طریقه مصرف قرص مگنیفورت/فواید و عوارض

طریقه مصرف قرص مگنیفورت

فهرست مطالب

میخواهیم در این مقاله راجع به طریقه مصرف قرص مگنیفورت، کاربرد و عوارض آن بحث کنیم، مگنیفورت که تشکیل شده است از منیزیم و ویتامین های D3 و B1,6 است. امیدواریم مطالب زیر برایتان مفید واقع شود.

 

قرص مگنیفورت برای چیست؟

این قرص در موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

  • شدت و دفعات اسپاسم عضلانی دردناک را کاهش می دهد
  • بهبود گرفتگی عضلات
  • پیشگیری و بهبود نوروپاتی های محیطی
  • بهبود دیابت، سندرم تونل کارپال و نوروپاتی هرپس زوستر
  • بهبود سلامت عضلات و اعصاب
  • بهبود تراکم مواد معدنی استخوان و استحکام استخوان
  • علائم PMS و مسمومیت با الکل را کاهش می دهد
  • حملات میگرن و سردرد را کاهش می دهد
  • به تنظیم فشار خون بالا و گلوکز خون کمک می کند و یبوست را کاهش می دهد.

 

 ترکیبات اصلی قرص مگنیفورت

منیزیم دریا بسیاری از عناصر کمیاب دیگر را فراهم می کند که در مقایسه با منیزیم مصنوعی به فراهمی زیستی منیزیم کمک می کند. منیزیم از پوکی استخوان جلوگیری می کند، ضربان قلب را تنظیم می کند و دارای اثرات ضد فشار خون و تعدیل کننده قند خون است. گرفتگی های دردناک عضلانی یکی از شایع ترین علائم کمبود منیزیم است.

  • ویتامین K2₋7 در منبع 100% طبیعی برای قوی نگه داشتن استخوان ها و تمیز نگه داشتن شریان ها بسیار حیاتی است. این ویتامین کلسیم را از گردش خون استخراج می کند و در استخوان های در حال رشد یا پیر رسوب می کند و در نتیجه از کلسیفیه شدن شریان ها، کلیه ها، مفاصل و سایر بافت های نرم جلوگیری می کند. مطالعات اخیر همچنین نشان داد که ویتامین K2 با فعال سازی پروتئین GAS6 بر متابولیسم اسفنگولیپیدها و سولفاتیدهای مغز تأثیر مثبت دارد.
  • ویتامین D3 موجود در Magniforte® کوله کلسیفرول منحصر به فردی است که در منابع غیر حیوانی یافت می شود و از لیکن (خزه ایسلند) بدون هیچ گونه چربی حیوانی و لانولین به دست می آید. گلسنگ انتخاب شده در کانادا، اسکاندیناوی و ایرلند بدون آلاینده و آلودگی رشد می کند. این نوع ویتامین D3 برای گیاهخواران و وگان ها بسیار مناسب است.
  • ویتامین B1 در چندین واکنش متابولیک نقش اساسی دارد. کمبود ویتامین B1 بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد و منجر به نوروپاتی محیطی می شود که علائم آن شامل پارستزی انگشتان پا، درد و سوزش پا، حساسیت و گرفتگی عضلات ساق پا، و مشکل در بلند شدن از حالت چمباتمه زدن است.
  • ویتامین B6 یکی از کوفاکتورهای ضروری در چندین واکنش متابولیک است، مانند سنتز انتقال دهنده های عصبی و اسفنگولیپیدها در صفحات میلین نورون ها و تعدیل گیرنده های هورمونی استروئیدی. ویتامین B6 در پیشگیری و درمان نوروپاتی ها و کم خونی سیدروبلاستیک موثر است.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟

Magniforte® منیزیم، ویتامین B1، B6، D3 و K2₋7 را فراهم می کند که باعث تقویت استخوان ها، ماهیچه ها و اعصاب سالم می شود.

 

طریقه مصرف قرص مگنیفورت

روزانه 1 تا 2 کپسول بعد از غذای اصلی مصرف شود.

 

داروی مگنیفورت
داروی مگنیفورت

 

زمان مصرف قرص مگنیفورت

بهترین زمان برای مصرف این قرص ظهر و بعداز صرف غذا میباشد.

 

عوارض قرص مگنیفورت

محتویات این قرص املاح و ویتامین های ضروری بدن است و عوارض جانبی کمی بر بدن میگذارد لیکن مصرف بیش از حد همین ویتامین ها نیز ممکن است اثرات نامطلوبی بر بدن بگذارد.

 

پیشنهاد مقاله: خواص منیزیم و تاثیر آن در سلامتی

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین B6

استفاده‌ زیاد و بی‌ رویه از ویتامین B6 ممکن است به ایجاد عوارض عصبی همراه با اختلالات در راه رفتن، ضعف و بی حالی  و بیخوابی منجر شود. خاطر نشان میکنیم کپسول مگنیفورت حاوی 20 میلی‌گرم ویتامین B6 بوده و دقیقا مطابق نیاز روزانه بدن است. پس استفاده درست آن عوارضی ندارد.

