روانشناسی

پیش نوازی در رابطه جنسی، اهمیت و آموزش پیش نوازی

پیش نوازی در رابطه جنسی، اهمیت و آموزش پیش نوازی

پیش نوازی در رابطه جنسی

پیش نوازی و معاشقه که به آن “رابطه بیرونی” نیز می‌گویند هر گونه فعالیت جنسی است که قبل از آمیزش جنسی اتفاق می‌افتد. شما می توانید آن را مانند گرم کردن رویداد اصلی در نظر بگیرید. اگرچه پیش نوازی در رابطه جنسی همیشه نباید منجر به مقاربت شود. پیش نوازی می تواند شامل مواردی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس کردن، ارسال پیامک یا فقط صحبت کردن باشد. پیش نوازی برای همه یکسان به نظر نمی رسد. خلق و خوی جنسی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. معاشقه بسیار مهم است و به کیفیت رابطه جنسی کمک میکند. این جا هستیم تا در مورد پیش نوازی در سکس، اهمیت و آموزش پیش نوازی بیشتر صحبت کنیم.

 

اهمیت پیش نوازی در رابطه جنسی

پیش نوازی می تواند رابطه جنسی را هیجان انگیزتر کند. به عنوان مثال، بوسیدن باعث آزاد شدن اکسی توسین، سروتونین و دوپامین می شود. این هورمون های احساس خوب می توانند استرس را کاهش دهند و به شما کمک کنند تا زمانی که با شریک زندگی خود هستید از مشغله فکری خود خارج شوید و حتی بیشتر از رابطه جنسی لذت ببرید. مزایای بیشتر پیش بازی عبارتند از:

  • کمک می کند تا بدن شما برای رابطه جنسی آماده شود: هنگام لذت بردن از پیش بازی، ممکن است متوجه تپش قلب خود شوید. جریان خون به اندام تناسلی شما افزایش می یابد و باعث تورم لابیا، کلیتوریس و آلت تناسلی می شود. برانگیختگی همچنین به روان شدن واژن کمک می کند، رابطه جنسی را لذت بخش تر می کند و به جلوگیری از درد در حین مقاربت کمک می کند.
  • ممکن است بیشتر منجر به رابطه طولانی تر شود: گنجاندن طیف گسترده ای از فعالیت ها، از جمله رابطه جنسی دهانی و خود تحریکی، در پیش نوازی می تواند تجربه شما را قبل از ارگاسم یا انزال افزایش دهد.
  • به ایجاد صمیمیت عاطفی کمک می کند : درگیر شدن در معاشقه می تواند باعث شود که شما و همسرتان در داخل و خارج از اتاق خواب احساس ارتباط عاطفی بیشتری داشته باشید.

 

پیش نوازی و معاشقه

پیش نوازی و معاشقه

 

انواع پیش نوازی در سکس

تکنیک‌های پیش نوازی در رابطه جنسی بیشماری وجود دارد که می‌توان با شریک زندگی از آنها لذت برد. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از: بوسیدن، ماساژ، رابطه جنسی دهانی و تحریک دستی. با این حال مهم است که به یاد داشته باشید که آنچه برای یک فرد کار می کند ممکن است لزوما برای دیگری کارساز نباشد. آزمایش انواع مختلف لمس و کاوش در بدن شریک جنسیتان می تواند راهی عالی برای کشف آنچه برای شما لذت بخش است باشد.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نسخه آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

نوع دیگری از پیش بازی که می تواند لذت بخش باشد استفاده از اسباب بازی های جنسی است. ویبراتورها، دیلدوها و سایر اسباب بازی ها می توانند سطح جدیدی از هیجان و لذت را به تجربیات جنسی شما اضافه کنند. مهم است که با شریک زندگی خود در مورد اینکه از چه اسباب بازی هایی راحت استفاده می کنید و علاقه مند به امتحان کردن چه اسباب بازی هایی هستید صحبت کنید. علاوه بر این ترکیب بازی نقش یا سناریوهای فانتزی نیز می تواند راهی سرگرم کننده برای تقویت روال معاشقه شما باشد. به یاد داشته باشید کلید پیش پیش نوازی عالی ارتباط، آزمایش و تمایل به امتحان چیزهای جدید است.

 

پیشنهاد مقاله: بهترین پوزیشن بارداری برای بچه دار شدن چیست؟

پیش نوازی چیست؟

پیش نوازی معمولاً قبل از مقاربت انجام می شود. پیش نوازی می تواند شامل موارد مختلفی باشد، مانند بوسیدن، به اشتراک گذاشتن خیالات یا لمس اندام تناسلی یکدیگر. هدف از این کار افزودن بر هیجانات جنسی و به ویژه برای زنان کمک به آماده سازی بدن برای مقاربت با افزایش روغن کاری واژن است. برای هر دونفر به هیجان و لذت جنسی می افزایند. و در هر دو می توانند منجر به ارگاسم شوند. پیش نوازی در رابطه جنسی ممکن است به میل زن و شوهر برای ریسک کردن و داشتن رابطه جنسی اضافه کند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دکتر آنلاین دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

معنی پیش نوازی

پیش نوازی در رابطه جنسی معمولاً بخش بزرگی از رابطه جنسی است. برخی حتی ممکن است بهترین بخش را بدانند. پیش نوازی از طریق تحریک فیزیکی و ذهنی باعث ایجاد برانگیختگی و لذت جنسی می شود. لمس کردن، بوسیدن، لیسیدن، صحبت های محرمانه، تا زمانی که توافقی ، لذت بخش و ایمن باشد میتواند رابطه جنسی را لذت بخش تر کند.

 

نحوه معاشقه و پیش نوازی

نحوه معاشقه و پیش نوازی

 

آموزش پیش نوازی

پیش نوازی می تواند خیلی قبل از اینکه با همسرتان در یک اتاق باشید شروع شود. گذاشتن یک یادداشت عاشقانه، ارسال یک متن سکسی یا آماده کردن یک شام عاشقانه، همگی می‌توانند به عنوان پیش نوازی در رابطه جنسی در نظر گرفته شوند. اینها می توانند راه های خوبی برای شروع اضافه کردن برانگیختگی بیشتر به زندگی شما باشند. همچنین این تکنیک های اموزشی  را امتحان کنید:

  1. شریک زندگی خود را به رقص دعوت کنید.
  2. به همسرتان یک ماساژ حسی بدهید.
  3. از تماس چشمی بیشتر استفاده کنید.
  4. از شریک زندگی خود در مورد زیبایی ظاهری او تعریف کنید.
  5. با شریک زندگی خود در مورد فعالیت های جنسی که می خواهید انجام دهید صحبت کنید.
  6. با هم حمام یا دوش بگیرید.
  7. با هم یک فیلم سکسی تماشا کنید.
  8. به صورت دستی اندام تناسلی همسرتان را تحریک کنید یا از ویبراتور استفاده کنید.
  9. به یکدیگر غذا بدهید.
  10. موهای همسرتان را نوازش کنید.
  11. بوسه فراموش نشود.
  12. برای شریک زندگی خود یک رقص برهنگی اجرا کنید.
  13. داستان های وابسته به عشق شهوانی را برای یکدیگر بخوانید.

 

آموزش هم آغوشی

ماساژ و لمس حسی و هم آغوشی از تکنیک‌های محبوب پیش نوازی در سکس هستند که می‌توانند با شریک زندگی انجام شوند. ترکیب حس لامسه در به آغوش گرفتن می تواند به ایجاد آرامش عمیق و تقویت احساس صمیمیت کمک کند. استفاده از روغن‌های ماساژ یا شمع‌ها را برای تنظیم خلق و خوی در نظر بگیرید و انواع مختلف لمس را در هنگام هم آغوشی آزمایش کنید مانند ضربه‌های حسی یا استفاده از نوک انگشتان. با استفاده از حس لامسه خود می توانید یک تجربه جنسی لذت بخش تر ایجاد کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش سکس، بھترین روش سکس کدام است؟

مهم است که با شریک زندگی خود در مورد اینکه چه چیزی احساس خوبی دارد و چه چیزی احساس نمی کند ارتباط برقرار کنید. بازخورد بخواهید و لمس خود را مطابق با آن تنظیم کنید. از امتحان کردن چیزهای جدید و کشف مناطق مختلف نترسید. به یاد داشته باشید هدف ایجاد یک تجربه راحت و لذت بخش برای هر دو شریک است. با تمرین و حوصله می توانید بر هنر لمس و ماساژ حسی  و هم آغوشی مسلط شوید و تجربیات جنسی خود را به اوج ببرید.

 

پس نوازی چیست؟

وقتی جلسه جنسی شما تمام شد مطمئن شوید که به همسرتان مراقبت های پس از آن را انجام دهید. در حالی که مردان معمولاً پس از ارگاسم خسته می شوند و می خواهند بخوابند زنان می خواهند صمیمیت خود را حفظ کنند. برای حفظ و تعمیق رابطه جنسی خود 10 تا 15 دقیقه را به در آغوش گرفتن یا صحبت کردن اختصاص دهید. برای ادامه داشتن رابطه جنسی خوب در آینده باید بعد از فعالیت جنسی همسر خود را در آغوش بگیرید، صحبت کنید و مدتی را با هم بگذرانید. مراقبت های بعد از رابطه جنسی مهم است و نیازی نیست فوراً از رختخواب بیرون بیایید و به این مراقبت ها اهمیت دهید.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهرداد ساسانی

مهرداد ساسانی

روانشناسی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مرجان قاضی زاده

مرجان قاضی زاده

روانشناسی

تصویر دکتر شهره رجبعلی

شهره رجبعلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر بهنوش ده آرا

بهنوش ده آرا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

منابع علمی این مطلب

  1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6466087/
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15497058/
  3. https://www.oprahdaily.com/life/relationships-love/a28829792/foreplay-tips/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.