلا به کرونا هیچ ربطی به زدن واکسن ندارد. برخی افراد تا واکسینه می‌شوند خیال می‌کنند که بدنشان ایمنی کامل  را دارد. به همین دلیل همانند گذشته کرونا را جدی نمی‌گیرند و به رعایت اصول پروتکل‌های بهداشتی پایبند نمی‌مانند. اگر شما هم واکسینه شدید و فکر می‌کنید که خطر از سرتان گذشته است پیشنهاد می‌کنیم کمی واقع بین باشید. از همین ابتدا باید بگوییم که این تصور شما اشتباه است و می‌تواند دردسر ساز هم باشد.
ابتلا به کرونا بعد از تزریق واکسن صحت دارد و ممکن است افرادی که مراعات نمی‌کنند را درگیر کند. ما در این مطلب از مجله ازپزشک در رابطه با اینکه چرا با وجود واکسیناسیون کرونا می‌گیریم صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید و در صورت نیاز از مشاوره آنلاین ازپزشک استفاده کنید.
اگر مشکوک به کرونا هستید حتما در خانه بمانید و ازپزشک کرونا ویزیت آنلاین بگیرید.

واکسن آسترازنکا

واکسن آسترازنکا

برای مشاوره آنلاین کرونا رایگان کلیک کنید

متخصص بیماری‌های عفونی گفتند که موارد متعددی از ابتلای مجدد به‌ دنبال تزریق دوز اول گزارش شده است. همچنین مواردی هم از ابتلای مجدد به‌ دنبال تزریق دوم دیده شده است. نکته مهم این است که فاصله زمانی بعد از تزریق واکسن و ایمن‌شدن وجوددارد که بسیاری این نکته را نمی‌دانند.
این فاصله زمانی بین سه تا چهار هفته به‌ دنبال تزریق دوز دوم واکسن است. به این معنا که تا قبل از آن شخص ایمنی ندارد. به همین دلیل مواردی از ابتلای شدید و حتی مرگ در هفته‌های نخست بعد از واکسیناسیون دیده شده است.

 

مشاوره آنلاین کرونا

رعایت پروتکل­‌های بهداشتی حتی پس از تزریق واکسیناسیون باید انجام شود. استفاده از ماسک تحت هیچ شرایطی نباید ترک شود. در مواردی که وقتی دو نفر هر دو واکسینه شده باشند می‌­توانند در فضای بسته از ماسک استفاده نکنند. در غیر این صورت نباید بدون ماسک در محیط بسته قرار گرفت و همچنان باید نکات بهداشتی را رعایت کرد. لازم به ذکر است که ابتلا به کرونا بعد از تزریق واکسن صحت دارد. درضمن گفته‌هایی چون تزریق واکسن سبب ابتلا به کووید نمی‌شود غلط است و باید اصلاح شود. متاسفانه یکی از نکاتی که کادر درمان را حتی با وجود واکسیناسیون دچار مشکل کرده همین قضیه است. یعنی کسانی که فکر می‌کنند واکسن ایمنی کامل ایجاد می‌کند و دیگر نیازی به رعایت‌کردن نیست.
همه می‌دانیم که واکسیناسیون عمومی دو دوز است. پس وقتی دو دوز واکسن نمی‌تواند ایمنی کامل ایجاد کند یک دوز واکسن هم نمی‌تواند این کار را بکند.

مطلب مراقبت بعد از واکسن کرونا را بخوانید

 

ابتلا به کرونا بعد از تزریق واکسن را جدی بگیریم!

این تصور غلط که چون واکسن زدیم کرونا نمی‌گیریم را فراموش کنید. متاسفانه برخی از افراد با زدن دوز اول واکسن خیال می‌کنند بدنشان ایمن شده است و کرونا نمی‌گیرند. به نوعی که وقتی به شخصی می‌گوییم کرونا گرفته‌ای با قاطعیت می‌گوید واکسن زده است و تحت هیچ شرایطی کرونا نمی‌گیرد. پس به یاد داشته باشید که یک دوز واکسن ایمنی ایجاد نمی‌کند. دو دوز هم ایمنی صد درصد ایجاد نمی‌کند و همچنان نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.
افراد با زدن واکسن به یک ایمنی کاذب می‌رسند و خیال می‌کنند بدن ایمنی دارند. به همین دلیل استفاده از ماسک را کنار می‌گذارند. گاهی رفتار خطرناکی هم از خود نشان می‌دهند. شاید در برخی کشورها واکسیناسیون عمومی انجام شده و برخی جاها نشده باشد. متاسفانه با اینکه بسیاری واکسینه شدند با اینحال سویه دلتا از خیلی واکسن‌ها گریز کرده و واکسن تأثیر اولیه راندارد.

کرونا

کرونا

سخن آخر

ما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم چون آنچنان واکسن باکیفیتی در اختیار نداریم. زمانی می‌توانیم از خطر رهایی پیدا کنیم که واکسیناسیون با سرعت انجام شود. در این صورت می‌تواند تاثیر داشته باشد و خطر ابتلا به کرونا بعد از تزریق واکسن را کاهش دهد. ما همگی روزهای سختی را می‌گذرانیم. همچنان کرونا انواع و اقسام روی‌هایش را به ما نشان می‌دهد. با زدن واکسن نیز، میزان ابتلای نگرانی در دل همه‌مان ایجاد کرده است. تنها دلخوشی ما این است که میانسالان واکسینه شده‌اند و شاید آنچنان خطر مرگ تهدیدشان نکند. با اینجال این ماییم که به گسترش بیماری کمک می‌کنیم و با کارهای بدون فکر کرونا را گسترش می‌دهیم. بیایید مراقب هم باشیم. سخت است اما باز ماسک بزنیم. از تجمع دوری کنیم و بدون ماسک میان مردم حاضر نشویم. با این کار می‌توانیم از گسترش کرونا جلوگیری کنیم.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.