همچنین استفاده بیش از حد مجاز از ویتامین های B می تواند حساسیت آلرژیک مانند کهیر، تورم، احساس سوزن سوزن شدن بدن یا اختلال در تنفس بوجود آورد که همگی جزو واکنش های آلرژیک بوده و در این مواقع حتما به پزشک مراجعه کرده و موضوع را با وی در میان بگذارید. در اکثر مواقع پس از قطع مصرف مکمل و یا استفاده به اندازه آن علائم از بین رفته و فرد به حالت طبیعی خود بازمیگردد.

مصرف بیش از حد و خودسرانه  منیزیم نیز می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. مصرف هم زمان منیزیم با بعضی داروها ممکن است تداخل دارویی ایجاد کرده و مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد. بنابراین، افرادی که داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک، داروهای ضد مالاریا، داروهای مدر و داروهای قلبی مصرف میکنند باید حتما برای مصرف مکمل منیزیوم با پزشک خود مشورت کنند.

 

قیمت قرص مگنیفورت خارجی

قیمت هر بسته ۳۲ تایی قرص مگنیفورت حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارتومان میباشد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص داروساز و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین دریافت نمایید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

همان‌گونه که بالاتر توضیح داده شد مگنیفورت در حفظ سلامت عضلات و سیستم عصبی موثر بوده و در بهبود گرفتگی‌های عضلانی ناشی از کمبود منیزیم در بدن کمک‌کننده است. با این وجود، کپسول مگنیفورت محصول تخصصی جهت درمان دیسک کمر محسوب نشده و جهت رفع این مشکل و طی کردن بهترین روند درمان توصیه می‌شود تحت نظر پزشک متخصص ارتوپدی باشید.

 

مگنیفورت و لاغری

داروی مگنیفورت به طور قطع و اثبات شده تاثیری بر کاهش و یا افزایش وزن ندارد اما در افرادی که  کمبود این ویتامین ها را در بدن خود دارند ممکن این کپسول ها به افزایش اشتها این افراد کمک کرده و باعث‌ افزایش وزن در این افراد گردد.

 

کپسول مگنیفورت
کپسول مگنیفورت

 

مگنیفورت برای میگرن

یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده مگنیفورت منیزیم است. مطالعات نشان داده است که افرادی که میگرن دارند نسبت به افرادی که سردردهای میگرنی را تجربه نمی‌کنند، سطح منیزیم کمتری دارند. برخی پژوهشگران بر این باورند که منیزیم سیگنال‌های مغزی که منجر به میگرن همراه با آئورا (یک اختلال ادراکی و بینایی) یا تغییر در بینایی و سایر حواس می‌شود را مسدود می‌کند. هم‌چنین به نظر می‌رسد کاهش سطح منیزیم باعث تنگ شدن یا انقباض عروق خونی مغز می‌شود که ممکن است در بروز میگرن تاثیر گذار باشد. به طور کلی مگنیفورت با تامین بخشی از منیزیم مورد نیاز روزانه ممکن است با اثرات مفیدی در کاهش تعداد و شدت حملات میگرن همراه باشد.

 

قرص مگنیفورت برای ریزش مو

با وجود اینکه مگنیفورت حاوی برخی مواد مغذی است که در ترکیب با سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند در حفظ سلامت مو مفید باشند، ولی در دسته محصولات تخصصی به منظور جلوگیری از ریزش مو جای نمی‌گیرد.

 

