تقویت نعوظ و تاخیری با قرص جنسی

قرص جنسی

فهرست مطالب

داروهای مجاز برای کمک به مردان برای بهبود زندگی جنسی و تقویت قوای جنسی در دسترس هستند. این داروها یا به بهبود تقویت نعوظ شما کمک می کند و بعضی از انواع قرص جنسی برای تقویت نعوظ و تاخیری هستند و یا اگر از انزال زودرس رنج می برید می تواند آن را به تاخیر بیندازد. نعوظ آلت تناسلی در پاسخ به شل شدن عضلات صاف غار، افزایش جریان خون به آلت تناسلی و محدودیت خروج وریدی رخ می دهد. این رویدادها توسط یک رفلکس نخاعی با تکیه بر محرک های بینایی، تخیلی و بویایی که در سیستم عصبی مرکزی (CNS) و بر روی محرک های لمسی آلت تناسلی ایجاد می شود، تنظیم می شوند.

داروها می توانند بر روی اعصاب تنظیم کننده این رفلکس یا عضله صاف غار اثر تسهیل کننده یا بازدارنده داشته باشند. تعادل بین عوامل انقباضی و شل کننده بر شلی یا سفتی آلت تناسلی حاکم است. در ادامه به بررسی این داروها میپردازیم.

 

داروهای تقویت نعوظ

اختلال نعوظ ED که ناتوانی جنسی نیز نامیده می شود می تواند کیفیت زندگی شما را با کاهش رضایت از رابطه جنسی تحت تاثیر قرار دهد. ED می تواند دلایل زیادی داشته باشد. هم روانی و هم فیزیکی ED ناشی از علل فیزیکی در مردان با افزایش سن نسبتاً شایع است. مصرف قرص جنسی می تواند برای بسیاری از مردان کمک کننده باشد.

 

تقویت نعوظ
تقویت نعوظ

 

شناخته شده ترین داروهای برای تقویت نعوض و تاخیری عبارتند از:

  • تادالافیل (سیالیس)
  • سیلدنافیل (ویاگرا)
  • واردنافیل (لویترا)
  • آوانافیل (Stendra)

این داروهای تجویزی سطح نیتریک اکسید را در خون شما افزایش می دهند. اکسید نیتریک یک گشاد کننده عروق است به این معنی که باعث گشاد شدن عروق خونی شما برای کمک به افزایش جریان خون می شود. این قرص های تقویت قوای جنسی به ویژه در گشاد کردن عروق خونی آلت تناسلی شما موثر هستند. خون بیشتر در آلت تناسلی شما باعث می شود که در هنگام تحریک جنسی نعوظ را برای شما آسان تر به دست آورد و حفظ کند.

 

پیشنهاد مقاله: تاثیر خودارضایی در اختلال نعوظ

مروری بر دارو های تقویت نعوظ

 

سیلدنافیل

ماده فعال ویاگرا سیلدنافیل، شناخته شده ترین قرص جنسی برای تقویت نعوظ است. این دارو برای استفاده تقریباً یک ساعت قبل از رابطه جنسی طراحی شده است و قادر است تقریباً چهار ساعت در هر دوز از ED  تسکین دهد. سیلدنافیل با نام تجاری ویاگرا و به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. این قرص یک انتخاب محبوب است که برای اکثر مردان خوب کار می کند که نعوظی کامل و با تاخیر را به دنبال دارد.

تادالافیل

ماده فعال موجود در تادالافیل یک قرص جنسی با ماندگاری بالا است که تا 36 ساعت در هر دوز از اختلال را تقویت میکند. می توان آن را در صورت نیاز قبل از فعالیت جنسی و برای تقویت قوای جنسی استفاده کرد یا روزانه با دوز کاهش یافته برای تسکین مداوم ED  مصرف کرد.

واردنافیل

ماده فعال موجود مشابه سیلدنافیل عمل می کند اما نیمه عمر کمی طولانی تر دارد به این معنی که برای مدت طولانی تری در بدن فعال می ماند. این دارو به عنوان Levitra به فروش می رسد و همچنین به عنوان یک قرص جنسی در دسترس است.

آوانافیل

ماده فعال موجود در  آوانافیل یک داروی نسل دوم برای تقویت قوای جنسی است. این دارو نسبت به داروهای قدیمی ترED از نظر اثرات انتخابی تر است. در کمتر از 15 دقیقه شروع به کار می کند و کمتر احتمال دارد که برخی عوارض جانبی ایجاد کند. حال حاضر آوانافیل تنها به عنوان Stendr موجود است و به عنوان یک داروی عمومی فروخته نمی شود.

