روش های ترک سیگار

ترک سیگار

اگر شما می خواهید سیگار کشیدن را ترک کنید، چندین روش درمانی مختلف وجود دارد تا به شما کمک کند بر این عادت بد خود غلبه کنید و نشانه های ناخوشایند ترک سیگار را کاهش دهید.

مصرف دخانیات نه‌تنها خود فرد را درگیر مشکل می‌کند، بلکه اطرافیان نیز با مشکلات ریوی مانند آسم و بوی نامطبوع و غیره نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند ترک سیگار، یک رویداد منحصر به فرد است که در یک روز رخ می‌دهد. فرد در یک لحظه تصمیم به‌ترک گرفته و وارد دوره ترک می‌شود. در دوره ترک سیگار، شما سلامت خود و کیفیت و طول عمر خود، و همچنین زندگی کسانی که در اطراف شما هستند، را بهبود خواهید بخشید.بهترین راه درمان برای شما بستگی به خصوصیات شخصی تان دارد، مانند سن ، اینکه باردار یا شیرده هستید یا خیر و اینکه سابقه بیماری خاصی دارید یا خیر. برای مشاوره با پزشک خود یا کلینیک ترک سیگار صحبت کنید.

سیگار کشیدن بر روی ظاهر افراد تاثیر منفی دارد، نه‌تنها بوی بدی که به جای می‌گذارد، بلکه زرد کردن و پوسیدگی دندان‌ها، پیر شن و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش کیفیت پوست در درازمدت و بروز پیری زودرس از عوارض سیگار در ظاهر افراد است. مهم‌ترین تاثیر منفی سیگار در سلامتی افراد، تاثیر آن در افزایش ریسک ابتلا به سرطان است. از جمله مهم‌ترین سرطان‌هایی که سیگار کشیدن تاثیر مستقیم در ابتلا به آن‌ها دارد، می‌توان به سرطان پستان و سرطان تخمدان در خانم‌ها، سرطان ریه، حنجره، مری، لب، سینوس و حفره‌های بینی و همچنین انواعی از سرطان دستگاه گوارش همچون سرطان روده بزرگ، سرطان پانکراس، سرطان معده و… اشاره کرد.

تحقیقات نشان داده است که همه این روش‌ها می‌توانند مؤثر باشند.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید