موارد مصرف شربت برم ھگزین و عوارض آن

شربت برم ھگزین

فهرست مطالب

برم هگزین یک ترکیب شیمیایی است که شامل یک اتم برم و شش اتم هگزیژن است. این ترکیب معمولاً به عنوان یک ترکیب آلی در شیمی استفاده می‌شود و ممکن است در محصولات شیمیایی یا تحقیقات علمی به کار رود. شربت برم هگزین برای رفع  سرفه و خلط سینه تجویز می‌ شود. برم هگزین به برخی از افراد با بیماری‌ های تنفسی و یا سرماخوردگی تجویز می‌شود که دچار سرفه و تنگی نفس هستند. برم‌ هگزین معمولاً به صورت شربت یا قرص به عنوان خلط آور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به درمان سرفه با شربت برم ھگزین و داروی برم ھگزین اشاره خواهیم کرد.

 

درمان سرفه با داروی برم هگزین

درمان سرفه با داروی برم هگزین نهایتاً نادر و عمدتاً در موارد خاصی صورت می‌گیرد. برم هگزین معمولاً به عنوان یک ترکیب شیمیایی در تحقیقات علمی یا در صنایع شیمیایی به کار می‌رود و نه به عنوان یک داروی معمولی برای درمان سرفه. درمان سرفه باید بر اساس علت اصلی آن مشخص شود. درصورتی که سرفه ناشی از عفونت تنفسی باشد، پزشک ممکن است داروهای ضد عفونی یا ضد التهابی مناسب را تجویز کند. همچنین باید به عوامل محیطی نیز توجه داشته باشید، مانند استفاده از مرطوب‌کننده هوا یا اجتناب از تحریک‌کننده‌هایی که ممکن است سبب تشدید سرفه شوند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

 

داروی برم ھگزین
داروی برم ھگزین

 

درمان سرفه با شربت برم هگزین

قبل از استفاده از هر دارو یا درمانی برای سرفه، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید تا علت سرفه تشخیص داده شود و درمان مناسب به شما تجویز شود. همچنین از داروها و ترکیبات شیمیایی بدون دستور پزشکی استفاده نکنید، زیرا ممکن است عوارض جانبی ناخواسته داشته باشند.

برم هگزین یا مدالیت از طریق دستگاه گوارش به سرعت جذب می‌شود. سپس در کبد متابولیسم گسترده ای را به راه می‌اندازد و بر مراحل تشکیل هورمون‌های موثر در تولید مخاط، تاثیر می‌گذارد. برم هگزین خلط را رقیق می‌کند و به همین دلیل سرفه و دفع خلط را راحت ‌تر می‌کند. داروی برم هگزین با تحریک غدد مخاطی نایژه و تغییر ترکیبات گلیکوپروتئینی موجود در ترشحات، موجب کاهش چسبندگی ترشحات و خروج آن‌ها به صورت خلط می‌گردد.

 

موارد مصرف شربت برم هگزین

قبل از شروع درمان با داروی برم هگزین  (Bromhexine)، باید  بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. چرا که این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید و یا اینکه ازپزشک مشاوره آنلاین بگیرید. بسیار مهم است تا بدانید دوز و مقدار داروی برم هگزین، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. پس باید دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده کنید. در صورت فراموش کردن یک دوز از شربت برم ھگزین، به محض یادآوری، نوبت فراموش شده را مصرف کنید. شما برای درمان می توانید دوره درمان را با داروی برم هگزین کامل کنید.

 

عوارض داروی برم هگزین

همه داروها ممکت است عوارض داشته باشند اما بسیاری از مصرف‌کنندگان هیچ نوع عارضه‌ای تجربه نکدرند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز هریک از عوارض زیر. می بایست به پزشک اطلاع داده شود:

  1. تب
  2. اختلالات پوستی
  3. حساسیت
  4. سرگیجه
  5. مشکلات گوارشی مثل اسهال
  6. مشکلات تنفسی
  7. حالت تهوع
  8. استفراغ
  9. درد شکم
  10. عرق کردن

 

درمان سرفه
درمان سرفه

 

