زنان و زایمان

علت ترشحات زیاد واژن و درمان آن با دکتر آنلاین زنان

علت ترشحات زیاد واژن و درمان آن با دکتر آنلاین زنان

دکتر آنلاین زنان

ترشحات واژن در بانوان جز ترشحات طبیعی بدن است و ماهانه با تغییر سیکل و هورمون ها شدت و میزان آن ها نیز کم و زیاد می شود، با تغییر بعضی موارد و ایجاد عفونت و بیماری های مختلف در این ناحیه نوع و میزان ترشحات ممکن است تغییر کند بنابراین اگاهی از ویژگی های ترشحات نرمال، به پیگیری به موقع و مراجعه حضوری به پزشک یا حتی گرفتن مشاوره از دکتر انلاین زنان کمک میکند. حال اینکه ترشحات سالم واژن چیست و راه های کنترل و درمان بیماری ها و عفونت های مربوطه به چه صورت است، مواردی است که در ادامه به طور مختصر به آن می پردازیم.

ترشحات سالم واژن

برای توضیحات بیشتر ترشحات طبیعی و سالم واژن سفید یا بی رنگ و روان و بدون بو هستند. این ترشحات در واقع توسط رحم به وجود می آیند و سرویکس و واژن است که از طریق واژن خارج و متشکل از سلول ها و باکتری ها هستند که باعث لغزنده شدن مجرا و پاکسازی آن است. زنان از بدو تولد میزانی از این ترشحات را دارند که در برخی افراد کم و برخی زیاد است.

تغییر در رنک فرم و بوی این ترشحات می تواند هشدار از وجود عفونت و یا بیماری باشد. اینکه ترشحات نرمال است یا میبایست توسط پزشک و دکتر آنلاین زنان صورت گیرد. در واقع  وقوع برخی علائم مانند موارد زیر معرف عفونت می باشد .

  1. خارش
  2. سوزش
  3. بوی بد و بوی ماهی
  4. رنگ ترشحات سبز ،زرد یا خاکستری
  5. تغییر فرم ترشحات به مانند پنیرک یا کف آلود
  6. درد پهلو یا درد و سوزش ادرار

 

پیشنهاد مقاله: درد واژن و درمان آن با مراجعه به دکتر آنلاین زنان

رنگ ترشحات خیلی از موارد را می تواند برایمان روشن کند برای مثال:

زرد یا خاکستری و سبز معرف وجود عفونت باکتریال و بیماری های منتقله از راه جنسی می باشد.

رنگ قهوه ای و قرمز،درواقع درصورتی که ترشحات قهوه ای یا قرمز رنگ باشند میتواند به این علت: قائدگی نامنظم یا بارداری است، اگر این دو مورد رد شود باید بررسی های تکمیلی به جهت تعیین علت به وسیله سونوگرافی و … انجام شود.

 

عفونت های قارچی

عفونت های قارچی

 

عفونت های قارچی

این عفونت های قارچی در بین بانوان بسیار شایع بوده و معمولا این قارج از نوع کاندیدا میباشد که در  محیط واژن رشد می کند و علائم مشخصی نیز داشته ،اینکه به هنگام ابتلا به عفونت قارچی نوع ترشحات به رنگ سفید رنگ و نمای تکه تکه که به اطلاح پنیرک زده و تغییر بوی این ترشحات نیز شامل می شود در می آید.

 

عفونت تریکوموناسی

عفونت تریکوموناس یک عفونت منتقل شده از طریق ارتباط جنسی با فرد مبتلا می باشد که منجر به ایجاد ترشحات کف آلود و به رنگ خاکستری ،زرد یا سبز رنگ می شود و میبایست هر دو نفر درمان آنتب بیوتیکی دریافت کنند که می توانید مراقبت ها را طی مشاوره از دکتر آنلاین زنان نیز دریافت کنید.

واژینوز باکتریال

واژینوز باکتریال معمولا زمانی رخ می دهد که حجم زیادی از باکتری در واژن وجود داشته باشد که میتوان بوی ترشحات همانند بوی ماهی شود و ترشحات فراوان خاکستری رنگ خواهند شد. که نیاز به درمان آنتی بیوتیکی می باشد.

در برخی موارد این عفونت ها تکرار شونده و نسبت به آنتی بیوتیک های رایج مقاوم می شوند که در چنین زمانی آنتی بیوتیک ها به صورت تزریقی تجویز می شود و همزمان با دریافت دارو میبایست مراقبت ها را به طور منظم و دقیق انجام دهند تا عفونت هر چه زودتر برطرف شود این اطلاعات را به راحتی از دکتر آنلاین زنان می توانید دریافت کنید،در صورتی که عفونت درمان نشود و مدت زیادی باقی بماند می تواند درد های مبهم ناحیه لگن و عفونت های لگنی PID(pelvic inflammatory disease)ایجاد کند که پروسه درمانی طولانی تری را به دنبال خواهد داشت.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تغییر ترشحات واژن در بارداری و ویزیت دکتر آنلاین زنان

معمولا به دنبال وقوع بارداری انتظار می رود حجم ترشحات واژن افزایش یابد. یکی از دلایل افزایش حجم ترشحات این است تا عفونت ها به راحتی به سمت بالا یا رحم مهاجرت نکنند و احتمال بروز عفونت های رحم کاهش یابد. افزایش میزان پروژسترون، موجب افزایش ترشحات است. حال در صورتی که علائم عفونت یا لک بینی را در ترشحات مشاهده شود حتما با پزشک معالج یا دکتر آنلاین زنان مطرح کنید.

 

ترشحات سالم واژن

ترشحات سالم واژن

 

پیشنهاد ویژه: عمل زیبایی واژن

دوش واژینال

امروزه انجام دوش واژینال به منظور رفع عفونت ها توصیه نمی شود چرا که در واژن علاوه بر باکتری هایی که میتوانند عفونت ایجاد کنند. انواعی از باکتری ها وجود دارند که به عنوان باکتری های مفید واژن قلمداد می شوند و باید وجود داشته باشند. تا ریسک عفونت ها کاهش یابد، به جهت شست شو از ژل های شست و شوی بانوان توصیه می شود افراد استفاده کنند.

 

و همینطور توصیه می شود از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جلوگیری شود. چرا که در زمانی که به تاثیر یک آنتی بیوتیک نیاز است این تاثیر رویت نمی شود، برای عفونت های ساده نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک های تزریقی بیمارستانی می شود و در مراحل اولیه بیماری شما می توانید از ویزیت دکتر آنلاین زنان نیز برای رفع مشکلات و سوالات استفاده کنید.

 

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

  1. https://my.clevelandclinic.org/health/symptoms/4719-vaginal-discharge
  2. https://www.nhs.uk/conditions/vaginal-discharge/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.