پیشنهاد ویژه: کاربرد قرص گاباپنتین + روش مصرف

تداخلات دارویی مگنیفورت

  • آنتی بیوتیک ها — جذب آنتی بیوتیک های کینولون، مانند سیپروفلوکساسین (سیپرو) و موکسی فلوکساسین (آولوکس)، آنتی بیوتیک های تتراسایکلین، از جمله تتراسایکلین (سومایسین)، داکسی سایکلین (ویبرامایسین) و مینوسیکلین (مینوسین) و نیتروفورانتوئین (ماکروداندین)، بنابراین، منیزیم باید 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از مصرف این داروها مصرف شود تا از تداخل در جذب جلوگیری شود.
  • داروهای فشار خون، مسدود کننده های کانال کلسیم – منیزیم ممکن است احتمال عوارض جانبی منفی (مانند سرگیجه، حالت تهوع و احتباس مایعات) از مسدود کننده های کانال کلسیم (به ویژه نیفدیپین یا پروکاردیا) را در زنان باردار افزایش دهد.
  • داروهای دیابت – هیدروکسید منیزیم، که معمولا در آنتی اسیدها مانند آلترناژل یافت می شود، ممکن است جذب گلیپیزید و گلیبورید را افزایش دهد، داروهایی که برای کنترل سطح قند خون استفاده می شوند. در نهایت، این ممکن است به کاهش دوز آن داروها کمک کند.
  • دیگوکسین – حفظ سطح طبیعی منیزیم در حین مصرف دیگوکسین (لانوکسین) مهم است زیرا سطوح پایین منیزیم خون می تواند عوارض جانبی این دارو از جمله تپش قلب و حالت تهوع را افزایش دهد. علاوه بر این، دیگوکسین می تواند منجر به افزایش از دست دادن منیزیم در ادرار شود. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی سطوح منیزیم را از نزدیک دنبال می کند تا تعیین کند که آیا مکمل منیزیم در افرادی که دیگوکسین مصرف می کنند ضروری است یا خیر.
  • دیورتیک ها – دو نوع دیورتیک معروف به لوپ (مانند فوروزماید یا لازیکس) و تیازید (از جمله هیدروکلروتیازید) می توانند سطح منیزیم را کاهش دهند. به همین دلیل، پزشکانی که دیورتیک ها را تجویز می کنند، ممکن است مکمل های منیزیم را نیز توصیه کنند.
  • درمان جایگزین هورمونی برای یائسگی – سطح منیزیم در طول یائسگی کاهش می یابد. با این حال، مطالعات بالینی نشان می دهد که درمان جایگزینی هورمونی ممکن است به جلوگیری از از بین رفتن این ماده معدنی کمک کند. زنان یائسه یا کسانی که از درمان جایگزینی هورمون استفاده می کنند باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد خطرات و مزایای مکمل منیزیم صحبت کنند.
  • لووتیروکسین — گزارش های موردی از آنتی اسیدهای حاوی منیزیم وجود دارد که باعث کاهش اثربخشی لووتیروکسین می شود که برای تیروئید کم فعال مصرف می شود. این مهم است زیرا بسیاری از مردم بدون اطلاع پزشک از ملین های حاوی منیزیم استفاده می کنند.
  • پنی‌سیلامین – پنی‌سیلامین، دارویی که برای درمان بیماری ویلسون (شرایطی که با سطوح بالای مس در بدن مشخص می‌شود) و آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود، می‌تواند منیزیم را غیرفعال کند، به‌ویژه زمانی که دوزهای بالای دارو در مدت طولانی استفاده شود. . با این حال، حتی با این غیرفعال سازی نسبی، مکمل منیزیم و سایر مواد مغذی توسط کسانی که پنی سیلامین مصرف می کنند ممکن است عوارض جانبی مرتبط با این دارو را کاهش دهد. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند تعیین کند که آیا مکمل های منیزیم در صورت مصرف پنی سیلامین ایمن و مناسب هستند یا خیر.
  • تیلودرونات و آلندرونات – منیزیم ممکن است در جذب داروهای مورد استفاده در پوکی استخوان، از جمله آلندرونات (فوسامکس) اختلال ایجاد کند. مکمل های منیزیم یا آنتی اسیدهای حاوی منیزیم باید حداقل 1 ساعت قبل یا 2 ساعت پس از مصرف این داروها مصرف شوند تا تداخل احتمالی با جذب به حداقل برسد.

 

خلاصه

قرص مگنیفورت تشکیل شده از B1، B6، D3 و K2₋7  که به بهبود و کمبود این املاح در بدن کمک میکند. این قرص را میتوان برای بهبود درد های عضلانی و گرفتگی ها،مشکلات پوکی استخوان و کمبود کلسیم،بهبود علائم دیابت و علایم میگرن استفاده نمود. طریقه مصرف قرص مگنیفورت اینگونه است که میتوان این قرص را یک یا دو‌عدد بعد از غذا مصرف نمود. مصرف بیش از حد ویتامین ها میتواند باعث ایجاد عوارضی در بدن گردد پس از مصرف سرخود این دارو اجتناب کنید.

 

سوالات متداول

قرص مگنیفورت برای چه چیزی خوب است؟

شدت و دفعات اسپاسم عضلانی دردناک را کاهش می دهد بهبود گرفتگی عضلات/پیشگیری و بهبود نوروپاتی های محیطی/بهبود دیابت، سندرم تونل کارپ و نوروپاتی هرپس زوستر/بهبود سلامت عضلات و اعصاب/بهبود تراکم مواد معدنی استخوان و استحکام استخوان/علائم PMS و مسمومیت با الکل را کاهش می دهد/حملات میگرن و سردرد را کاهش می دهد/به تنظیم فشار خون بالا و گلوکز خون کمک می کند و یبوست را کاهش می دهد.

زمان مصرف قرص مگنیفورت کی است؟

بهترین زمان مصرف آن هنگام ظهر و پس از صرف غذا است.

منابع علمی این مطلب

  1. https://ariansalamat.com/en/product/magniforte/
  2. https://www.stlukes-stl.com/health-content/medicine/33/000968.htm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید