کرونا

واکسن کرونا بزنیم؟ چرا باید برای مقابله با ویروس واکسن کرونا بزنیم؟

واکسن کرونا بزنیم؟ چرا باید برای مقابله با ویروس واکسن کرونا بزنیم؟

واکسن بزنیم

اگر واکسنی دارای مجوز است و اعتبار دارد از تزریق آن صرفه نظر نکنید و تا نوبت به شما رسید برای زدن واکسن کرونا اقدام کنید. همانگونه که می‌دانید کووید 19 یک بیماری جدید و واگیردار است که متاسفانه تظاهرات بالینی، آزمایشگاهی کوتاه و بلند مدت متعدد دارد؛ به همین دلیل درمان و پیشگیری از این بیماری باید جدی گرفته شود.
از زمانی که این ویروس به جان جهان افتاد و بشر را درگیر کرد، تمام کارخانه‌های داروسازی به تکاپو افتادند تا یک واکسن موثر برای مبارزه با این بیماری تولید کنند.

در این میان سازمان جهانی بهداشت نیز برای اکثر واکسن‌هایی که به بازار معرفی شدند مجوز اضطراری صادر کرد تا عموم با خیال راحت مراحل واکسینه شدن را انجام دهند. پس اگر برای شما هم سوال پیش آمد که آیا واکسن کرونا بزنیم؟ حتما برای نابود کردن این بیماری مراحل واکسینه شدن را انجام دهید تا در کنار هم با سلامت از این روزهای سخت عبور کنیم.

تقریبا هر شخصی که تصمیم دارد واکسن کرونا تزریق کند می پرسد که آیا این واکسن خطر و عارضه‌ای دارد یا خیر؟!
در حالت عادی، یک فرآورده دارویی به گذراندن چندین مرحله جهت آزمایش نیاز دارد تا بتواند به بازار عرضه شود؛ با این حال هستند مواردی که پس از چند سال از معرفی، به علت بروز عوارض، از چرخه تولید خارج و متوقف شدند. بی شک در رابطه با واکسنی که به صورت فوریتی مجوز تولید گرفته است، این نگرانی بیشتر خواهد بود که خوشبختانه  تا به امروز میزان عوارض جدی واکسن‌ها حداقل و نادر بوده‌ و در مقایسه با عوارض بیماری کووید-۱۹ قابل اغماض است.
پس اگر متوجه شدید که واکسنی اعتبار دارد؛ از تزریق آن صرفه نظر نکنید و تا نوبت به شما رسید برای زدن واکسن کرونا اقدام کنید.

چرا باید واکسن کرونا بزنیم؟

با توجه به صحبت‌های دبیر کمیته ملی، مردم باید به نظام سلامت اعتماد کرده و هر واکسنی که در اختیارشان قرار می‌گیرد را با توجه به شرایطی که واکسن در دنیا کم است قبول کنند و مراحل واکسینه شدن را بدون بهانه‌ای انجام دهند. نظام توزیع واکسن در کشور، تحت اِشراف سازمان غذا و دارو به عنوان نهاد مسئول است. به همین دلیل اسناد و مستندات مرتبط با ایمنی و اثربخشی‌ هر واکسن قبل از اینکه در جریان و مسیر توزیع عمومی قرار گیرد، از سوی سازمان غذا و دارو و نهادهای مرتبط بررسی شده و سپس از سوی کمیسیونی که مسئول این کار است، اجازه ورودش به سیستم دارویی کشور داده می‌شود. پس لازم به ذکر است که در این مراحل مساله ایمنی و اثربخشی این واکسن‌ها کاملا بررسی می‌شود تا مردم با خیال راحت بتوانند واکسن را دریافت کنند.

فواید دریافت واکسن کووید 19

واکسیناسیون COVID-19 ابزاری بسیار مهم و ایمن برای کنترل و از بین بردن همه‌گیری کرونا ویروس  است. به نوعی که با انجام واکسیناسیون موجب محافظت از خود و دیگران در برابر COVID-19 می‌شوید و با خیال راحت می توانید به زندگی عادی و بدون خطر ادامه دهید. همانگونه که می دانید محافظت در برابر COVID-19 موضوع بسیار مهمی است و باید حتما جدی گرفته شود چراکه بعضی از افراد مبتلا به کرونا می توانند به نوع شدید بیماری و یا مرگ نزدیک شوند. همانگونه که پیش تر عنوان کردیم تمامی واکسن‌های COVID-19 که در دست تولید هستند، در آزمایش‌ها و کارآزمایی های بالینی با دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت بی‌خطر بودن مجاز یا تأیید می‌شوند.

درحالی‌که واکسیناسیون COVID-19 با ایجاد پاسخ‌های قوی و پایدار سیستم ایمنی و تولید آنتی‌بادی بدون نیاز به ابتلا به بیماری در بدن محافظت ایجاد می‌کند. درواقع واکسن با اثر بر سیستم ایمنی موجب می‌شوند که اگر در معرض ویروس کرونا قرار بگیرید بدن شما آماده مبارزه با ویروس باشد.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.