سلامت جسم

مراقبت از پوست | چگونه از پوست خود در برابر آلودگی محافظت کنیم؟

مراقبت از پوست | چگونه از پوست خود در برابر آلودگی محافظت کنیم؟

مراقبت از پوست

اگر شما هم در شهرهای شلوغ و آلوده زندگی می کنید، نگاهی به این مطلب زیبایی ما بیاندازید. چرا که ما تصمیم داریم با 3 نکته تخصصی از پوست شما محافظت کرده و مراقبت از پوست را به شما آموزش بدهیم. همانگونه که می دانید شهرهای بسیاری در معرض آلودگی قرار دارند و برخی از آنها حتی از مرز آلودگی هوا هم عبور کردند. آلودگی می تواند اثرات مخرب زیادی داشته باشد ، به ویژه برای زنان ساکن در یک شهر ، زیرا تحقیقات نشان می دهد زنانی که در مناطق شهری زندگی می کنند ، زودتر از مناطق روستایی پیر می شوند ، اما آیا تا به حال به تأثیر آن بر روی پوست خود فکر کرده اید؟در ماه‌های گرم تابستان ، گازهایی که به فرسایش لایه ازن کمک می کنند ، از آفتاب محافظت کمتری می کنند و باعث می شوند اشعه ماورا بنفش تسریع شده به پوست شما ضربه بیشتری وارد کند. این اشعه ها می توانند باعث پیری زودرس ، رنگدانه سازی بیش از حد و کاهش تولید کلاژن در پوست شوند. سلامتی و زیبایی یک مجله آمریکایی سه نکته ساده در مورد چگونگی به حداقل رساندن آسیب و محافظت از پوست خود را ارائه داده است که در ادامه عنوان می کنیم.

مراقبت از پوست

برای مراقبت از پوست خود کرم های مراقبتی استفاده کنید. شاید شما هم  زیاد با سرم های صورت آشنایی نداشته باشید ، اما بسیاری از فرمول های فشرده می توانند مانعی در برابر آلودگی ایجاد کرده و از اثرات سو آن جلوگیری کنند. محصولی را که حاوی اسیدهای چرب است امتحان کنید زیرا این ماده باهوش از پوست در برابر محافظت می کند ؛ در حالی که لایه های زیر آن را آبرسانی می کند. یک عنصر اصلی که باید مراقب آن باشید روغن خولان است. یک آنتی اکسیدان غلیظ که سموم محیطی را از پوست خارج می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند و علائم موجود را کاهش می دهد.

برای مراقبت از پوست، صورت خود را دوبار در روز بشوئید

آب و هوای گرم می تواند در مناطق شهری دود و آلودگی هم ایجاد کند ، به این معنی که پوست شما در این زمانها می تواند کثیف تر شود ، باکتری ها را در منافذ حبس کند. همچنین می تواند منجر به کمبود آب بدن و در نهایت روند پیری شود. برخی از شستشوهای صورت می توانند لایه ای از پوست را روی پوست شما باقی بگذارند و تمیز کننده عمیقی برای از بین بردن منافذ پوست نباشند ، بنابراین استفاده از ماده ای که به طور موثر خاک را از بین می برد در این حین ضروری است. استفاده مکرر از محصولات طبیعی ، گیاهی و بدون عطر و پارابن در این زمان ها بسیار توصیه می شود ، زیرا این امر اطمینان حاصل می کند که سموم محیطی بدون از بین بردن روغن های طبیعی پوست از بین می روند و به پوست آسیبی نمی رساند. همچنین این مواد از خشکی پوست هم جلوگیری می کنند.

 لایه برداری کنید

لکه های تیره و چین و چروک می تواند در نتیجه آلودگی های مضر بر روی پوست ایجاد شود و به شما حالت بد و پیری زودرس بدهد. استفاده از اسکراب روزانه برای از بین بردن سلولهای مرده پوست باعث ایجاد سلولهای جدید می شود ، همچنین اسکراب ها باعث جوان سازی پوست و از بین بردن هرگونه آسیب پایدار بر روی پوست می شوند. بعلاوه ، با رویش مجدد پوست ، جوانی ، خاصیت ارتجاعی را افزایش داده و به قفل شدن روغنهای طبیعی و رطوبت  در پوست شما کمک می کند.

 

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.