پوست و مو, سلامت جسم

پوست عالی | با این کارها هنگام خواب پوست عالی داشته باشید

پوست عالی | با این کارها هنگام خواب پوست عالی داشته باشید

سلامت پوست

از این ساعت هایی که به خواب خود اختصاص می دهید استفاده کنید تا فرآیندهای مهم پوست خود را به حداکثر برسانید. حتما با قانون طلایی پاک کردن آرایش از روی پوست صورت قبل از خواب آشنایی دارید. باید بگوییم که پاک کردن صورت قبل از خواب از گرفتگی منافذ پوست جلوگیری می کند اما باید بدانید که قبل از خواب، موارد دیگری هستند که باید حتما روی پوست خود قرار دهید و سپس به خواب بروید تا بتوانید پوست عالی داشته باشید. استفاده از کرم شب یک گام در مسیر درست است ، اما یک سال گذشته شاهد نوآوری های زیادی در جهت بهبود روند مراقبت از پوست در شبانه شما بودیم، از ماسک های آبرسان الهام گرفته در کره جنوبی  تا محصولات حاوی اسید گلیکولیک ، که به آرامی پوست شما را دوباره ترمیم می کند درست در آن زمان که شما در خواب هستید.

پوست عالی

برای ما که همیشه در همه کارها عجله داریم آیا زمان رسیدگی به پوست در شب فراهم نیست؟ این محصولات جذاب همیشه در دسترس هستند و کار را برای رسیدگی پوست قبل از خواب راحت می سازند. قبل از خواب ، معمولاً وقت و حواس پرتی کمتری نسبت به صبح خواهید داشت. دکتر جاستین هکستال متخصص پوست می گوید اگر برخی از کارها را ترک کنید حتما به پوست خود پاداش می دهید. او می گوید: “هشت ساعت خواب کافی، یک زمان طلایی برای داشتن پوست سالم است.” ‘بین ساعت 11 و 4 صبح ، تولید سلول با دو تا سه برابر سرعت روز انجام می شود. استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب در طول شب از این روند را به خوبی پشتیبانی می کند و یک حال خوب به پوست شما هدیه می دهد.

احیای پوست خود را هنگام خواب بدست آورید.

دکتر هکستال می گوید: “من همیشه شب را فرصتی برای ترمیم پوست می دانم.” اینها مربوط به دو هورمون مهم ، ملاتونین و هورمون رشد انسانی است که پوست شما را در شب احیا می کند. او می گوید: “ملاتونین با آسیب روزانه پوست ناشی از UV و آلودگی مقابله می کند ، در حالی که HGH به ترمیم پوست تسریع می بخشد.” بدن ما در روز مقداری HGH تولید می کند ، اما تخمین زده می شود 70-75٪ آنها در شب ترشح می شود ، در حالی که ملاتونین تقریباً منحصراً در هنگام خواب تولید می شود. پاک کننده های مناسب صدمه ای که ممکن است در طول روز به پوست شما وارد شود را محدود می کند. همچنین دکتر گفته است “قبل از اینکه آسیبی ببینند ، به آرامی روغن یا آلاینده ها را از روی پوست پاک کنید.” یک ژل تمیز کننده ملایم و خشک کننده را امتحان کنید و این کار را با کرم شب که حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و رسوراترول است ، برای بهبود آسیب های پوستی به اتمام برسانید.

زمان خواب مساوی است با تحریک کمتر

دکتر هکستال می گوید: “در شب ، پوست در معرض تحریک کننده های کمتری مانند آفتاب و هوا قرار دارد” ترکیبات حساس مانند آلفا هیدروکسی اسید و اسیدهای بتا هیدروکسی (ضد آکنه) بهتر است تا شب روی پوست شما باقی بماند. همچنین اصلاح باید تا زمان تاریک شدن هوا انجام شود. بعد از اینکه موهای صورت را از بین بردیم ، پوست اغلب حساس تر و مستعد تحریک است. به همین دلیل دکتر به صحبت خود افزوده است که هنگام عصر چون می توانید در خانه مشغول استراحت باشید ، صورت خود را اصلاح کنید.

برای داشتن پوست عالی اطمینان حاصل کنید که هیدراته می شوید

در حالی که پوست شما یک شبه خود را ترمیم می کند ، اما با افزایش دمای پوست، رطوبت بیشتری را هم از دست می دهد. برای مقابله با این مسئله ، می توانید از کرم شب غنی تری استفاده کنید یا ماسک صورت امتحان کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود. دکتر هکستال می گوید ، شما همچنین باید از مواد آبرسان استفاده کنید تا با این کار بتوانید “به دام انداختن آب در لایه بالایی پوست خود کمک کنید”. وی توصیه می کند از محصولات حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید. برای سایر اعضای بدن نیز همین قوانین وجود دارد. ‘اگر دستان شما به راحتی ترک می خورند، استفاده از یک کرم مغذی زیر دستکش های نخی پوست را بهبود می بخشد و آبرسانی می کند.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.