روانشناسی

رابطه جنسی خشن چیست؟ باید ها و نباید ها

رابطه جنسی خشن چیست؟ باید ها و نباید ها

رابطه جنسی خشن

سکس خشن یا رابطه جنسی خشن را می توان یک عمل خشونت جنسی در نظر گرفت که توافقی یا غیر توافقی است که امکان دارد منجر به آسیب بدنی فرد شود. کلمات “سکس خشن” می توانند انواع و اقسام تصاویر را برای مردم تداعی کنند. برای برخی ممکن است کمی ترسناک باشد. بنابراین آن را به درخواست های خاص تقسیم کنید. چه چیزی می توانید بخواهید؟ کشیدن مو؟ طناب یا به سادگی نگه داشتن بازوها بالای سر باشد؟ کتک زدن؟ صحبت های کثیف؟ اصلا رابطه جنسی خشن چیست؟ باید ها و نباید های این رابطه چیست؟ بیایید تا باهم مروری بر این موضوع داشته باشیم.

 

رابطه جنسی خشن چیست؟

اصطلاح «رابطه جنسی خشن» به طور سنتی به مجموعه‌ای از فعالیت‌های جنسی گفته می‌شود که در عین حال که شامل درجه‌ای از زور یا پرخاشگری هستند با این وجود توافقی هستند. به طور کلی تحقیقات بین سکس خشن به عنوان رفتارهای جنسی توافقی و خشونت جنسی به عنوان رفتارهای جنسی غیر توافقی تمایز قائل می شوند.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

چرا افراد دوست دارند رابطه جنسی خشن داشته باشند؟

تحقیقات نشان داده است که تمایل به فعالیت جنسی خشن در افراد به دوران کودکی و نوجوانی باز میگردد، معمولا افرادی که در دوران بلوغ مورد تحقیر، تجاوز و یا حتی مشاهده گر صحنه های تجاوز بوده اند تمایل بیشتری به انجام سکس خشن از خود نشان میدهند اما این موضوع برای همه علاقه مندان به این نوع رابطه جنسی صادق نیست. تمایل به هارد سکس میتواند علل دیگری که در زیر بیان میشود داشته باشد:

  1. حس انتقام جویی
  2. اعتیاد به پورنوگرافی
  3. تمایل به برقراری رابطه جنسی با افراد متعدد
  4. وجود اختلالات روانی
  5. تن به علاقه شریک جنسی خود دادن

 

تمایل به رابطه جنسی خشن

تمایل به رابطه جنسی خشن

 

گرایش و تمایلات جنسی هر فرد تا جایی که به شریک جنسی فرد و همچنین به عملکرد روزانه آن آسیبی وارد نکند و با توافق دو طرف باشد بلامانع است اما اگر گرایش جنسی باعث اذیت شریک جنسی، عملکرد ما درست در زندگی فرد شود میتواند عاملی برای ایجاد مشکلات بعدی شود. رضایت دو شریک جنسی در نوع فعالیت جنسی بسیار مهم است.

 

پیشنهاد مقاله: نکات مهم در مورد اولین رابطه جنسی

چه زمانی رابطه خشن دارای عوارض است؟

قبل از هر چیز ما باید بفهمیم که فعالیت جنسی خشن شامل چه چیزی است. این رابطه می تواند شامل موارد مختلفی باشد از کشیدن مو، گاز گرفتن، شلاق زدن، دستبندهای میخ دار حتی بیشتر در بخش خشن، کوبیدن واژینال یا مقعد، مشت زدن، فشار دادن بیش از حد عمیق و غیره. اولی از رفتار خشن نسبت به سایر قسمت های بدن صحبت می کند. دومی از رفتار خشن با اندام تناسلی صحبت می کند. وقتی صحبت از “خشن” بودن با اندام تناسلی به میان می آید، بله، آسیب می تواند رخ دهد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

ممکن است به اندازه پارگی خفیف باشد که به دلیل خونریزی بیش از حد نیاز به ترمیم جراحی دارد و یا می تواند به شدت آسیب به فرج (لب های واژن و ساختارهای بیرونی واژن)، آسیب به خود واژن، راست روده و یا مثانه باشد. مواردی از آسیب گسترده به واژن به دلیل “سکس خشن” وجود دارد که باعث آسیب دائمی می شود. بنابراین توصیه می شود که هنگام داشتن “سکس خشن” از رابطه ایمن استفاده کنید، با یک فرد ماهر از نظر جنسی که درک معقولی از نیازهای جنسی شما داشته باشد رابطه داشته باشید و مطمئن شوید که در این رابطه از مواد روان کننده جنسی به اندازه کافی استفاده میشود.

 

هارد سکس

هارد سکس

 

باید ها و نباید های اجرای رابطه جنسی خشن

سکس قرار است احساس خوبی به هر دو طرف بدهد چه سکس خشن و چه یک سکس رمانتیک و آرام. اما چند حرکت اشتباه در زیر ملحفه می‌تواند باعث درد برای شما و یا شریک جنسی شما شود. در هر نوعی از سکس باید ها و نباید هایی وجود دارد که با رعایت کردن آنها میتوانید نهایت لذت را تجربه کنید. در ادامه به این مراقبت ها در سکس خشن میپردازیم. اگر طرفدار فعالیت جنسی خشن هستید پس با دقت بخوانید:

  • رابطه جنسی خشن یا استفاده از یک جسم خارجی (مانند دیلدو) می تواند بافت حساس داخل واژن یا مقعد را پاره کند. این می تواند دردناک باشد و ممکن است خونریزی داشته باشید. اگر درد داشته باشید پزشک متخصص زنان و زایمان می تواند یک کرم ضد درد برای شما تجویز کند. تا زمانی که این ناحیه خوب نشده است چیزی را داخل واژن یا مقعد خود قرار ندهید. هر زمان که رابطه جنسی دارید از روان کننده استفاده کنید تا در آینده آسیب نبینید.
  • اگر آلت تناسلی خود را بیش از حد خم کنید یا هنگامی که در حین فشار دادن در حین رابطه خشن هستید می‌توانید آن را بشکنید. این با شکستگی انگشت متفاوت است. دلیلش این است که آلت تناسلی شما استخوان ندارد. نشانه‌های شکستگی آلت تناسلی عبارتند از صدای ترکیدن، تورم و درد شدید. اگر در این شرایط قرار گرفتید فورا کمک پزشکی دریافت کنید.
  • یک حرکت سریع فقط در جهت درست (یا اشتباه) در سکس خشن می تواند کمر شما را به درد در آورد. بلند کردن شریک زندگی شما نیز ممکن است این کار را انجام دهد. آهسته تر حرکت کنید. به جای بلند کردن کامل شریک زندگی خود را روی تخت یا میز قرار دهید. اگر از قبل کمرتان درد دارد و خم شدن برایتان دردناک است ب احتیاط این نوع سکس را انجام دهید.

 

پیشنهاد ویژه: پیش نوازی در رابطه جنسی، اهمیت و آموزش پیش نوازی

سخن پایانی

هر نوع رابطه جنسی که دوست داریم چه رابطه جنسی آرام  یا رابطه جنسی خشن یا هر چیز دیگری مهم است که درک مشترکی از آنچه می خواهیم یا نمی خواهیم داشته باشیم و بتوانیم نیازهای خود را به وضوح با شریک زندگی خود در میان بگذاریم. برخی از افراد ممکن است رابطه جنسی خشن را در نظر بگیرند (مثلاً احساس تحقیر، نامگذاری و غیره). مهم است که هنگام بررسی رابطه جنسی خشن با شریک زندگی خود به وضوح مطرح کنید با چه چیزی راحت هستید و با چه چیزی راحت نیستید ارتباط برقرار کنید و بسیار مهم است که شریک جنسی شما در این باره چه نظری دارد.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعید موسوی

سعید موسوی

روانشناسی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه ضیافر

فاطمه ضیافر

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

  1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33564979/
  2. https://www.psychologytoday.com/ca/blog/myths-desire/202203/how-do-most-couples-define-rough-sex?amp
  3. https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-021-01917-w

2 دیدگاه در “رابطه جنسی خشن چیست؟ باید ها و نباید ها

  1. فریبا ناطقی گفت:

    سپاس از مطالب پر محتوای شما

  2. مهرناز گفت:

    بسیار جالب بود این مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.