رژیم و تغذیه سالم, ورزش و سفر

چگونه از شر چربی‌های شکم خلاص شویم ؟ | لاغری و حذف چربی دور شکم

چگونه از شر چربی‌های شکم خلاص شویم ؟ | لاغری و حذف چربی دور شکم

چربی شکم و پلو

شاید شما در ظاهر فردی لاغر باشید اما در قسمت شکم و پهلو چربی اضافه داشته باشید و ندانید که چگونه از شر چربی‌های شکم خلاص خود شوید. قطعا می‌دانید که چربی در سراسر بدن و درون سلول‌های بدن انباشته می‌شود و برخی افراد در قسمت‌های خاصی از بدن خود چربی بیشتری دارند. گاهی تجمع چربی‌های باعث می‌شود که فرد به چاقی مبتلا شود. برای مثال خانم ها، به دلیل محافظت از جنین در دوران بارداری، چربی ها را بیشتر در شکم و پهلو ها ذخیره می کنند. چربی های پهلو زیرپوستی هستند و دقیقا در زیر پوست شما قرارگرفته اند.  این چربیها جزء چربی های سمج محسوب می شوند که آب کردنشان بسیار  کار سختی محسوب می‌شود. همچنین چربی های شکم که تا دور کمر نیز ادامه دارند، از چربی های زیرپوستی بوده و به سختی آب می شوند.

چند روش ساده برای حذف چربی‌های شکم

اگر خانمی دور کمر بیش از 89 سانت و آقا دور کمر بیشتر ار 102 سانت داشته باشد به این معناست که چربی اضافی احشایی دارد. این چربی خطرناک است و ترکیبات ترشحی و ارگان های داخلی بدن را احاطه می کند. لازم به ذکر است که این نوع چربی می تواند منجر به مشکلات فراوانی چون بیماری های قلبی هم  بشود.

از آنجایی که چربی احشایی از نظر متابولیکی از دیگر چربی‌ ها فعال تر است، سریع تر به ورزش کردن جواب می دهد. به همین دلیل فرد وقتی تصمیم به کاهش وزن و روش  لاغری می گیرد چربی های احشایی که درون شکم قرار دارند سریع تر از چربی های زیر پوستی از بین می روند. پس برای خلاص شدن از شر چربی های شکم و پهلو باید ورزش کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

روش های لاغری

روش های لاغری

کالری دریافتی را  با استفاده از لیست کالری مواد غذایی محدود کنید

به مدت یک هفته با استفاده از لیست کالری ها، میزان کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کنید. در این مدت لازم نیست رژیم خاصی را رعایت کنید و می توانید رژیم غذایی معمول خود را حفظ کنید. لیست کالری می تواند شما را آگاه کند که روزانه چه میزان کالری دریافت می کنید. و چه غذاهایی میزان کالری بسیار بالایی دارند که می توانید آن غذاها را از رژیم خود حذف کنید. لیست کالری ها را پس از شروع رژیم لاغری نیز نگه دارید. مطالعات نشان داده است که افرادی که مدام لیست کالری های دریافتی شان را چک می کنند، در رژیم های لاغری بلند مدت موفق ترند.

کالری

کالری

کالری دریافتی روزانه خود را به ۵۰۰ کالری محدود کنید.

با کاهش مقدار غذای دریافتی می توانید از شر چربی های ذخیره شده شکم و پهلو به مرور خلاص شوید.  برای کاهش وزن و کاهش چربی های ذخیره شده در شکم و پهلو ها، باید کالری دریافتی بدن را کاهش دهید. به نوعی که مصرف روزانه تنها ۵۰۰ کالری یعنی فرد هر هفته ۱ پوند وزن کم کند.

کالری شمار

کالری شمار

مصرف مایعات پرکالری را محدود کنید

مصرف نوشیدنی های پر کالری همراه غذا را سریعا از برنامه غذایی خود حذف کنید. چرا که حذف کامل این نوشیدنی ها می تواند تاثیر به سزایی در کاهش وزن شما  خصوصا در ناحیه شکم و پهلو داشته باشد. همچنین قطع آنها می تواند شما را از شر چربی‌های شکم خلاص کند. شما با کاهش مصرف و یا حذف نوشیدنی هایی چون نوشابه ها، شیر های پر چرب، آبمیوه ها، کوکتل ها، الکل، چای شیرین، قهوه های پر شکر، نوشابه های انرژی زا و هات چاکلت ؛ می توانید به راحتی چربی‌های شکم و پهلو خود را از بین ببرید. در عوض مصرف مایعات هیدراته چون آب، آب های طعم دار شده، چای و قهوه های تلخ بدون کافئین را به روزی ۸ لیوان برسانید.

حتما در هر وعده به اندازه غذا بخورید و پرخوری نکنید.

مصرف کم و درست غذا در هر وعده قطعا کمک بزرگی به مدیریت کالری های دریافتی و کاهش وزن شما می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اندازه گیری بهتر میزان کالری‌ها یک ترازوی آشپزخانه یا پیمانه های اندازه گیری تهیه کنید. با این کار می‌توانید میزان کالری هر وعده را اندازه گیری کنید و مسیر کاهش وزن را درست بگذرانید.

بالا بردن آمادگی جسمانی  

فعالیت همزمان با داشتن رژیم لاغری به کاهش وزن و لاغری شما سرعت بیشتری می بخشد. برای مثال روزی 20 دقیقه پیاده روی تند که بتواند ضربان قلب را تا شدت متوسط بالا ببرد نیاز شما را برآورده میکند. این روش نه تنها برای لاغری و حذف چربی‌های شکم، بلکه به پیشگیری و کنترل بیماری‌ها نیز کمک می‌کند. حتی استفاده از پله ها به جای آسانسور و یا ورزش های نشسته جلوی تلویزیون هم می تواند مفید باشد. گشت زدن در خیابان‌ها و یا مراکز خرید تهران می تواند کالری زیادی بسوزاند.

برای مبارزه با مشکلات چاقی باید تمرینات با شدت بالا را انجام دهید. درزا نشست، اسکات، بارپی، پروانه، اسپرینت و … مناسب برای لاغری هستند و به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.