معجزه درمان جوش با قرص راکوتان

درمان جوش

فهرست مطالب

معجزه راکوتان برای جوش صورت: آکنه ناشی از مسدود شدن فولیکول های مو است. چربی، کثیفی و سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست، منافذ پوست را مسدود کرده و جوش‌ها یا عفونت‌های کوچک و موضعی ایجاد می‌کنند. درمان‌ها برای از بین بردن باکتری‌ها و خشک کردن روغن‌های اضافی که منجر به آکنه می‌شوند، کار می‌کنند. درمان‌های مختلف آکنه شامل درمان‌های سبک زندگی، داروهای موضعی، داروهای خوراکی از جمله قرص راکوتان و… و روش‌های پزشکی است.

درمان مناسب برای شما بستگی به شرایط فردی شما دارد. اگر آکنه های خفیف تا متوسط مانند جوش های سرسفید یا سرسیاه دارید، درمان شما باید نسبتا آسان باشد. با این حال، اگر آکنه کیستیک یا التهابی دارید، درمان شما ممکن است چالش برانگیزتر باشد. آکنه کیستیک یک یا چند کیست بزرگ، دردناک و قرمز رنگ در زیر سطح پوست شما است. پزشک یا متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع آکنه ای دارید. در این مقاله به اهمیت و موارد مصرف قرص راکوتان می پردازیم.

 

درمان جوش و آکنه

 

داروهای سبک زندگی

بسیاری از افراد مبتلا به آکنه یا جوش های خفیف می توانند وضعیت خود را با تغییر سبک زندگی مدیریت کنند. روغن یکی از عوامل اصلی آکنه است، بنابراین تمیز نگه داشتن صورت و دور نگه داشتن موهایتان از آن بسیار مهم است، به خصوص اگر موهایتان تمایل به چرب شدن دارند. روغن های مو و صورت شما نیز روی ملافه شما تجمع می یابد. تعویض روبالشی روزانه یا هفتگی می تواند به جلوگیری از این تجمع کمک کند.

صورت خود را دو تا سه بار در روز با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم که ساینده نیست بشویید. پوست خود را خیلی محکم نکشید. این می تواند پوست شما را حتی بیشتر تشدید کند. همچنین سعی کنید از محصولات مراقبت از پوست که می توانند تحریک کننده باشند، مانند لوسیون های معطر یا لوازم آرایش بر پایه روغن استفاده نکنید.

 

داروهای موضعی

داروهای موضعی لوسیون ها، ژل ها و کرم هایی هستند که روی پوست خود برای درمان جوش می زنید. معمولاً صبح ها و قبل از خواب بعد از شستن صورت، یک لایه نازک روی پوست خود بمالید. برخی از آنها بدون نسخه در دسترس هستند و برخی دیگر نیاز به نسخه دارند.

محصولات آکنه OTC معمولا حاوی ماده فعال اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید هستند. این مواد مقدار روغن تولیدی بدن شما را کاهش می دهند. آنها همچنین با التهاب مبارزه می کنند. این اثرات به درمان لک های موجود و جلوگیری از ایجاد لکه های جدید کمک می کند.

هنگامی که محصولات OTC به اندازه کافی قوی نیستند، داروهای موضعی تجویزی می توانند کمک کنند. این ژل ها یا کرم های آکنه ممکن است حاوی ترتینوئین (داروی رتینوئیدی که از ویتامین A می آید)، نسخه قوی تر بنزوئیل پراکسید یا آنتی بیوتیکی به نام کلیندامایسین باشد. زمانی که آکنه شما متوسط تا شدید است، اینها ممکن است کار بهتری برای کشتن باکتری ها انجام دهند.

 

دارو برای درمان جوش صورت
دارو برای درمان جوش صورت

 

داروهای خوراکی برای جوش صورت

داروهای خوراکی آکنه را درمان های سیستمیک نیز می نامند زیرا در کل بدن شما جذب می شوند. آنها فقط با نسخه پزشک شما در دسترس هستند. این داروها معمولاً برای درمان آکنه های متوسط تا شدید که به عوامل موضعی پاسخ نمی دهند استفاده می شوند. سه نوع داروی سیستمیک مورد استفاده برای درمان آکنه عبارتند از:

 

آنتی بیوتیک ها

برای درمان جوش پزشک ممکن است یک قرص آنتی بیوتیک روزانه مانند قرص ایزوترتینوئین برای جوش  تجویز کند. این می تواند به مبارزه با باکتری ها و عفونت از درون به بیرون کمک کند. آنتی‌بیوتیک‌ها معمولاً با داروهای موضعی استفاده می‌شوند که ژل‌ها و کرم‌ها به تنهایی وضعیت شما را بهبود نمی‌بخشند.

