روانشناسی

درمان افسردگی ناشی از تنهایی با ویزیت دکتر آنلاین رایگان

درمان افسردگی ناشی از تنهایی با ویزیت دکتر آنلاین رایگان

ویزیت دکتر آنلاین رایگان

تنهایی و افسردگی: ارتباط چیست؟ چرخه تنهایی و افسردگی: افسردگی یک وضعیت سلامت روانی چند وجهی است، در حالی که تنهایی یک حالت عاطفی گذرا است. احساس تنهایی و نارضایتی می تواند عاملی در ایجاد افسردگی باشد. تلاش برای بهبود کیفیت روابط بین فردی می تواند احساس تنهایی را کاهش دهد و در عین حال محافظت در برابر افسردگی را ارائه دهد. در این مورد می توانید از کمک دکتر آنلاین رایگان بهره ببرید.

 

اخیراً تنهایی احساس می کنید؟

وقتی می خواهید با دیگران وقت بگذرانید و نمی توانید، ناراحتی یک واکنش بسیار عادی است.

ارتباط با دیگران فقط یک راه لذت بخش برای گذراندن زمان نیست. این یک جنبه بسیار مهم از رفاه است. به هر حال انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و عدم برقراری ارتباط با دیگران و تعامل اجتماعی کافی می تواند تاثیر جدی بر سلامت شما داشته باشد.

تنهایی می تواند میزان کورتیزول (هورمون استرس) در بدن شما را افزایش می دهد. این می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد و خطر را برای طیف وسیعی از نگرانی های سلامتی افزایش دهد، از جمله:

تنهایی طولانی مدت می تواند بر سلامت روان نیز تأثیر بگذارد. این می تواند علائمی را که قبلاً با آن مواجه هستید بدتر کند. اما همچنین می تواند در ایجاد بیماری های روانی جدی، از جمله افسردگی موثر باشد.

پیشنهاد مقاله: تفاوت مشاور حضوری و مشاور آنلاین خانواده چیست؟

 

چرخه تنهایی و افسردگی

چرخه تنهایی و افسردگی

 

از کجا بفهمیم تنها هستیم.

آیا من تنها هستم یا افسرده ؟ و آیا این مهم است؟

تنهایی و افسردگی می توانند احساسات مشابهی را در بر داشته باشند، بنابراین تشخیص اینکه یکی به کجا ختم می شود و دیگری شروع می شود همیشه آسان نیست.

ممکن است متوجه شوید:

  • بی قراری و تحریک پذیری
  • انرژی کم
  • شک به خود
  • تغییر در اشتها یا الگوی خواب
  • درد ها

 

بزرگترین تمایز بین تنهایی و افسردگی این است که افسردگی یک وضعیت سلامت روان است، در حالی که تنهایی احساسی است که به همان اندازه افسردگی شما را تحت فشار قرار می دهد.

احساس تنهایی ممکن است خیلی راحت نباشد، اما یک حالت عاطفی گذرا است که به طور خاص به نیازهای شما برای ارتباط و تعلق مربوط می شود. وقتی این نیازها را برآورده کردید، احتمالا کمتر احساس تنهایی خواهید کرد.

از سوی دیگر، افسردگی فقط به نیاز به ارتباط مربوط نمی شود. بدون درمان توسط دکتر آنلاین رایگان علائم افسردگی می تواند سال ها باقی بماند و جدی تر شود.

علاوه بر این، اگر افسردگی دارید، تعامل اجتماعی ممکن است به طور موقت حواس شما را پرت کند، اما همیشه کمکی نخواهد کرد. حتی زمانی که با شریک یا بهترین دوست خود وقت می گذرانید، ممکن است به احساس بی حالی، پوچی و ناتوانی در تعامل ادامه دهید.

یک تفاوت کلیدی دیگر؟ افسردگی می تواند بر علاقه شما به تعاملات اجتماعی تأثیر بگذارد و دسترسی به آنها را دشوار کند. ممکن است احساس بی‌ارزشی، گناهکاری کنید یا باور داشته باشید که دیگران نمی‌خواهند با شما وقت بگذرانند.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

آیا تنهایی می تواند در نهایت به افسردگی تبدیل شود؟ چرخه تنهایی و افسردگی

چرخه تنهایی و افسردگی یک وضعیت پیچیده سلامت روان است که اغلب از ترکیبی از چندین عامل ایجاد می شود. با این حال، احساس انزوای اجتماعی یا نارضایتی از روابط شما می تواند کاملاً نقش داشته باشد.