آیا برم هگزین برای درمان سرفه و گلو مفید است؟

به دلیل افزایش خطر عوارض جانبی جدی، در بیمارانی که سابقه زخم معده دارند باید با احتیاط مصرف شود. برم هگزین با کاهش ویسکوزیته موکوس و تحریک لایه اپیتلیال مژک دار (کلیرانس موکوسیلیاری) انتقال مخاط را بهبود می بخشد. سرفه با اثرات ترشحی در مجاری برونش تسکین می یابد و خلط راحت تر می شود. شربت برم ھگزین در شرایطی استفاده می شود که فرد دچار گلودرد و سرماخوردگی، خلط غلیظ زیادی در راه های تنفسی دارد. به عنوان یک موکولیتیک، با رقیق کردن خلط در مجاری تنفسی و تسهیل حذف مخاط به تسکین سرفه مولد کمک می کند.

بروم هگزین یک عامل موکولیتیک است که بر روی غده مخاطی در دستگاه تنفسی عمل می کند و ساختار ترشح برونش را تغییر می دهد. انتقال مخاط را با کاهش ویسکوزیته آن افزایش می دهد و فعالیت مژه ها را افزایش می دهد و در نتیجه پاکسازی موکوسیلیاری را افزایش می دهد. این اثر ترشحی و ترشحی در مجاری برونش خلط را تسهیل می کند و سرفه را تسکین می دهد. از این رو داروی برم ھگزین می تواند زیر نظر پزشک موفقیت آمیز عمل کند و به درمان بپردازد.

 

بیشتر بخوانید: قوی ترین داروی گیاهی برای درمان سرفه کودکان

 

سخن آخر

اگر از هر گونه مشکل معده، کبد یا کلیه رنج می برید  قبل از مصرف شربت برم ھگزین و داروی برم ھگزین به پزشک خود اطلاع دهید. باید بدانید که این دارو را نباید بیشتر از 14 روز مصرف کنید و در صورت بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. همچنین پس از مصرف برم هگزین از کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارد، خودداری کنید.

 

تصویر دکتر بهاره سلطانی

بهاره سلطانی

عمومی

تصویر دکتر امیر حسین جهانبخش

امیر حسین جهانبخش

عمومی

تصویر دکتر معصومه مهنی

معصومه مهنی

عمومی

تصویر دکتر فاطمه قاسمی

فاطمه قاسمی

عمومی

تصویر دکتر سروش شریفی مقدم

سروش شریفی مقدم

عمومی

تصویر دکتر محمد رحیمی ریگی

محمد رحیمی ریگی

عمومی

تصویر دکتر میترا دیهیمی

میترا دیهیمی

عمومی

تصویر دکتر محمد قاسمی

محمد قاسمی

عمومی

تصویر دکتر یونس محمدی

یونس محمدی

عمومی

تصویر دکتر رامین داداللهی ساراب

رامین داداللهی ساراب

عمومی

تصویر دکتر آناهیتا مختارکاری

آناهیتا مختارکاری

عمومی

تصویر دکتر الهام امانی

الهام امانی

عمومی

تصویر دکتر نادر فتحی

نادر فتحی

عمومی

تصویر دکتر سیده طیبه قاضوی

سیده طیبه قاضوی

عمومی

تصویر دکتر آرین احمدزاده مجاوری

آرین احمدزاده مجاوری

عمومی

تصویر دکتر زهرا پور امان اللهی

زهرا پور امان اللهی

عمومی

تصویر دکتر محمدرضا کریمی

محمدرضا کریمی

عمومی

تصویر دکتر میلاد دودانگه

میلاد دودانگه

عمومی

تصویر دکتر زهرا زارع

زهرا زارع

عمومی

تصویر دکتر محمد حسین عسگریان یزدی

محمد حسین عسگریان یزدی

عمومی

سوالات متداول

آیا قرص برم هگزین خواب آور است؟

اطلاعاتی درمورد خواب آور بودن برم هگزین منتشر نشده است.

قرص برم هگزین هر چند ساعت باید مصرف شود؟

قرص برم هگزین در بزرگسالان برای سرفه های خلط دار به صورت هر ۸ ساعت یک عدد مصرف می شود.

عوارض آمپول بروم هگزین چیست؟

عوارض آمپول برم هگزین مثل قرص و شربتشه و شامل سردرد، سرگیجه، عوارض گوارشی، راش های پوستی و تعریق بوده و عارضه خیلی مهمی برای این دارو گزارش نشده است.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید