روانشناسی

نکات مهم در مورد اولین رابطه جنسی

نکات مهم در مورد اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی

در حال حاضر داشتن رابطه جنسی بخشی طبیعی از طبیعت انسان است، این راهی است برای شما و شریک زندگیتان تا رابطه خود را به سطح صمیمی تری ببرید. اولین رابطه جنسی شما ممکن است کمی اعصاب خردکن باشد همانطور که سناریوهای دیگر در زندگی رخ می دهد که برای اولین بار آنها را انجام می دهیم. در اینجا راهنمایی برای دانستن اینکه چگونه باید برای اولین رابطه زناشویی آماده باشید، و در اولین باری که رابطه جنسی دارید چه انتظاری دارید، آورده شده است.

این مقاله برای زنانی که ممکن است برای اولین بار قصد برقراری رابطه جنسی را داشته باشند و همچنین برای مردانی که در یادگیری دغدغه ها و نیازهای زنان و خود سردر گم هستند و همچنین نکات مهم در مورد اولین رابطه جنسی را میخواهند بسیار مفید است.

 

اهمیت اولین رابطه جنسی

داشتن رابطه جنسی برای اولین بار برای بسیاری از ما لحظه مهمی است. می تواند دید شما را به دنیای کاملا جدیدی باز کند، شما را به شریک زندگی خود نزدیکتر کند و درک عمیق تری از بدن خود به شما بدهد. با این حال، این چیزی نیست که به سادگی وارد آن شویم. برای اینکه این تجربه برای شما و شریک زندگیتان بهتر و بدون درد باشد، مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید و اطلاعاتتان را در این مورد افزایش دهید.

 

اولین رابطه زناشویی

اولین رابطه زناشویی

 

علائم اولین دخول

پرده بکارت بافتی است که در اولین رابطه جنسی پاره می شود و ممکن است احساس خفیفی مانند نیشگون گرفتن و سوزش را ایجاد کند. بسته به فرد ممکن است خونریزی نیز وجود داشته باشد. گاهی اوقات در اولین دخول خونریزی وجود دارد. اگر احساس می کنید جریان خون بیش از حد وجود دارد، در غیر این صورت ممکن است مشکل پریود شما باشد، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد و بخواهید آن را بررسی کنید. ما استفاده از روان‌کننده‌های مبتنی بر آب را به شدت پیشنهاد می‌کنیم تا روان‌کاری فراوانی را فراهم کنیم که رابطه جنسی را برای اولین بار لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر می‌کند.

رابطه جنسی ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشد اما این ایده که اولین دخول قرار است به ما آسیب برساند یک افسانه است. هرچه آرامش، روغن کاری و برانگیختگی بهتری داشته باشید احتمال داشتن رابطه جنسی بدون درد بیشتر می شود.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

اولین رابطه چقدر درد دارد؟

رابطه جنسی دردناک یک چیز واقعی است و می تواند دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد. با این حال دلایل نسبتاً رایج هستند و چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. در اولین رابطه جنسی ممکن است به دلیل کشیده شدن پرده بکارت درد کمی را تجربه کنید. ممکن است به دلیل عدم روانکاری به دلیل خشکی واژن باشد. این می تواند به دلیل پدیده ای به نام واژینیسموس باشد که سفت شدن غیرارادی عضلات لگن است که ورود هر چیزی به واژن را غیرممکن می کند. این یک ارتباط معمولی با بذر اضطراب ناشی از تربیت سخت گیرانه و مذهبی، توشه آسیب یا حتی فقط دلهره دارد.

گاهی اوقات اگر قبلاً در حین رابطه جنسی به ارگاسم رسیده اید، می تواند باعث ایجاد گرفتگی در رحم شود. این ترشح اکسی توسین در بدن است که باعث انقباضات رحمی و در نتیجه درد می شود. این ها برای تمامی افراد صدق نمیکند.

 

پیشنهاد مقاله: بهترین پوزیشن جنسی در رابطه زناشویی

خونریزی اولین رابطه جنسی

اولین اثر بعد از اولین اثرات جنسی در بدن زن لکه بینی است. ممکن است بعد از اولین رابطه جنسی خونریزی کنید. اما استراحت کنید، این کار کاملاً خوب است. ممکن است زمانی که برای اولین بار رابطه جنسی نافذ دارید خونریزی کنید و این ممکن است به دلیل شکستن پرده بکارت باشد. پرده بکارت تکه نازکی از پوست است که ورودی واژن را می پوشاند.

جدای از آن اگر کمی لکه بینی پیدا کردید می تواند به دلیل التهاب دهانه رحم باشد که در حین رابطه جنسی منقبض می شود یا به دلیل پارگی واژن در صورت داشتن رابطه جنسی خشن. خونی که از دهانه رحم ملتهب یا پارگی واژن می آید معمولا قرمز روشن است. اگر رنگ آن تیره تر است احتمالاً خون باقی مانده از دوره قاعدگی شما است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت آنلاین شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

سوزش بعد از اولین رابطه

یکی از اولین عوارض جانبی مقاربت نیز ممکن است احساس سوزش باشد. اگر بعد از سکس هنگام استفاده از دستشویی احساس سوختگی کنید اشکالی ندارد. مجرای ادرار و واژن از نزدیک قرار دارند. کشش یا پارگی واژن می تواند باعث احساس سوزش موقتی شود. با این حال اگر این ناراحتی را برای روزها تجربه کنید، ممکن است یک چیز جدی باشد و این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

رابطه جنسی برای اولین بار

رابطه جنسی برای اولین بار

 

پوزیشن اولین رابطه جنسی

انتخاب پوزیشن مناسب در اولین رابطه جنسی بسیار مهم است. معمولا زنان برای ایجاد رابطه جنسی در اولین بار بسیار استرس دارند و انتخاب پوزیشن مناسب میتواند به رفع این استرس کمک کند. مرد باید در این رابطه بتواند تحریکات لازم را روی بدن زن انجام دهد و از پوزیشن های پیچیده و خشن برای اولین بار جلوگیری کند.

  1. پوزشن قرار گرفتن زن روی مرد: این پوزیشن کمک میکند تا زن کنترل بیشتری روی رابطه داشته باشد و درد کمتری را تجربه کند.
  2. پوزیشن دراز کش به پهلو: در این رابطه زن به پهلو می‌خوابد و مرد پشت او می خوابد. این میتواند یک پوزیشن عالی برای اولین رابطه باشد چون مرد دسترسی کامل به اندام های جنسی زن را دارد و باعث تحریک بیشتر میشود.
  3. پوزیشن لوتوس: به دلیل صمیمیت بالا این پوزیشن برای اولین بار بسیار توصیه میشود. مرد مینشیند و زن روی ران های مرد مینشیند و برای صمیمیت بیشتر زن و مرد هم دیگر را در آغوش میگیرند.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش سکس، بھترین روش سکس کدام است؟

مراقبت های بعد از اولین رابطه

سکس می تواند ما را تقویت کند و یا ما را با انواع احساسات رها کند. ممکن است احساس انرژی، یا تخلیه – یا هر دو را بعد از اولین سکس داشته باشید. برخی از افراد احساس می‌کنند در معرض آسیب‌پذیری قرار دارند، یا دوست دارند سیستم عصبی‌شان تقویت شده باشد.  مراقبت های بعد از رابطه به شما و شریک زندگیتان فرصتی برای تنظیم و تعمیق روابطتان می دهد. مراقبت های جنسی پس از آن باید به عنوان بخشی از تجربه جنسی شما در نظر گرفته شود. این مراقبت ها شامل موارد زیر است:

  • مراقبت های بدنی: این به معنای آبرسانی مجدد و البته ادرار کردن برای جلوگیری از عفونت ادراری است. برای زنان، به‌ویژه اگر مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی هستید ممکن است بخواهید اقدامات لازم را برای جلوگیری از تحریک انجام دهید. تمیز کردن خود و تمیز بودن شریک جنسی شما به کاهش خطر عفونت کمک می کند.
  1. گرفتن دوش آب گرم.
  2. خوردن یک نوشیدنی آرام بخش.
  3. خوردن یک میان وعده مقوی.
  • مراقبت های ذهنی و عاطفی: این مراقبت‌ به روح و عاطفه کمک می‌کند اما همه آنها به یک اندازه مهم هستند. برخی از شرکا از صحبت در مورد تجربیات خود و دادن تقویت مثبت به یکدیگر سود می برند.

 

برای کاهش درد اولین رابطه چه کنیم؟

میتوانید از راهکار های زیر برای کاهش درد در اولین رابطه جنسی استفاده کنید:

  • روغن کاری: اگر تعجب می کنید که “آیا داشتن رابطه جنسی دردناک است؟” پاسخ این است که اگر واژن شما به خوبی روغن کاری نشده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. داشتن واژن روغن کاری شده برای کاهش اصطکاک ناشی از دخول ضروری است. اگر واژن شما نمی تواند روان کننده طبیعی ترشح کند می توانید از روان کننده مصنوعی موجود در بازار استفاده کنید تا تجربه جنسی خود را راحت تر کنید.
  • از بالش استفاده کنید: اگر با نفوذ عمیق احساس درد می کنید می توانید از یک بالش برای حمایت استفاده کنید. بالش را زیر ناحیه لگن خود قرار دهید تا آن حمایت اضافی را داشته باشید.
  • پیشنوازی: پیشنوازی را فراموش نکنید. این کار به کاهش اضطراب و عصبی شدن کمک میکند و لذت شما را از رابطه جنسی افزایش میدهد.
  • ارتباط: اگر احساس ناراحتی می کنید همیشه بهتر است آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. از صحبت کردن در مورد نگرانی های خود با شریک زندگیتان دریغ نکنید. برای داشتن یک تجربه جنسی مثبت از شریک زندگی خود بخواهید این کار را به آرامی انجام دهد و احساس خود را بیان کنید.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعید موسوی

سعید موسوی

روانشناسی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه ضیافر

فاطمه ضیافر

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9481318/
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12292070/
  3. https://www.nhs.uk/common-health-questions/sexual-health/what-causes-a-woman-to-bleed-after-sex/

1 دیدگاه در “نکات مهم در مورد اولین رابطه جنسی

  1. کیمیا گفت:

    سلام.ممنون از این سایت این مطلب خیلی مقید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.