اختلال شخصیت ضد اجتماعی

اختلال شخصیت ضد اجتماعی

اختلال شخصیت ضد اجتماعی مشکلات مربوط به سلامت روان هستند که بر تفکر، درک، احساس یا دیگر موارد مرتبط با سلامت روان فرد تاثیر می گذارند.

اختلال شخصیت ضد اجتماعی یک نوع خاص چالش برانگیز از اختلالات شخصیتی است که با رفتارهای ناگهانی و بدون فکر، غیر مسئولانه و اغلب مجرمانه همراه است.
یک شخص با اختلال شخصیت ضد اجتماعی معمولا سوء استفاده گر، حیله گر، و بی پرواست و به احساسات دیگر افراد اهمیتی نمی دهد.
مانند دیگر انواع اختلال های شخصیتی، به صورت یک طیف است. به این معنی که شدت آن می تواند از یک رفتار بد که گهگاه از فرد سر می زند تا زیر پا گذاشتن مکرر قانون و ارتکاب به جرائم جدی تغییر کند. برخی بیماران روانی، دارای شکل های شدید اختلال شخصیت هستند.

اشخاص دارای اختلال سطوح غیرمعمولی از سروتونین را در مغز خود دارند. همچنین آنها رفتار تکانشی دارند و در انجام تصمیم‌های بلند مدت اکثراً به مشکل می‌خورند. این اختلال شخصیت قبل از ۱۸ سالگی به دلیل رشد مغز قابل تشخیص نیست و معمولاً رفتارهای ضد اجتماعی در افراد زیر ۱۸ سال اختلال سلوک گفته می‌شود.

فردی که دچار اختلال شخصیت است، برای رفتارهای درست و نادرست دیگران اهمیتی قائل نیست. این افراد معمولا از قانون‌ها پیروی نمی‌کنند، رفتار خشن و تهاجمی دارند و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند.

افرادی که اختلال شخصیت دارند، ظاهری گرم و صمیمی داشته اما در سابقه‌ی رفتاری آن‌ها، خشونت، فرار از مدرسه، دزدی، دعوا و یا مصرف مواد مخدر و الکل دیده می‌شود. علائم اختلال شخصیت  در دختران معمولا قبل از رسیدن به سن بلوغ و در پسران، ممکن است زودتر مشخص شود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.