در حال حاضر تمام داروهای تقویت نعوظ  داروهای تجویزی هستند به این معنی که قبل از خرید و استفاده از آنها باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید و یک نسخه معتبر دریافت کنید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

داروهای تقویت نعوظ چگونه عمل می کنند؟

هر چهار قرص جنسی ذکر شده در بالا به دسته ای از داروها به نام مهارکننده های PDE5 تعلق دارند که با مهار اثرات آنزیم فسفودی استراز (PDE5) عمل می کنند. PDE5 در داخل سلول های ماهیچه صاف رگ های خونی شما یافت می شود و مسئول تنظیم جریان خون است. همه چیز نعوظ در مورد جریان خون است. هنگامی که شما برانگیخته می شوید سیگنال های عصبی جریان خون را به اجسام غارنوردی تحریک می کنند یک جفت ناحیه اسفنج مانند از بافت نعوظ داخل آلت تناسلی شما.

 

تقویت قوای جنسی

 

همانطور که خون به اجسام غاری جریان می یابد آلت تناسلی شما منبسط می شود و سفت تر می شود و منجر به نعوظ می شود که برای رابطه جنسی نافذ به اندازه کافی سخت است. برای به دام انداختن خون در آلت تناسلی، غشایی به نام tunica albuginea منقبض می شود و به حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی کمک می کند.

برخی از دلایل اختلال نعوظ

اختلال نعوظ می تواند دلایل فیزیکی و روانی داشته باشد. علل فیزیکی شامل بیماری قلب و عروق خونی، دیابت، تصلب شرایین (انسداد شریان ها) و آسیب به آلت تناسلی یا بافت اطراف آن است که می تواند بر عملکرد اعصاب و جریان خون تأثیر بگذارد. دلایل روانی ممکن است شامل افسردگی، احساس گناه، اضطراب عملکرد جنسی و استرس باشد. اگرچه اینها از نظر فیزیکی جریان خون را کاهش نمی دهند اما می توانند بر راحتی فرد در موقعیت های جنسی و علاقه به تحریک جنسی تأثیر بگذارند. با مسدود کردن اثرات PDE5، این داروها مانند سیلدنافیل، تادالافیل، واردنافیل و آوانافیل رگ‌های خونی را که آلت تناسلی شما را تامین می‌کنند گشاد می‌کنند، جریان خون را بهبود می‌بخشند و نعوظ را آسان‌تر می‌کنند.

با این حال این داروها جنبه روانشناختی ED را درمان نمی کنند.

 

پیشنهاد ویژه: معرفی بهترین قرص های تقویت قوای جنسی

عوارض

اکثر عوارض جانبی مرتبط با این داروها خفیف و موقتی هستند. شایع ترین عوارض جانبی این داروها عبارتند از:

  • سردرد 
  • دردهای عضلانی
  • گرفتگی بینی
  • سرگیجه
  • گرگرفتگی صورت
  • سوء هاضمه / سوزش سر دل
  • حالت تهوع
  • اختلالات بینایی
  • فشار خون کمی کاهش یافته است

میزان عوارض جانبی می تواند از یک قرص جنسی با قرص جنسی دیگر متفاوت باشد اما اکثر عوارض تنها بر درصد کمی از مصرف کنندگان تاثیر می گذارد. اما سردرد شایع ترین عارضه جانبی بیشتر داروهای تقویت قوای جنسی است.

 

تصویر دکتر احمد طایفی

احمد طایفی

روانپزشکی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شیدا عباسی

شیدا عباسی

مامایی

تصویر دکتر فاطمه زهرا عسگری

فاطمه زهرا عسگری

روانشناسی کودکان استثنایی

تصویر دکتر حسین فوزی فرد

حسین فوزی فرد

جراحی کلیه و مجاری ادراری

تصویر دکتر میلاد دودانگه

میلاد دودانگه

عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر غزل داودی

غزل داودی

مامایی

تصویر دکتر مژگان قره داغی

مژگان قره داغی

مامایی

تصویر دکتر امیر حسین جهانبخش

امیر حسین جهانبخش

عمومی

تصویر دکتر زینب طاهری

زینب طاهری

مامایی

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر یونس محمدی

یونس محمدی

عمومی

تصویر دکتر فرید سنگین آبادی

فرید سنگین آبادی

عمومی

تصویر دکتر جابر دریجانی

جابر دریجانی

روانپزشکی

تصویر دکتر فائزه بابائی

فائزه بابائی

روانشناسی تربیتی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر امید عبداللهی

امید عبداللهی

داخلی

سوالات متداول

آیا دارو های تقویت جنسی باعث درمان اختلالات جنسی میشوند؟

خیر باعث درمان نمی‌شوند.

آیا درمان های روانشناختی باعث تقویت قوای جنسی میشود؟

یکی از جنبه های اختلالات جنسی بحث روانشناختی این اختلالات است که با درمان های روانشناختی قابل حل است.

آیا دارو های تقویت جنسی عوارض دارند؟

این داروها نیز مانند تمامی داروها عوارض دارند اما تمامی عوارض روی تمامی اشخاص تاثیر گذار نیست...

منابع علمی این مطلب

  1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11402575/
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11546836/
  3. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/erectile-dysfunction/in-depth/erectile-dysfunction/art-20047821

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید