روانشناسی

خودارضایی چیست و چه عوارضی دارد؟

خودارضایی چیست و چه عوارضی دارد؟

خودارضایی

خودارضایی عملی است که صد در صد مردان و بیشتر از ۵۰ درصد زنان آن را در طول زندگی خود تجربه کرده اند. شاید این عمل تایید کند که حرکت خودارضایی ارتباط مستقیمی با روان و اختلالات جنسی دارد؛ اما چنانچه این عمل بیش از حد صورت بگیرد می تواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند. عمل خودارضایی از پرلذت‌ترین اعمال جنسی میان زنان و مردان است که توسط خود و یا پارتنر جنسی‌ انجام‌ می‌شود. خودارضایی در زنان هم به اندازه‌ خودارضایی پسران رایج است و هر دو جنس آن را به روش ‌های متنوعی تجربه‌ کرده‌اند. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به اینکه خودارضایی چیست ، دلایل و فواید خودارضایی ، راه های ترک آن و همچنین عوارض این عمل اشاره خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات کافی همراه ما باشید و چنانچه این عمل را بیش از حد انجام می دهید، از روانشناسان آنلاین اپلیکیشن ازپزشک ، مشاوره دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند+ مشاوره تصویری

 

خودارضایی چیست ؟

مردان و زنان از این حرکت جنسی برای رسیدن به ارگاسم استفاده می کنند. اینکه خودارضایی چیست باید بگوییم که به مالیدن و یا لمس قسمت‌هایی از بدن توسط فرد برای رسیدن به ارگاسم خودارضایی گفته می شود. این فعالیت جنسی را می‌توان نوعی از سکس دانست که می‌تواند به تنهایی یا به همراه شریک جنسی انجام شود. این فعالیت می‌تواند در هر جنسیتی با هر سنی صورت بگیرد؛ بنابراین هم دختران و هم پسران می‌توانند خود ارضایی داشته باشند. این عمل در خلوت خصوصی و یا در حضور شریک جنسی می‌تواند طبیعی جلوه کند و سکس و یا رابطه‌ جنسی نباید با دخول همراه باشد. در دوره‌ی بلوغ پسران و دختران، هر دو با لمس آلت تناسلی خود به لذت بالایی می‌رسند که خودارضایی علت اصلی آن است. اگر خودارضایی به درستی انجام شود، منجر به ارگاسم می‌شود که لذت بالایی برای زنان و مردان به همراه دارد.

 

خودارضایی چیست

خودارضایی چیست

 

دلایل و فواید خودارضایی

این عمل جنسی استرس را کاهش داده و خواب و آرامش فردی را بهبود می بخشد. در حقیقت یک روش ارضای جنسی است که برخلاف رابطه جنسی با فرد دیگر مشکلاتی نظیر ابتلا به بیماری های مقاربتی یا بارداری ناخواسته را ندارد. از کاربرد‌های آن برای شناخت بهتر خود و چیزهایی است که می تواند شما را در روابط جنسی فعال‌تر کند. همچنین وقتی شریک جنسی خود را در حین انجام این کار تماشا کنید، می‌توانید لذت های مورد علاقه او را بهتر بشناسید و در روابط جنسی، از آن برای تحریک کردن پارتنرتان استفاده کنید. در گذشته از خودارضایی به بدی یاد می شد تا اینکه پزشکان به این نتیجه رسیدند که خودارضایی یکی از فعالیت‌های جنسی طبیعی بوده و اشکالی ندارد اگر فرد آن را در طول زندگی انجام دهد. فقط باید مراقب باشید که بیش از اندازه و آسیب ‌رساننده نباشد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

خودارضایی چه عوارضی دارد ؟

اگر به دنبال عوارض خودارضایی هستید باید بگوییم که برخلاف آنچه به نظر می رسد این عمل جنسی آسیب و عوارضی به همراه ندارد. افرادی هستند که از انجام این عمل احساس گناه می کنند و یا با زیاد تکرار شدن این عمل مشکلاتی را تجربه می کنند. اما همه به چیز به خود فرد بستگی دارد. مقالات عملی خاطر نشان می کنند که خود ارضایی در حالت طبیعی عوارضی ندارد، مگر اینکه خود فرد بیش از حد طبیعی و به روش های آسیب زننده این عمل را انجام دهد. خودارضایی زمانی مشکل ساز می شود که فرد بیش از حد نیاز آن را انجام بدهد. در این زمان منجر به عدم انجام فعالیت های روزمره مثل کار و درس می شود؛ همچنین می تواند بر مسئولیت پذیری افراد و روابط آن ها اثر گذار باشد. کسانی که معتاد به خودارضایی می‌شوند، نمی‌توانند در محیط درس و یا کار از این کار دست بردارند و هر زمان که احساس نیاز به تحریک داشته‌باشند، خود را لمس می‌کنند و این مسئله می‌تواند بسیار دردسرساز باشد. با اینحال از عوارض خودارضایی مکرر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مضطرب بودن
  2. کم تحمل شدن
  3. افسردگی در زنان

 

دلایل و فواید خودارضایی

دلایل و فواید خودارضایی

بیشتر بخوانید: نیاز جنسی و راهکارهای کنترل آن

 

راه های ترک خودارضایی

از راه های ترک جق زدن می توان به روش های گوناگونی اشاره کرد که برخی از آنها خانگی هستند و برخی دیگر نیاز به متخصص و روانشناس دارند. مانند:

  1. خودتان را سرگرم کنید. فعالیت هایی مثل ورزش، یوگا، سرگرمی های جدید و سالم. همچنین بیرون رفتن با دوستان می توانند گزینه های مناسبی برای مشغول نگه داشتن خود باشند.
  2. زمان تنها بودنتان را محدود کنید. بیشتر در جمع های اجتماعی و شلوغ حضور داشته باشید.
  3. از تماشای فیلم های پورن بپرهیزید.
  4. غلبه بر تحریکی که توسط این محرک ها یا فیلم های پورن ایجاد می شود بسیار سخت و مشکل است. باید خود را از تماشای این صحنه های تحریک کننده منع کنید.

 

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه غواص معانی

فاطمه غواص معانی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه ضیافر

فاطمه ضیافر

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعید موسوی

سعید موسوی

روانشناسی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.