علائم آرتروز

علائم آرتروز

علائم آرتروزی که شما تجربه میکنند بر اساس نوع بیماریتان متفاوتند. به همین دلیل در صورتی که علائم زیر را دارید،  تشخیص دقیق بسیار مهم است.
درد، حساسیت و سفتی مفصل
التهاب در مفصل یا اطراف آن
محدودیت حرکت مفاصل
گرمی و قرمزی پوست روی مفصل
ضعف و از بین رفتن ماهیچه

آرتروز در کودکان
آرتروز معمولا در افراد مسن ایجاد میشود، اما میتواند کودکان را نیز مبتلا کند. در انگلستان، حدود 15.000 کودک و نوجوان به آرتروز مبتلا هستند. اکثر انواع آرتروز کودکی با عنوان آرتریت ایدیوپاتیک جوانان (JIA) شناخته میشود. JIA سبب درد و التهاب در یک یا چند مفصل برای حداقل 6 هفته میشود. با وجودی که علت اصلی JIA شناخته شده نیست، علائم اغلب با بزرگ شدن کودک بهتر میشوند، به این معنی که میتواند منجر به زندگی عادی شود. انواع اصلی JIA در زیر شرح داده شده اند.

JIA اولگیو آرتکیولار
JIA اولگیو آرتکیولار شایع ترین نوع JIA است. این بیماری روی کمتر از پنج مفصل در بدن تاثیر میگذارد – اکثرا زانوها، مچ پا و مچ دست. JIA اولگیو آرتکیولار نرخ ریکاوری خوبی داشته و اثرات بلند مدت آن نادر اند. با این حال، این خطر وجود دارد که کودکان مبتلا به این بیماری دچار مشکلات چشمی شوند، بنابراین تست بینایی منظم توسط چشم پزشک پیشنهاد میشود.

JIA پلی ارتکیولار
JIA پلی ارتکیولار روی بیش از پنج مفصل تاثیر میگذارد. این بیماری میتواند در هر سنی در کودکی آغاز شود. علائم این بیماری مشابه علائم روماتیسم مفصلی بزرگسالان است. این بیماری اغلب به همراه خارش پوستی و دمای 38 درجه یا بیشتر بدن است.

JIA سیستمیک
JIA سیستمیک با علائمی چون تب، خارش پوست، کمبود انرژی و بزرگ شدن غدد آغاز میشود. سپس، مفاصل ورم کرده و دچار التهاب میشوند. مانند JIA پلی ارتکیولار، JIA سیستمیک میتواند کودکان را در هر سنی مبتلا کند.

آرتروز مرتبط با درون هشتی
آرتروز مرتبط با درون هشتی نوعی از آرتروز کودکان است که پسران بزرگ تر یا نوجوانان را تحت تاثیر قرار میدهد. این بیماری سبب درد در کف پا و اطراف مفاصل زانو و لگن میشود، چایی که رباط به استخوان متصل میشود.

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.