تشخیص چاقی

چاقی – تشخیص

شاخص توده بدنی BMI به طور گسترده ای به عنوان یک روش ساده و قابل اعتماد برای فهمیدن اینکه آیا یک فرد وزن سالم برای قد خود دارد یا خیر استفاده می شود.
در اکثر بزرگسالان، داشتن شاخص توده بدنی 18.5 تا 24.9 به معنی داشتن یک وزن سالم است. فردی با شاخص توده بدنی 25 تا 29.9 دارای اضافه وزن است و فردی با شاخص توده بدنی بیش از 30 چاق می باشد. در حالی که شاخص توده بدنی اندازه گیری مفیدی برای اکثر مردم است، ولی برای همه دقیق نیست.
به عنوان مثال اگر شما بسیار عضلانی هستید عدد شاخص توده بدنی BMI ممکن است دقیق نباشد زیرا بدن بسیار عضلانی می تواند در ظاهر باعث اضافه وزن شود و در نتیجه عدد شاخص توده بدنی بالا می رود در حالی که شما اضافه وزن ناسالم ندارید. در چنین مواردی، دور کمر شما ممکن است یک راهنمای بهتر باشد. شاخص توده بدنی سالم نیز تحت تاثیر نژاد و قومیت شما قرار می گیرد. نمرات ذکر شده در بالا به طور کلی در مورد افرادی با نژاد سفید قفقازی استفاده می شود. اگر جزء اقلیت قومی هستید، احتمال داشتن اضافه وزن یا چاقی در شما ممکن است در مقدار شاخص توده بدنیِ کمتری باشد.
شاخص توده بدنی نباید در کودکان با وزن طبیعی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا بدن آنها هنوز در حال رشد است. اگر می خواهید بدانید فرزند شما دارای اضافه وزن است یا خیر با پزشک خود مشورت کنید.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.