 

قرص های ضد بارداری

تنظیم سطح هورمون می تواند به بهبود آکنه برای برخی از زنان کمک کند. با این حال، در دوران بارداری نباید از قرص های ضد بارداری استفاده کنید. اگر باردار هستید، از پزشک خود بپرسید که چه کاری می توانید برای از درمان جوش صورت انجام دهید.

 

قرص راکوتان یا ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین یک داروی قوی از خانواده رتینوئیدها است. اندازه غدد چربی را کاهش می دهد تا چربی کمتری تولید کنند. همچنین به تنظیم گردش سلولی پوست کمک می کند تا سلول ها مانع از انتشار باکتری ها و چربی اضافی از منافذ شما نشوند. ایزوترتینوئین بیشتر برای افراد مبتلا به آکنه کیستیک شدید ذخیره می شود. پزشک شما ممکن است زمانی آن را تجویز کند که سایر داروهای آکنه موثر واقع نشده باشند. با این حال، عوارض جانبی می تواند شدید باشد، بنابراین برای همه مناسب نیست.

ایزوترتینوئین (آکوتان یا راکوتان) دارویی است که برای درمان آکنه شدید استفاده می شود که به درمان های دیگر پاسخ نداده است. ممکن است برای مصارف دیگر تجویز شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین متخصص پوست بیمار توسط دکتر پوست آنلاین است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره پزشک آنلاین دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

قرص راکوتان برای جوش صورت چیست؟

ایزوترتینوئین (آکوتان) یک مشتق ویتامین A است که به عنوان رتینوئید شناخته می شود. بدن شما به ویتامین A واکنش نشان می دهد. از آنجایی که ویتامین A می تواند در بافت های شما تجمع پیدا کند، می تواند به سرعت به یک مشکل تبدیل شود. هنگام مصرف این دارو نباید از مکمل های ویتامین A استفاده کنید.

 

از آنجایی که ایزوترتینوئین برای درمان آکنه های شدید طراحی شده است، تأثیر قابل توجهی روی پوست دارد. این دارو می تواند در درمان آکنه شدید بسیار موثر باشد زیرا موارد زیر را هدف قرار می دهد:

مهم است که بدانید وقتی برای اولین بار از آن استفاده می کنید، ممکن است آکنه شما قبل از اینکه بهتر شود بدتر شود.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی جای جوش صورت

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

عوارض جانبی رایج ایزوترتینوئین یا راکوتان

برخی از عوارض جانبی شایع تر ایزوترتینوئین می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پوست خشک
  • دهان خشک
  • لبهای خشکیده و ترک خورده
  • خشکی مجرای بینی که ممکن است باعث خونریزی بینی شود

در حین مصرف ایزوترتینوئین، ممکن است پوست شما نسبت به نور خورشید حساس تر باشد. هنگام بیرون از منزل حتما از ضد آفتاب و مرطوب کننده های پوست استفاده کنید. از استفاده از هر نوع دستگاه برنزه کننده  خودداری کنید.

 

از آنجایی که پوست شما می‌تواند شکننده شود و ممکن است در معرض افزایش خطر ایجاد اسکار باشد، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه می‌کند که روش‌های زیبایی، مانند تکنیک‌های حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون، درم ابریژن یا درمان‌های لیزر، باید تا زمانی که حداقل به مدت 6 ماه از ایزوترتینوئین استفاده نکرده باشید.

 

قرص راکوتان
قرص راکوتان

 

سایر عوارض جانبی رایج ایزوترتینوئین می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش پوست
  • تحریک پوست
  • نازک شدن مو
  • پوست شکننده
  • خشکی چشم
  • عفونت های پوستی
  • کهیر
  • درد استخوان یا مفصل
  • دردهای عضلانی
  • علائم گوارشی و روده ای
  • سردرد

 

عوارض جانبی جدی ایزوترتینوئین (آکوتان)

ایزوترتینوئین همچنین می تواند عوارض جانبی جدی تری ایجاد کند.

ایزوترتینوئین ممکن است باعث افزایش فشار در مغز شود که یک وضعیت تهدید کننده زندگی است. علائم افزایش فشار مغز می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد شدید
  • تاری دید
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • تشنج
  • سکته

 

اختلالات گوارشی به عنوان یک عارضه جانبی جدی مصرف این دارو گزارش شده است. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بیماری التهابی روده
  • بیماری کرون
  • کولیت زخمی

اما مطالعات اخیر نتوانسته اند رابطه علی بین ایزوترتینوئین و این بیماری های گوارشی را ایجاد کنند. اگر در حین مصرف ایزوترتینوئین متوجه علائم گوارشی شدید، به پزشک اطلاع دهید.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله علل و رفع چین و چروک صورت 

 

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

  1. What Are the Side Effects of Isotretinoin (Accutane) on the Body?

  2. Acne Treatment: Types, Side Effects, and More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید