پیشگیری از چاقی

چاقی – پیشگیری

چه در معرض چاقی هستید، چه در حال حاضر دارای اضافه وزن هستید یا حتی از وزن مناسبی برخوردار هستید، می‌توانید برای جلوگیری از افزایش وزن ناسالم و مشکلات مربوط به سلامتی اقداماتی را انجام دهید. همانگونه که می دانید مراحل جلوگیری از افزایش وزن همان مراحل کاهش وزن است مانند ورزش روزانه، رژیم غذایی سالم و تعهد طولانی ‌مدت برای مراقبت نسبت به آنچه می‌خورید و می‌نوشید.
پس به طور منظم ورزش کنید. حتما برای جلوگیری از افزایش وزن باید هفته‌ای ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط داشته باشید. فعالیت‌های بدنی متوسط شامل راه رفتن سریع و شنا هستند که می توانید در برنامه هفتگی خود آنها را بگنجانید
از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید. روی غذاهای کم‌کالری و غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل تمرکز کنید. از مصرف چربی‌های اشباع‌شده خودداری کنید و مصرف شیرینی و الکل را محدود کنید.
تله‌های غذایی که باعث افزایش خوردن شما می‌شوند را بشناسید و از آنها اجتناب کنید . موقعیت‌هایی که باعث غذا خوردن خارج از کنترل می‌شوند را شناسایی کنید. سعی کنید یک یادداشت تهیه کنید و بنویسید چه می‌‍خورید، چه مقدار می‌خورید، چه موقع غذا می‌خورید، چه احساسی دارید و چقدر گرسنه‌اید. پس از مدتی، باید ظهور الگوها را مشاهده کنید. می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید و استراتژی‌هایی برای مدیریت این نوع شرایط تهیه کنید و رفتارهای غذایی خود را کنترل کنید.
وزن خود را مرتباً کنترل کنید. افرادی که حداقل هفته‌ای یک بار وزن خود را می‌سنجند، در حذف وزن اضافی موفق‌ترند. نظارت بر وزن می‎تواند به شما بگوید که آیا تلاش شما موثر است یا خیر؛ یا می‌تواند به شما کمک کند که افزایش وزن کم را قبل از اینکه به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، تشخیص دهید یا خیر.
ثابت‌قدم باشید. پایبندی به برنامه وزن مناسب در طول هفته، آخر هفته‌ها و در میان تعطیلات تا حد ممکن شانس موفقیت طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.