علایم اختلال شخصیت ضد اجتماعی

علایم اختلال شخصیت ضد اجتماعی

فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی ممکن است:

  • از حقوق دیگران سوء استفاده کند، آن را به نفع خود تغییر دهد و یا حقوق دیگران را نقض کند
  • فاقد احساس نگرانی، ندامت و یا افسوس نسبت به ناراحتی های دیگران است
  • رفتارهایی بدون احساس مسئولیت دارد و رفتار طبیعیِ اجتماعی را نادیده می گیرد
  • در برقراری و حفظ روابط بلند مدت مشکل دارد
  • توانایی کنترل خشم ندارد
  • فاقد احساس گناه است و از اشتباهاتش درس نمی گیرد
  • دیگران را به خاطر مشکلات زندگیشان سرزنش می کند
  • مکررا قوانین را زیر پا می گذارد.

یک فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی،‌ دارای تاریخچه اختلال سلوک در دوران کودکی، مانند طفره رفتن از انجام وظایف (نرفتن به مدرسه)، بزهکاری – به عنوان مثال، ارتکاب به جرم و یا سوء مصرف مواد مخدر – و دیگر رفتار های مخرب و تهاجمی می باشد.

چه کسانی اختلال شخصیت ضد اجتماعی می گیرند؟

اختلال شخصیت ضد اجتماعی، مردان را بیشتر از زنان درگیر می کند. علت ابتلا به اختلال های شخصیت ضد اجتماعی به طور دقیق مشخص نیست، اما هم ژنتیک و هم تجربه آسیب های روانی در کودکی، مانند کودک آزاری و یا بی توجهی نسبت به کودک، در ابتلا به آن موثر است.

فردی با اختلال شخصیت ضد اجتماعی اغلب در خانواده هایی با شرایط سخت رشد و پرورش یافته است. یک یا هردو والدین او ممکن است به سوء مصرف الکل دچار باشند. وجود خشونت، درگیری و والدین ناسازگار در خانواده های این افراد شایع است. در نتیجه این مشکلات، ممکن است لازم باشد تا سازمانهای خدمات اجتماعی برای نگهداری از کودک دخالت کنند.
اینگونه مشکلات در دوران کودکی اغلب باعث ایجاد مشکلات رفتاری در دوران نوجوانی و بزرگسالی خواهد شد.

تاثیرات اختلال شخصیت ضد اجتماعی

رفتار های جنایی یکی از ویژگی های کلیدی اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، به احتمال قوی یک فرد با این اختلال در مرحله ای از زندگیش مرتکب جرم خواهد شد و به زندان خواهد افتاد.
مردان با اختلال شخصیت ضد اجتماعی ۳ تا ۵ برابر مردان بدون این اختلال در معرض سوء مصرف الکل و مواد مخدر قرار دارند و خطر مرگ زود هنگام آن ها به علت رفتار های بی پروا و یا دست زدن به خودکشی بیشتر از سایرین است.

همچنین افراد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی به احتمال بیشتری در روابط دوران بلوغشان مشکل دارند و با احتمال بیشتری بیکار و بی خانمان می شوند.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.