اگرچه انزوای اجتماعی لزوماً به تنهایی منتهی نمی شود.

برای افتراق از این دو می توانید از مشاوره دکتر آنلاین رایگان استفاده کنید.

 

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شهره رجبعلی

شهره رجبعلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علیرضا فرهاد غیبی

علیرضا فرهاد غیبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب ذاکر زاده

زینب ذاکر زاده

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم کریمی

مریم کریمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر ناهید زرگرانی

ناهید زرگرانی

روانشناسی عمومی

 

برخی از افرادی که تنها زندگی می کنند و به طور منظم افراد را نمی بینند ممکن است اصلا احساس تنهایی نکنند. با این حال دیگران ممکن است هر روز زمانی را با مردم بگذرانند و همچنان احساس تنهایی کنند. این احساس تنهایی، زمانی که حل نشده باقی بماند، در نهایت می تواند منجر به افسردگی  و سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان شود.

با این حال، هرکسی که تنهایی را تجربه می‌کند، به افسردگی مبتلا نمی‌شود، پس چه چیزی باعث می‌شود؟

 

چرا تنهایی فقط گاهی باعث افسردگی می شود؟

تحقیقات انجام شده توسط منبع معتبر 2018 نشان می دهد که انزجار از خود به عنوان یک ارتباط بالقوه بین تنهایی و افسردگی است.

شاید دوستان شما اخیرا وقت زیادی برای معاشرت نداشته باشند یا وقتی آنها را می بینید بی علاقه به نظر می رسند.

انزجار از خود ممکن است شامل احساسات منفی یا قضاوت شدید نسبت به اقدامات خاص یا خودتان به عنوان یک کل باشد. این می تواند در افکاری مانند “چرا کسی بخواهد با من قرار بگذارد؟” من خیلی زشتم، یا، «3 روز است که لباسم را عوض نکرده‌ام… این منزجر کننده است.»

اگر بر این افکار متمرکز هستید و معتقدید که لایق عشق یا دوستی نیستید، ممکن است به گونه‌ای عمل کنید که این باور را تقویت کنید.

برای مثال، ممکن است دعوت‌ها را رد کنید و به خودتان بگویید: «آنها واقعاً نمی‌خواهند من را ببینند». وقتی دیگران را می بینید، ممکن است دائماً نگران احساس واقعی آنها نسبت به شما باشید.

 

کنار آمدن با تنهایی با دکتر آنلاین رایگان

کنار آمدن با تنهایی با دکتر آنلاین رایگان

 

کنار آمدن با تنهایی با دکتر انلاین رایگان

ممکن است ابتدا به راه حل واضح برسید: فقط باید بیشتر وقت ها بیرون بروید و دوستان بیشتری پیدا کنید.

درست است، این مراحل مطمئنا به افزایش شانس شما برای ارتباطات معنی دار کمک می کند. اما به یاد داشته باشید: تنها بودن نباید منجر به تنهایی شود.

برای مقابله موثر با تنهایی، معمولاً باید کمی عمیق‌تر بگردید تا دلایل اصلی را کشف کنید. انجام این کار می تواند شما را به سمت درک عمیق تری از آنچه در روابط شما از دست داده است راهنمایی کند و به شما امکان می دهد ارتباطات رضایت بخشی بیشتری ایجاد کنید. می توانید از کمک دکتر آنلاین رایگان بهره ببرید.

واقعاً ممکن است در یک جمع احساس تنهایی کنید. اگر در حال حاضر افراد زیادی در زندگی خود دارید و هنوز احساس تنهایی می کنید، ممکن است بخواهید کیفیت آن تعاملات را در نظر بگیرید.

