پزشکی, روانشناسی

تبعیض بین فرزندان و مشاور آنلاین خانواده

تبعیض بین فرزندان و مشاور آنلاین خانواده

تبعیض بین فرزندان و مشاور آنلاین خانواده

اهمیت مشاور آنلاین خانواده اگر شما مانند اکثر والدین هستید، احتمالاً حق بسیار بالایی برای برابری در خانواده خود قائل هستید.  از نظر تئوری، هدف شما این است که با همه یکسان یا منصفانه رفتار کنید.  اما آیا واقعاً این امکان وجود دارد؟  راستش، احتمالا نه.

در زندگی، با هر فردی که می شناسید دقیقاً یکسان رفتار نمی کنید.  هر کس با خلق و خوی، شخصیت و نیازهای متفاوت منحصر به فرد است.  پس چرا وقتی صحبت از بچه هایتان می شود چنین انتظار غیر واقعی از خودتان دارید؟

تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب والدین حتی اگر سعی کنند رفتاری یکسان و برابر با تمام فرزندان خود داشته باشند، در نهایت به روشی متفاوت فرزندان خود را تربیت می‌کنند، این همیشه چیز بدی نیست، به خصوص اگر سبک فرزندپروری شما بر ارائه آنچه به هر کودک برای موفقیت نیاز دارد متمرکز باشد.برای بررسی روش فرزند پروری خود میتوانید از مشاور آنلاین خانواده کمک بگیرید

اما در مورد مواقعی که والدین تحت تأثیر شرایط کنترل نشده ای مانند ترتیب تولد، نیازهای ویژه و جنسیت قرار می گیرند، چه؟  در این موارد، والدین باید از مشکلاتی که ممکن است در هر یک از این سناریوها رخ دهد، آگاه باشند.

مشاور آنلاین خانواده می تواند آگاهی خوبی در این زمینه به شما دهد

مهم است که هر سناریو را تا حد امکان با آگاهی و هدفمندی دنبال کنید.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله تفاوت مشاور حضوری و مشاور انلاین خانواده

 

مشاور آنلاین خانواده و تربیت فرزندان

مشاور آنلاین خانواده و تربیت فرزندان

 

تأثیر ترتیب تولد و اهمیت مشاور آنلاین خانواده

برخی از تفاوت ها در فرزندپروری به طور طبیعی بر اساس ترتیب تولد بچه ها رخ می دهد.  به عنوان مثال، فرزندان اول معمولا برای والدین جدید هستند.

این والدین جوان احتمالاً مشتاق، عصبی و کمی بیش از حد محافظه کار هستند.  از این گذشته، آنها برای اولین بار از طریق فرزند اول خود یاد می گیرند که چگونه پدر و مادر شوند و نمی خواهند هیچ اشتباهی مرتکب شوند.

آنها همچنین تمایل دارند زمان آزاد بسیار بیشتری داشته باشند. بنابراین، آنها ممکن است زمان بیشتری را صرف خواندن برای فرزند اول کنند و به آنها توجه کنند. هر اولین از اولین لبخند تا اولین قدم تا اولین کلمه برای آن ها دارای اهمیت ویژه ای می باشد. برای کاهش اثرات منفی روی بچه اول مشاور آنلاین خانواده می تواند به شما کمک کند

این والدین برای بازی برنامه ریزی می کنند، در گروه های بازی شرکت می کنند و فرزندشان را برای کلاس های مختلف ثبت نام می کنند. این والدین محیط شگفت انگیزی را برای فرزند خود ایجاد می کنند.

برای مثال بچه های اول در مدرسه موفق هستند و اغلب رهبران طبیعی و بسیار مسیولیت پذیری نیز می باشند.

به عنوان یک والد، مهم است که از این تمایلات برای تربیت فرزندان بر اساس ترتیب تولد متفاوت آگاه باشید و بر اساس آن رفتار کنید.  به عنوان مثال، ممکن است از خود انتظارات بیشتری داشته باشید و به آنها مسئولیت بیشتری بدهید.در این زمینه مشاور آنلاین خانواده میتواند شما را از این تمایلات و عواقب آن اگاه کند

در این موارد باید مراقب این تفاوت ها باشید.  شما نمی خواهید فرزند اولتان فکر کند که باید کامل باشد

بنابراین، مهم است که این موارد را هنگام تربیت فرزندان خود در نظر داشته باشید و سعی کنید در دام‌های فرزندپروری قابل پیش‌بینی قرار نگیرید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تاثیر کودکان با نیازهای ویژه

وقتی خانواده ها دارای فرزندی با نیازهای ویژه هستند، نابرابری های طبیعی و درونی وجود خواهد داشت و این قابل انتظار است.

صرف نظر از اینکه فرزند شما ناتوانی ذهنی، جسمی یا عاطفی دارد، طبیعی است که نسبت به سایر فرزندان شما به زمان و انرژی بیشتری نیاز داشته باشد. با این حال، برای اینکه کودکان دیگر آزار نبینند، از این تجربه برای آموزش همدلی بیشتر به آنها استفاده کنید.

اما، به همان اندازه مهم است که هنوز برای بچه‌های دیگر وقت بگذارید و اجازه ندهید خواسته‌های کودک با نیازهای ویژه‌ از انرژی شما کم کند.

به عنوان مثال، اجازه ندهید کودک نیازمند توجه ویژه هر کاری را بدون در نظر گرفتن عواقب آن انجام دهد. عدم کنترل اقدامات نامناسب نه تنها به سایر فرزندان شما آسیب می رساند، بلکه به کودک نیازمند توجه ویژه شما نیز آسیب می رساند. این روش همچنین منجر به ایجاد خشم و عصبانیت در سایر فرزندان شما می گردد. برای کاهش این تمایز و‌کنترل خشم حتما با مشاور آنلاین خانواده صحبت کنید

 

مشاور خانواده و تربیت فرزندان

مشاور خانواده و تربیت فرزندان

 

تاثیر جنسیت

وقتی صحبت از فرزندپروری پسران و دختران به میان می‌آید، قرار ندادن آنها در نقش‌های کلیشه‌ای – حتی سهوا – می‌تواند چالش برانگیز باشد.  به عنوان مثال، والدین در خانواده های پرجمعیت ممکن است کارهایی مانند چمن زنی و تخلیه زباله را به پسران خود محول کنند در حالی که از دخترانشان می خواهند ظرف هارا بشورند و لباس های شسته شده را تا کنند.

اما جایگزین بهتر این است که بچه ها به نوبت کارهای مختلف را انجام دهند.  تا زمانی که کارها متناسب با سن هستند، دلیلی وجود ندارد که دخترتان نتواند در کار حیاط کمک کند و پسرتان نتواند لباس های شسته شده را تا کند.

وقتی بچه ها بزرگتر می شوند، ممکن است از آنها بخواهیددر کارهای خانه کمک کنند(به خصوص در خانواده های بزرگ این موضوع  شایع تر رخ می دهد). در نتیجه، آنها می توانند انتخاب کنند که کدام مسئولیت را ترجیح می دهند.  تا زمانی که همه چیز انجام شود، مهم نیست که چه کسی چه کاری را برعهده گرفته است.

روش دیگری که جنسیت بر والدین تأثیر می گذارد، روشی است که ما از پسران و دختران انتظار داریم که رفتار کنند.  به عبارت دیگر، برخی از والدین به سختی اجازه می دهند پسرانشان گریه کنند، اما وقتی دخترانشان چند قطره اشک می ریزند، احساس ناراحتی می کنند.برای کاهش تاثیر این کلیشه ها حتما با مشاور آنلاین خانواده صحبت و‌ مشورت کنید

بخصوص اگر پسر حساسی دارید این موضوع می تواند مشکل جدی ایجاد کند و اگر او احساساتش را نشان دهد، شما یا شریک زندگی تان را ناراحت می کند. در این شرایط بچه‌های دیگر ممکن است این موضوع را متوجه شوند و او را یک مرد لوس خطاب کنند.  وقتی این اتفاق می‌افتد، بچه‌ها احساس می‌کنند که منجر به آزار خواهر و برادرشان شده اند.  در رابطه با جنسیت بسیار مراقب باشید که در تربیت کلیشه ای والدین قرار نگیرید.  فرزندان خود را بر اساس نیازهایشان تربیت کنید نه بر اساس کلیشه های مردانه و زنانه.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

سخنی از Verywell

فرزندپروری هرگز آسان نیست و همیشه نیز در حال تغییر و تکامل می باشد.  و مهم نیست که چه روشی برای تربیت فرزندتان انتخاب می کنید، پیدا کردن سبکی که برای شما مناسب باشد فرآیندی در حال تکامل است که هر بار که فرزند جدیدی به این ترکیب اضافه می‌ شود تغییر می‌کند.

کمی در مورد نحوه تربیت فرزندان خود فکر کنید

 

تفکرات والدین و کمک از مشاور آنلاین خانواده

بسیاری از چیزها مانند ترتیب تولد، جنسیت و نیازهای خاص را نمی توانید تغییر دهید.  اما، شما می توانید تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی در آن در آن همه احساس دوست داشتن، ارزش و احترام داشته باشند، انجام دهید.

در زمینه پرورش فرزند و تبعیض بین فرزندان حتما یک مشاور آنلاین خانواده داشته باشید

پیشنهاد مقاله: دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم کریمی

مریم کریمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر معصومه اساسه

معصومه اساسه

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شهره رجبعلی

شهره رجبعلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

Are You a Different Parent to Each Child?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.