رژیم و تغذیه سالم

غذای فست فود | چگونه خوردن غذاهای فست فود را متوقف کنیم؟

غذای فست فود | چگونه خوردن غذاهای فست فود را متوقف کنیم؟

فست فود

غذای فست فود به دلیل کم هزینه بودن، راحت در دسترس بودن و از همه مهم تر طعم های وسوسه کننده  و جذاب، به یکی از اصلی ترین پایه های رژیم غذایی افراد تبدیل گشته است. با این حال ، فست فود مشکلات مختلفی برای سلامتی ایجاد می کند و گاهی اوقات ممکن است اعتیاد آور هم باشد. خوشبختانه با از بین بردن وسوسه خوردن فست فود و جایگزین کردن آن با گزینه های سالم ، می توانید مصرف فست فود خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و امیدواریم که از خوردن آن به طور کامل دست بکشید. برای ترک فست فود، همراه ما باشید.

برای جلوگیری از وسوسه‌ها، حتما دلایلی که باعث شده است از خوردن فست فود صرف نظر کنید را یادداشت کنید. ممکن است بخواهید برای بهبود سلامتی ، لاغر شدن ، صرفه جویی در هزینه یا هر تعداد دلیل دیگر ، خوردن فست فود را متوقف کنید. یادآوری دلیل خود برای توقف خوردن فست فود، به شما کمک می کند در هنگام هوس خوردن غذاهای فست فود در مقابل آنها مقاومت کنید.

دلایل خود را روی یک کاغذ یادداشت بنویسید و آن را جایی قرار دهید که وقتی برای خوردن فست فود وسوسه شدید (برای مثال در اتومبیل خود)   آن را ببینید تا حداکثر اثربخشی آن را داشته باشید.
با داشتن تعمق و دقت بیشتر در مورد اینکه چرا می خواهید از خوردن فست فود دست بکشید ، می توانید دلیل اصلی دلیل اصلی گرایش شما به سمت فست فود را برطرف کنید.

فست فود

غذاهای وسوسه انگیز را شناسایی کرده و تا حد امکان از مصرف آنها اجتناب کنید. اگر فست فودهای خاصی مانند همبرگر ، سیب زمینی سرخ کرده یا میلک شیک وجود دارد که باعث میل شدید شما به فست فود می شود ، باید از قرار گرفتن در معرض آنها به شدت پرهیز کنید. هرچه کمتر خود را در معرض غذاهای محرک قرار دهید ، برای خوردن فست فود هم کمتر وسوسه خواهید شد.

حداقل تا زمانی که احساس نکنید عادت فست فود خود را کنترل کرده اید ، ممکن است بخواهید منع کاملی در مورد غذاهای وسوسه انگیز خود ایجاد کنید.

اگر با دوستانی که می خواهند این نوع غذاهارا بخورند به بیرون رفته اید ، بدون نگرانی به آنها بگویید که این کار آنها باعث می شود احساس ناراحتی کنید و بر روی رژیم خود کنترل نداشته باشید. قطعا دوستان شما درکتان کرده و برای راحتی یک جای دیگر را پیشنهاد می کنند.

نه به فست فود

برای جلوگیری از گرسنگی، وعده های غذایی منظمی را در طول هفته برنامه ریزی کنید. خیلی سخت پیش می آید که گرسنه باشید و برای رفع آن به سراغ غذاهای سالم بروید. به همین دلیل و برای مقابله با خوردن غذاهای فست فودی بهتر است یک برنامه غذایی تنظیم کنید و تمام وعده های غذایی خود را برای هفته آینده زودتر آماده کنید.

تا جایی که می توانید کارهای آماده سازی را برای وعده های غذایی خود انجام دهید. اگر وعده های غذایی شامل آماده سازی چند مرحله ای است ، مانند گوشت مرغ را قبل از تفت دادن بخار پز کردن ، حتما  این آماده سازی را در ابتدای هفته انجام دهید و مواد را منجمد یا در یخچال قرار دهید تا زمان پخت آن فرا برسد.
در هنگام تعطیلات وعده های غذایی ، میان وعده های سالمی را که می توانید در مدرسه یا محل کار خود بخورید همراه داشته باشید تا در هنگام گرسنگی از خوردن فست فود جلوگیری کنید.

متوقف کردن فست فود

تشخیص دهید که چه زمانی استرس، شما را به خوردن فست فود تحریک می کند. فست فود متأسفانه در زمان استرس زیاد به عنوان یک غذای راحت بسیار جذاب به حساب می آید. بنابراین ، می توانید با پرهیز از استرس و یا مقابله با استرس به روش های سالم تری وسوسه خوردن فست فود را بسیار کاهش دهید.

برخی از روشهای سالم برای مقابله با استرس انجام یوگا ، مدیتیشن یا صحبت با یک درمانگر است.
اگر در مورد کار یا شخصی استرس دارید ، قبل از هر چیزی به خود یادآوری کنید که خوردن فست فود باعث کاهش میزان کار شما نمی شود.
احساساتی مانند ترس ، غم ، اندوه و بی حوصلگی می تواند هورمون های گرسنگی شما را بدزدند ، بنابراین سعی کنید احساسات خود را از گرسنگی فیزیولوژیکی واقعی تشخیص دهید.

مضر بودن فست فود

هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید تا بتوانید قدرت اراده خود را قوی نگه دارید. مطالعات نشان داده است که وقتی خواب کافی ندارید ، تمایل بیشتری به خوردن غذای ناخواسته دارید. هر شب حدود 8 ساعت خواب آرام داشته باشید تا بتوانید با  انرژی بیشتر، از اشتیاق به غذاهای فوری خودداری کنید.
سعی کنید هر شب در یک ساعت معقول بخوابید. این کار نه تنها به شما کمک می کند هر شب به اندازه کافی بخوابید بلکه به جلوگیری از ولع خوردن در اواخر شب برای فست فود نیز کمک می کند.

خواب کافی

راه های سالم برای مقابله با مسائل عاطفی بدون طمع غذا را پیدا کنید. مانند وقتی که استرس داریم ، غمگین ، تنها و یا احساسات منفی دیگری را تجربه می کنیم ، اغلب به غذاهای فست فود روی می آوریم. به جای استفاده از فست فود برای مقابله با این مسائل ، گزینه های سالم پیدا کنید که می توانید برای کنار آمدن با احساسات منفی خود استفاده کنید.

مثال های خوب از روشهای سالم برای مقابله با احساسات خود شامل روزنامه نگاری ، ورزش یا ابراز خلاقیت است.
اگر با مشکلات جدی عاطفی روبرو هستید ، ممکن است برای درمان آنها نیاز به کمک حرفه ای داشته باشید.

ورزش کردن

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.