خروپف

خروپف

خروپف کردن بسیار شایع است و معمولا دلیل نگران کننده ای ندارد. شما می توانید در صورت ابتلا  به خروپف کارهایی را برای بهبود خود انجام دهید.

خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که  هنگام خواب جریان هوا نمی‌تواند آزادانه از بینی و گلو عبور کند. این باعث می‌شود بافت‌هایی که در مسیر تنفس در دهان و گلو وجود دارند شروع به ارتعاش کنند، که این باعث همین صدای آشنای خرخر در هنگام خواب می‌شود. بنابراین هر عاملی که باعث تنگ شدن مجاری تنفس شود می‌تواند دلیل خروپف باشد.

عوامل مختلفی مانند آناتومی دهان و سینوس‌ها، مصرف الکل، آلرژی، سرماخوردگی، و افزایش وزن می‌توانند باعث خرناس کشیدن در هنگام خواب شوند. وقتی شما خوابتان می‌برد و از خواب سبک وارد خواب عمیق می‌شوید ماهیچه‌های سقف دهان ، زبان، و گلویتان شل می‌شوند. بافت‌های موجود در گلو می‌توانند به قدری شل شوند که بخشی از مسیر عبور هوا را مسدود و شروع به لرزش کنند. هرچه مجرای هوا تنگ‌تر شود  فشار جریان هوا بیشتر می‌شود و درنتیجه ارتعاش بیش‌تری ایجاد می‌شود و صدای بلندتری تولید می‌شود.

در این شرایط با پزشک خود مشورت کنید:

  • تغییرات سبک زندگی کمکی به حل این مشکل نکرده ست
  • خروپفکردن شما تاثیر مهمی روی زندگی شما یا همسرتان داشته ست
  • در طول روز خواب آلوده هستید، و یا در هنگامی که خواب هستید صداهایی مانند خفگی و انسداد راه تنفسی ایجاد می شود که ممکن است بعلت آپنه ی خواب باشد و در صورتیکه درمان نشود می تواند شدیدتر شود
 
برای درمان خروپف، راه­های زیادی وجود دارد که برخی از آن­ها مانند عمل­های جراحی، هزینه زیادی را به­دنبال دارند. درحال حاضر، روش­های جدیدتری برای درمان خروپف ابداع شده­اند که آسان، ارزان و بی­خطر هستند. 
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.