جوانسازی و زیبایی واژن با لیزر

سفیدی واژن

فهرست مطالب

زیبایی واژن موضوعی است که برای بسیاری از زنان اهمیت دارد. همانطور که در مورد هر بخش دیگری از بدن صحبت می‌ کنیم، زیبایی واژن نیز نسبی و بستگی به تعاریف فردی و اجتماعی دارد. در حقیقت، زیبایی واژن بیشتر به سلامت و راحتی آن مرتبط است تا جنبه‌های ظاهری آن. مراقبت های منظم از بهداشت واژن، شستشوی صحیح با محصولات مناسب، استفاده از لباس داخلی مناسب و عدم استفاده از مواد شیمیایی تحریک‌کننده می‌تواند به حفظ سلامت و زیبایی واژن کمک کند. همچنین، برخی از زنان ممکن است به عمل جراحی زیبایی واژن به عنوان راهی برای بهبود ظاهر آن و یا حل مشکلات خاصی مانند لیفتینگ لابیا، درمان لکه‌های پوستی و غیره روی بیایند. در هر صورت، در صورت تمایل به بررسی اینگونه مسائل، بهتر است با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به جوانسازی و  زیبایی واژن با لیزر و سفیدی واژن اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید و در صورت نیاز به مشاوره، اپلیکیشن ازپزشک را نصب کنید و از بهترین متخصصان ویزیت بگیرید.

 

دکتر دیانا حسینی جوانسازی واژن

اصطلاح “جوانسازی واژن” به عملیات یا روش‌هایی اطلاق می‌شود که به منظور بهبود واژن و بازگرداندن آن به حالتی جوان‌تر و سلامت‌تر انجام می‌شود. اما باید توضیح دهیم که در دیدگاه پزشکی و علمی، اصطلاح “جوانسازی واژن” به تنهایی معنای واضحی ندارد و می‌تواند مفهوم‌های مختلفی را شامل شود. بدون اغراق دکتر دیانا حسینی  با مدرک مسترکورس جراحی زیبایی زنان از آکادمی جراحی زیبایی آمریکا بهترین متخصص زیبایی زنان بهترین انتخاب برای شما جهت انجام فرآیندهای مربوط به جوانسازی واژن هستند و با توجه به توانایی و دوره های گذرانده ی تکمیلی و تحصیلی جای هیچ گونه شک و تردیدی باقی نخواهد ماند.

یکی از شایع ترین روش های جوانسازی واژن تزریق ژل و چربی به واژن است. تزریق ژل به واژن یکی از راههای پرطرفدار حجیم شدن اندام تناسلی بانوان است.

 

همچنین دکتر دیانا حسینی از تزریق ژل برای موارد زیر استفاده میکنند:

  • رفع افتادگی و چروک های لابیا ماژور
  • تقویت نقطه جی زنان (جی اسپات) برای افزایش ارگاسم آنها
  • رفع بی میلی جنسی و بهبود روابط زناشویی استفاده میکنند.

زیبایی واژن با لیزر

لیزرهای CO2 و فراصوت (همچنین به عنوان لیزرهای واژنال یا لیزرهای تنگ کننده واژن شناخته می‌شوند) برای بهبود ظاهر و سلامت واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روش‌ها ممکن است به عنوان یکی از روش‌های جوانسازی واژن مطرح شوند. از طریق تولید حرارت کنترل شده، لیزر CO2 و فراصوت می‌توانند باعث انقباض و تنگ شدن بافت‌های واژن شوند و بهبودی در لطافت و ظاهر واژن را ایجاد کنند.

این روش‌ها معمولاً برای درمان مشکلاتی مانند لخته شدگی واژن پس از زایمان، استراحت ناپذیری لبیا، لکه‌های پوستی و غیره استفاده می‌شوند. مهم است بدانید که این روش‌ها نیازمند جراحی نیستند و به طور عمومی به صورت روزانه و با کمترین زمان بازیابی انجام می‌شوند. با این حال، همچنان توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری در مورد جوانسازی واژن با لیزر، با پزشک متخصص یا جراح مشورت کنید تا بتوانید درباره مزایا، محدودیت‌ها و خطرات احتمالی این روش آگاهی کاملی کسب کنید و تصمیم درستی بگیرید.

بیشتر بخوانید: علت ترشحات زیاد واژن و درمان آن

 

فواید زیبایی واژن

زیبایی واژن می‌تواند به طرز مستقیم یا غیرمستقیم تأثیرات مثبتی داشته باشد. در ادامه، برخی از فواید زیبایی واژن را بررسی می‌کنیم:

  • افزایش راحتی: در صورت وجود مشکلاتی مانند لخته شدگی واژن، لابیاهای بزرگ یا استراحت ناپذیری لبیا، روش‌های زیبایی واژن می‌توانند باعث افزایش راحتی و آسایش در زندگی روزمره شوند.
  • بهبود عملکرد جنسی: برخی زنان ممکن است به دنبال بهبود کیفیت جنسی و تجربه رضایت بخش‌تر در رابطه جنسی باشند. جوانسازی واژن می‌تواند بهبودی در ظاهر و عملکرد واژن را به همراه داشته باشد که ممکن است در این خصوص تأثیر مثبتی داشته باشد.
  • افزایش اعتماد به نفس: زیبایی واژن ممکن است به زنان کمک کند تا احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتری در مورد بدن خود داشته باشند. احساس رضایت از ظاهر واژن می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه و روحیه عمومی زنان داشته باشد.

به هر حال، مهم است بدانید که تعریف زیبایی واژن نسبی است و بستگی به تعاریف فردی و اجتماعی دارد. همچنین، هرگونه تصمیمی که در مورد جوانسازی واژن یا هر روش دیگری بگیرید، باید براساس نیازها و تمایلات شخصی خود و با مشورت با پزشک متخصص اتخاذ شود.

 

جوانسازی واژن
جوانسازی واژن

 

مراقبت بعد از لیزر واژن

مراقبت پس از جوانسازی واژن با لیزر بسیار مهم است تا بهبودی بهتر و سریع‌تر را تسهیل کند و مشکلات پس از عمل را کاهش دهد. در ادامه، چند نکته مراقبتی پس از جوانسازی واژن با لیزر را می‌توانید مرور کنید:

  1. رعایت بهداشت و بهداشت بعد از عمل: پس از جوانسازی و زیبایی واژن با لیزر، پزشک ممکن است توصیه کند که برخی از مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهید، مانند استفاده از محصولات ضدعفونی کننده معرفی شده و شستشوی دوره‌ای مناسب.
  2. پرهیز از فعالیت‌های جسمانی سنگین: در مدت بازیابی، ممکن است پزشک توصیه کند تا فعالیت‌های جسمانی سنگین مانند ورزش‌های با شدت بالا، بلند کردن وزن‌های سنگین و استفاده از سونا یا حمام بخار را محدود کنید.
  3. استفاده از لباس داخلی مناسب: انتخاب لباس داخلی مناسب و مطابق با توصیه پزشک بعد از جوانسازی واژن با لیزر مهم است. لباس‌های تنگ و ناخوشایند ممکن است تحریک واژن را افزایش دهند و موجب ایجاد مشکلات جدید شوند.
  4. رعایت دستورات پزشک: حتماً دستورات و توصیه‌های پزشک را دنبال کنید و به همه قراردادها و وقت‌های برگزاری ملاقات پس از عمل پایبند باشید. در صورت بروز هرگونه علائم ناشایسته یا مشکلات، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

مهم است که با پزشک خود درباره راهنمایی‌های مراقبتی خاص بعد از جوانسازی و زیبایی واژن با لیزر مشورت کنید، زیرا هر فرد و شرایط خاصی دارد و نیازهای خاصی ممکن است وجود داشته باشد.

 

سفیدی واژن با لیزر

جوانسازی واژن با لیزر معمولاً برای بهبود ظاهر و عملکرد واژن استفاده می‌شود و می‌تواند در مواردی نظیر سفیدی واژن نیز مؤثر باشد. سفیدی واژن ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله تغییرات هورمونی، عفونت قارچی یا باکتریایی، عوامل التهابی و غیره.

سفیدی واژن با لیزر، با ایجاد تغییرات در بافت‌ها و باعث افزایش ترمیم و بازسازی آنها می‌شود. این فرایند می‌تواند بهبودی در آلودگی و عفونت‌های مرتبط با سفیدی واژن را به همراه داشته باشد. با این حال، مهم است که با پزشک متخصص یا جراح پلاستیک مشورت کنید تا بتوانید مورد بررسی خود را به طور دقیق بررسی کنید و توصیه‌های مناسبی دریافت کنید. در هر صورت، برای مشکل سفیدی واژن، ممکن است روش‌های دیگری نیز در نظر گرفته شوند، مانند درمان دارویی یا تغییر در عوامل زندگی مانند بهداشت منطقه واژن و استفاده از لوازم ضروری مناسب.

 

زیبایی واژن
زیبایی واژن

 

جوانسازی و تنگ کردن واژن با لیزر

با افزایش سن، یائسگی و پس از زایمان بانوان دچار باز شدن و گشاد شدن واژن و سوزش و خشکی واژن و بی اختیاری ادرار و بدشکلی اندام تناسلی می شوند که این عوامل سبب عدم لذت از رابطه جنسی می گردد. بعضی خانم ها کاندید مناسبی برای انجام اعمال جراحی نیستند که در این افراد می توان از لیزر واژینال جهت رفع مشکلات دستگاه تناسلی استفاده کرد. تغییر اندازه واژن یا شلی واژن در بانوان پس از زایمان طبیعی، با داشتن رابطه جنسی مکرر و در افراد با افزایش وزن رخ می دهد.

این موارد سبب می‌شود که فرد و شریک جنسی او از رابطه جنسی لذت نبرند که با جراحی و یا لیزر واژینال می‌توان برای رفع این مشکل اقدام کرد. لیزر واژینال روش غیر جراحی موثری است در خانم هایی که از شل شدگی و گشادی واژن رنج میبرند و این امر در عدم رضایت جنسی آنها تاثیر گذاشته است. با استفاده از لیزر میتوان با تقویت عضلات واژن، شل شدگی و گشاد شدگی واژن را رفع کرد. این روش نیاز به بستری شدن ندارد و به صورت سرپایی قابل انجام است. از مزایای استفاده از لیزر برای جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • دیگر درد و خونریزی وجود ندارد.
  • بیمار می تواند بعد انجام لیزر به فعالیت های روزمره خود برگردد.
  • نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک بعد لیزر نیست.
  • هزینه انجام لیزر به مراتب کمتر از جراحی است.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک زنان آنلاین رایگان می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از مشاوره رایگان استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

 

روش درمانی با لیزر

درمان با لیزر تنها برای تنگ کردن واژن استفاده نمی‌شود. لیزر کاربردهای زیادی در جوانسازی واژن دارد. از کاربردهای لیزر در جوانسازی واژن می توان به رفع گشادی واژن، رفع آتروفی و خشکی و سوزش واژن اشاره کرد. همچنین با لیزر می توان به درمان بی اختیاری استرسی ادرار ، درمان مقاربت دردناک و درمان عفونت های مکرر دستگاه تناسلی اشاره کرد.

از لیزر میتوان در روشن سازی پوست ناحیه دستگاه تناسلی و رفع تیرگی آن استفاده کرد. لیزر جدیدترین دستاورد پزشکی در زمینه جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن به شمار می‌رود لیزر co2 سبب افزایش خونرسانی به مخاط واژن و تحریک کلاژن سازی می شود و باعث تقویت عضلات واژن و تنگ تر شدن واژن می گردد. لیزر co۲ همچنین با بهبود گردش خون واژن سبب لغزنده تر شدن واژن شده و خشکی واژن را برطرف می کند. همچنین لیزر سبب تحریک فیبروبلاست های بافت همبند شده و با ایجاد گرما آنها را تحریک و احیا می‌کند و سبب جوانسازی واژن و سفت تر شدن آن می گردد.

 

مقایسه تنگ کردن واژن با لیزر نسبت به جراحی

در روش استفاده از لیزر بدون هیچ برش و خونریزی و بدون آسیب عصبی عمل تنگی واژن انجام می‌ شود. درمان با لیزر سریع تر است و در مدت انجام لیزر بیمار دردی احساس نمی کند. همچنین دوره نقاهت بعد از زیبایی واژن با لیزر کوتاه‌تر بوده و در روش لیزر میتوان تنگ کردن واژن را در عمق انجام داد. هزینه تنگ کردن واژن با لیزر بسیار کمتر از هزینه روش‌های جراحی مانند واژینوپلاستی است. مراقبت های بعد از لیزر تنگ کردن واژن به این صورت است که زنان باید تا دو هفته از رابطه جنسی خودداری نمایید. انجام کارهای سنگین خود را یک تا دو هفته به تعویق بیاندازید و در صورت سوزش می از بالشتک های یخ در محل استفاده کنند.

بسیار مهم است بدانید در کنار تمام مزایایی که لیزر دارد ولی بعضی افراد مناسب برای انجام لیزر نیستند. مخصوصا بیماران دارای بیماری سیستمیک و موضوعی حاد نمیتوانند از لیزر استفاده کنند. در گشاد شدگی های شدید واژن لیزر به تنهایی کمک کننده نیست. می توان ابتدا از لیزر جهت تنگ کردن عضلات عمقی واژن استفاده کرد. سپس اقدام به جراحی واژینوپلاستی کرد. توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین روش تنگ کردن واژن با پزشک متخصص خود مشورت کنید. پزشک مناسب ترین روش را جهت تنگ کردن واژن به شما پیشنهاد دهد. پزشک متخصص با معاینه واژینال تعیین می کند که چه روشی برای تنگ کردن واژن برای شما مناسب تر است.

 

بیشتر بخوانید: بھترین زمان برای عمل زیبایی واژن

 

سخن آخر

جوانسازی واژن و زیبایی واژن باعث می شود تا ماهیچه های کانال واژن سفت شود. همچنین این روش درمانی، ظاهر دستگاه تناسلی را بهبود ببخشیده و اعتماد به نفس در زنان را افزایش می دهد. قطعا هرکدام از این موارد که عنوان کردیم نقش مهمی در رضایت جنسی دارند و سکس را لذت بخش می‌سازند. با سفت کردن واژن، شما و همسرتان باید اصطکاک و احساس بیشتری را در طول مقاربت تجربه کنید. که این موضوع می تواند لذت جنسی را در شما افزایش دهد. جوانسازی واژن احساس اطمینان بیشتر در مورد ظاهر فرج به فرد می دهد و این منجر می شود که از رابطه جنسی بهتر لذت ببرید.

جراحی برای زیبایی و جوان سازی تقریبا بین ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد. پزشکان متخصص روش جراحی را با استفاده از بی حسی موضعی یا عمومی انجام می دهند. جوانسازی واژن یک روش سرپایی محسوب می شود. از این رو زنان می توانند بعد از عمل زیبایی به راحتی به خانه بازگردند و استراحت کنند.

 

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ////// /////

////// /////

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهناز تاج پور

مهناز تاج پور

زنان و زایمان

تصویر دکتر زهرا صالحی

زهرا صالحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سمانه جلالی

سمانه جلالی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر نازنین یوسفی

نازنین یوسفی

زنان و زایمان

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید