پوست و مو

ماده ای که داری هر روز استفاده میکنی و دلیل جوش های صورتته!!

ماده ای که داری هر روز استفاده میکنی و دلیل جوش های صورتته!!

سرکه سیب یک درمان خانگی محبوب است. سرکه سیب از تخمیر سیب یا آب تصفیه نشده سیب های له شده ساخته می شود. نتیجه یک سرکه تند و بسیار اسیدی است. کاربردهای متنوعی دارد و به طور فزاینده ای در جامعه سلامت طبیعی محبوب شده است. اعتقاد بر این است که فواید سلامتی زیادی دارد، از جمله:

  • سطح قند خون را کاهش دهد.
  • کاهش وزن.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان.

با این حال، تحقیقات کمی برای حمایت از بسیاری از این ادعاها وجود دارد.

برخی از مردم حتی می گویند که ممکن است به دلیل ترکیب شیمیایی منحصر به فردش، به درمان آکنه کمک کند. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به فواید سرکه سیب برای آکنه، همراه با برخی از خطرات آن خواهیم داشت.

فواید سرکه سیب برای آکنه ؟؟

بر اساس مطالعات ، سرکه می تواند انواع خاصی از باکتری ها را از بین ببرد. این به دلیل محتوای اسید استیک بالای آن است که به آن اسیدیته می دهد. سرکه سیب همچنین حاوی چندین اسید آلی دیگر است، از جمله :

  • اسید لاکتیک
  • گالیک اسید
  • پروتوکاتچوئیک اسید
  • اسید کلروژنیک

باکتری به نام Propionibacterium acnes یا Cutibacterium acnes در ایجاد آکنه نقش دارد. مشخص شده است که ممکن است سرکه سیب گونه های خاصی از این باکتری ها را بکشد.

با این حال، هیچ تحقیقی در مورد اثرات سرکه سیب یا هر نوع سرکه بر روی P. acnes وجود ندارد و مطالعات بسیار کمتری در انسان انجام شده است.

علاوه بر این، سرکه باید قبل از استفاده روی پوست شما بسیار رقیق شود، در نتیجه باعث رقیق شدن بیشتر اسیدهای آلی می شود.

در نتیجه بعید است اثر قابل توجهی روی جوش داشته باشد.

در نهایت، سرکه آبکی است و برخلاف کرم‌ها و سرم‌هایی که مخصوص پوست ساخته شده‌اند، ممکن است به اندازه کافی با پوست شما تماس نداشته باشد تا ترکیبات مفید قبل از تبخیر به اندازه کافی جذب شوند.

اگرچه سرکه سیب حاوی اسیدهای آلی از بین بردن باکتری است، اما مشخص نیست که آیا می تواند P. acnes، باکتری مسئول آکنه را از بین ببرد.

 

سرکه سیب و درمان جوش

سرکه سیب و درمان جوش

 

خطرات سرکه سیب موضعی

سرکه سیب طبیعتاً اسیدی است. به همین دلیل، هنگامی که مستقیماً روی پوست برای مدت طولانی استفاده شود، ممکن است باعث سوختگی شود.

در واقع، در یک مطالعه روی 22 بزرگسال، محققان دریافتند که خیساندن سرکه سیب هیچ تأثیر مثبتی بر یکپارچگی پوست در افراد مبتلا به درماتیت ندارد  و در واقع باعث افزایش تحریک در اکثر شرکت‌کنندگان می شود.

در بیشتر موارد، سوختگی پس از تماس سرکه سیب با پوست برای مدت طولانی اتفاق می افتد. دوره‌های کوتاه‌تر تماس با پوست کمتر باعث سوختگی می‌شود، اما ممکن است باعث سوزش شود.

بنابراین، برای جلوگیری از آسیب و تحریک پوست، سرکه سیب باید فقط در مقادیر کم و در صورت رقیق شدن با آب استفاده شود.

همچنین باید از استفاده از آن روی پوست های حساس و زخم های باز خودداری کنید. در این موارد به احتمال زیاد باعث درد یا آسیب پوستی می شود.

سرکه سیب بسیار اسیدی است. استفاده مستقیم از آن روی پوست ممکن است باعث سوختگی یا سوزش شود و یک مطالعه کوچک اشاره کرد که هیچ فایده ای برای سلامت پوست ندارد.

هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از سرکه سیب برای آکنه وجود ندارد.

به دلیل این عوامل، سرکه  موضعی ممکن است در افراد مبتلا به آکنه آسیب بیشتری نسبت به فایده داشته باشد.

برای یافتن درمان مناسب برای آکنه، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

ایا سرکه سیب برای پوست مفید است؟

وقتی صحبت از درمان خانگی آکنه می شود، سرکه ممکن است ایمن ترین انتخاب نباشد. در بهترین حالت ممکن است اثری نداشته باشد یا باعث تحریک شود. در بدترین حالت، می تواند باعث سوختگی شیمیایی پوست شما شود. برای یافتن درمان موثرتر و ایمن تر آکنه با یک متخصص پوست صحبت کنید.

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

سرکه سیب برای پوست

سرکه سیب برای پوست

معایب سرکه سیب برای پوست

التهاب و آسیب پوست

پوست سالم نیاز به تعادل ایده آل بین اسیدیته و قلیایی بودن دارد. این با تعادل pH پوست شما اندازه گیری می شود که در حالت ایده آل باید بین 4.5 تا 5.5 (به معنای کمی اسیدی) باشد.

در حالی که واضح است که سرکه سیب می تواند به از بین بردن چربی های اضافی پوست کمک کند، pH آن بین 2.0 تا 3.0 است، که آن را بسیار اسیدی تر از آن چیزی است که پوست شما به طور منطقی می تواند تحمل کند.

هنگامی که در معرض این سطح از اسیدیته قرار می گیرید، بدن شما با التهاب پاسخ می دهد تا از عفونت جلوگیری کند و روند بهبود زخم را آغاز کند. این می تواند منجر به قرمزی و تورم پوست آسیب دیده شود.

سرکه سیب حاوی اسید استیک است. این با اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک موجود در داروهای ضد آکنه، که به شدت رقیق شده اند و تمایل به داشتن سطوح pH مطلوب تری دارند (بین 3.0 و 4.0) متفاوت است.

حتی زمانی که سرکه سیب رقیق شود، شناخته شده است که باعث سوختگی اسیدی در پوست حساس می شود.

کاهش عملکرد سد پوستی

شستن پوست با یک پاک کننده ملایم پایه کنترل آکنه است. پاک کردن پوست از چربی، کاری که سرکه سیب انجام می دهد، نیست.

همان‌قدر که چربی پوست (سبوم) به ایجاد آکنه کمک می‌کنند، با جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها به لایه بیرونی (استراتوم شاخی) به حفظ عملکرد مانع پوست نیز کمک می‌کنند.

با حذف کامل این روغن‌های محافظ، سد پوستی را به خطر می‌اندازید، که ممکن است به باکتری‌ها اجازه ورود به لایه‌های زیرین پوست را بدهد و منجر به عفونت، التهاب و بدتر شدن آکنه شما شود.

برخی ادعا می کنند که نوشیدن سرکه سیب می تواند با کاهش کلونیزاسیون باکتری ها در بافت با آکنه مبارزه کند، اما این ثابت نشده است. یک مطالعه در سال 2017 در مجله بالینی و زیبایی پوست گزارش داد که افزایش اسیدیته سطح پوست باعث افزایش آکنه و افزایش خطر می شود

نحوه درمان صحیح آکنه

اگر برای درمان آکنه خود به سرکه سیب فکر می کنید، احتمالاً به این دلیل است که سایر درمان ها برای شما شکست خورده است یا نمی توانید داروهای گران قیمت تری برای آکنه بخرید.

هر چقدر هم چنین داروهایی ارزان و در دسترس باشند، درمان های استاندارد توصیه شده توسط آکادمی پوست آمریکا را نادیده نگیرید که برخی از آنها رایگان یا کم هزینه هستند. این موارد عبارتند از:

  • پوست خود را دو بار در روز و بعد از تعریق با یک پاک کننده ملایم و غیر صابونی بشویید.
  • فقط از مواد خفیف و غیر الکلی استفاده کنید.
  • استفاده از بنزوئیل پراکسید بدون نسخه به تنهایی یا در ترکیب با یک آنتی بیوتیک موضعی برای آکنه خفیف
  • دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید و اجازه دهید پوست به طور طبیعی بهبود یابد.
  • دوری از آفتاب و دوری از تخت‌های آفتاب
  • کاهش مقدار غذاهای با قند بالا  در رژیم غذایی

اگر این مداخلات کمکی نکرد، یک وقت ملاقات با متخصص پوست بگیرید. در حالی که انجام این کار ممکن است هزینه کمی برای شما داشته باشد، مزایای طولانی مدت برای پوست شما دارد.

منابع علمی این مطلب

  1. Can You Cure Your Acne with Apple Cider Vinegar?

  2. Apple Cider Vinegar for Clearing Acne

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.