 

پیشگیری از احساس تنهایی

به جای اینکه به سادگی در یک اتاق بنشینید و تلویزیون تماشا کنید یا به تلفن های خود نگاه کنید، سعی کنید ارتباط معنی داری ایجاد کنید:

  • یک مکالمه در مورد رویدادهای جاری یا سایر موضوعات مهم برای شما شروع کنید.
  • به جای ارسال پیامک سریع با عزیزان تماس بگیرید یا به آنها سر بزنید.
  • در فعالیت هایی شرکت کنید که به شما امکان می دهد درباره یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب کنید. به ورزش بپردازید، به طبیعت بروید یا با هم روی یک پروژه کار کنید.
  • مهربانی های تصادفی را تمرین کنید.
  • کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید
  • به این فکر کنید که وقت آزاد خود را به کارهایی اختصاص دهید که واقعاً از انجام آنها لذت می برید، به عنوان نوعی احترام به خود.

سرگرمی ها

  • سرگرمی ها جنبه مهمی از مراقبت از خود هستند که به بهبود دیدگاه شما کمک می کنند و به شما انرژی بیشتری برای ارتباطات معنادار می دهند. سرگرمی‌های شما همچنین می‌تواند شما را با افراد دیگری که از فعالیت‌های مشابه لذت می‌برند در ارتباط قرار دهد و دری را به روی روابط رضایت‌بخش‌تر باز کند.
  • به خود شفقت و مهربانی نشان دهید ممکن است عیب هایی داشته باشید و ممکن است اشتباه کنید. اما هر فرد دیگری در این سیاره نیز همینطور است. بله، حتی آن یک نفر که به نظر می رسد همیشه آن را با هم دارد. یادآوری این حقایق اغلب می تواند به شما کمک کند به جای انزجار، با مهربانی با خود رفتار کنید. جایگزینی انتقاد از خود با خودگویی مثبت می‌تواند به شما کمک کند باور کنید که شایسته عشق و دوستی هستید و این احتمال را افزایش می‌دهد که فعالانه به دنبال این چیزها باشید.
  • روی تنظیم هیجانی کار کنید این کاملاً طبیعی است که هر از گاهی احساس بیزاری از خود، ناامیدی و سایر احساسات منفی را تجربه کنید. اما نحوه برخورد شما با این احساسات می تواند تفاوت را ایجاد کند. محققانی که ارتباط بین تنهایی و افسردگی را مورد بررسی قرار دادند، پیشنهاد می‌کنند که اصلاح یا سرکوب افکار ناخواسته می‌تواند به کاهش تأثیر آن‌ها کمک کند و از چرخه‌های فکری منفی که اغلب باعث ایجاد احساس افسردگی می‌شود، جلوگیری کند.
  • پذیرش آگاهانه همچنین می تواند به شما کمک کند با افکار ناراحت کننده راحت تر شوید. ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که این افکار را بپذیرید و سپس آنها را رها کنید قبل از اینکه بر درک شما از خودتان تأثیر بگذارند.

 

درمان افسردگی و ویزیت دکتر آنلاین رایگان

درمان افسردگی و ویزیت دکتر آنلاین رایگان

 

چه زمانی باید با دکتر آنلاین رایگان تماس گرفت

اگرچه درگیر چرخه تنهایی و افسردگی شدن ممکن است یک دلیل فوری برای نگرانی باشد، اما تنهایی نیز می تواند تأثیر جدی بر سلامتی داشته باشد. هر دو موضوع نه تنها خطر نگرانی‌های سلامت جسمی و روانی، بلکه افکار خودکشی را افزایش می‌دهند.

در صورت بروز علائم، همیشه عاقلانه است که به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید:

  • بعد از یک یا دو هفته بهتر نشوید
  • حتی زمانی که سعی می کنید آنها را به تنهایی مدیریت کنید، ادامه دهید
  • بر توانایی شما برای عملکرد یا مراقبت از وظایف روزانه تأثیر می گذارد
  • باعث ایجاد مشکل در روابط شما شود
  • به شما احساس ناامیدی یا بی ارزشی می دهد

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله چت با روانشناس آنلاین رایگان 

 

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شهره رجبعلی

شهره رجبعلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علیرضا فرهاد غیبی

علیرضا فرهاد غیبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب ذاکر زاده

زینب ذاکر زاده

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم کریمی

مریم کریمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر ناهید زرگرانی

ناهید زرگرانی

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

Loneliness and Depression: What’s the Connection?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.