زنان و زایمان

عوارض سینه بزرگ در خانم‌ها!

عوارض سینه بزرگ در خانم‌ها!

عوارض سینه بزرگ

معیارهای مد و زیبایی به گونه‌ای تعریف شده‌اند که بیشتر افراد تصور می‌کنند داشتن سینه بزرگ، یک موهبت است و ظاهر زیباتری برای افراد ایجاد می‌کند. شاید این موضوع در ظاهر درست باشد؛ اما حقیقت چیز دیگری است. بزرگ بودن سینه‌ ها به‌خصوص اگر بیش از حد استاندارد بوده و متناسب با فیزیک بدنی نباشد، نه تنها یک موهبت نیست، بلکه مشکلات زیادی را نیز به‌همراه دارد. عوارض سینه بزرگ در خانم‌ها موضوعی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

در صورتی که دغدغه‌ای در این مورد دارید یا برای زیباتر شدن به دنبال افزایش سایز سینه‌ ها از طریق جراحی و… هستید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا نباید این کارها را انجام دهید.

 

عوامل موثر در رشد پستان

سینه‌ یا پستان بخشی از بدن زنان و مردان است که مانند دیگر اندام‌ها و بخش‌های بدن، رشد و نمو داشته و اندازه آن با بالا رفتن سن تغییر می‌کند. تغییر اندازه و سایز سینه‌ها در زنان بیشتر از مردان است و بعد از رسیدن زنان به سن بلوغ به اوج خود رسیده و موجب برجستگی سینه‌ها می‌شود. البته میزان رشد سینه‌ها در هر فرد با دیگری متفاوت است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوسانات هورمونی (مانند دوران بلوغ یا بارداری)؛
  • مصرف داروهایی مانند پنی‌سیلامین یا بوسیلامین؛
  • مشکلات خود ایمنی مانند لوپوس یا آرتریت؛
  • چاقی شدید و اضافه وزن بیش‌ از حد؛
  • ژنتیک و وضعیت خانوادگی.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

مشکلات و عوارض سینه بزرگ در خانم‌ها

بزرگ شدن سینه‌ ها در خانم‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است. این اتفاق با افزایش سن رخ می‌دهد و در دوره بلوغ به اوج خود می‌رسد؛ البته میزان رشد سینه‌ها در افراد مختلف، متفاوت است و یک قاعده کلی برای این موضوع وجود ندارد. رشد سینه‌ها معمولا بر اساس فیزیک و وضعیت بدنی انجام می‌شود، در واقع اگر اندام و استخوان‌بندی ظریفی دارید، نباید توقع سینه‌هایی بزرگ داشته باشید.

البته امروزه بسیاری از افراد برای داشتن سینه‌های بزرگ دست به اقدامات مختلف می‌زنند که یکی از آن‌ها جراحی پلاستیک و گذاشتن پروتز سینه است. تزریق چربی، تزریق فیلر و… از دیگر راه‌هایی است که خانم‌ها با استفاده از آن‌ها برای بزرگ شدن سینه‌های خود اقدام می‌کنند.

افزایش سایز سینه در صورتی که نرمال باشد اصلا بد نیست و در زیبایی نیز موثر است؛ اما انجام بیش از اندازه این کار به خصوص بیشتر از یکبار، مشکلات زیادی برای فرد به وجود می‌آورد. به جز عوارض جراحی و تزریقات انجام شده (بسته به روش انتخابی) برای بزرگ شدن سینه‌ ها، عوارض سینه بزرگ در خانم‌ها، موارد مختلف دیگر را هم شامل می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 

بزرگ شدن سینه‌ ها

بزرگ شدن سینه‌ ها

 

مشکلات فیزیکی سینه بزرگ

اگر بزرگ شدن سینه‌ ها به‌صورت عادی و طبیعی باشد، مشکل خاصی برای بدن ایجاد نمی‌کند؛ زیرا متناسب با فیزیک بدن اتفاق می‌افتد، اما زمانی که افزایش سایز سینه‌ ها با روش‌های غیرطبیعی مانند تزریق یا جراحی انجام شود، مشکلات مختلفی برای فرد ایجاد می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

پشنهاد مقاله: علت عدم تقارن سینه ها در خانم ها

درد در قسمت‌های مختلف بدن

از عوارض سینه بزرگ در خانم‌‌ها می‌توان به درد در قسمت‌های مختلف بدن اشاره کرد. این موضوع به دلیل فشار مضاعفی است که سینه‌ها به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌کنند. ازجمله بخش‌های آسیب‌پذیر بدن در این شرایط می‌توان به گردن و ستون فقرات اشاره کرد. بیشتر افرادی که سینه‌های خود را از طریق عمل جراحی یا اقدامات مشابه بزرگ می‌کنند، پس از مدتی دچار درد در ناحیه گردن یا کمر می‌شوند، به حدی که برای صاف نگه داشتن گردن خود به ناچار از گردنبندهای طبی استفاده خواهند کرد.

 

مشکلات پوستی

از دیگر مشکلات بزرگ بودن بیش از اندازه سینه‌ ها در خانم‌ها می‌توان به افزایش احتمال ابتلا به مشکلات و عارضه‌های پوستی اشاره کرد. همان‌طور که گفته شد، سینه‌های بزرگ و آویزان، محل خوبی برای تجمع عرق و رطوبت است و این مسئله حساسیت‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص زنان و زایمان و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره پزشک آنلاین دریافت نمائید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

ایجاد فرورفتگی در شانه

افرادی که سینه بزرگی دارند بعد از مدتی دچار فرورفتگی شانه در محل بند لباس‌ زیر خود می‌شوند. این موضوع حتی برای افرادی که لباس‌ زیر کاملا متناسب با سایز خود استفاده می‌کنند هم رخ می‌دهد؛ زیرا سینه‌ها وزن زیادی دارند و بندهای لباس باید قادر به تحمل کردن آن‌ها باشند، تکیه‌گاه لباس برای تحمل سینه‌ها نیز شانه‌های فرد است.

 

مشکلات حین خواب

از دیگر عوارض سینه بزرگ می‌توان به مشکلاتی که حین خواب ایجاد می‌شود، اشاره کرد. معمولا افرادی که سینه‌های بزرگ دارند، در هر حالتی نمی توانند به راحتی بخوابند. به‌طورمثال خوابیدن روی شکم برای آن‌ها به هیچ‌وجه ممکن نیست، همچنین خوابیدن به پهلو می تواند فشار زیادی به سینه ها وارد کند.

 

افزایش سایز سینه

افزایش سایز سینه

 

مشکلات روانی و اجتماعی داشتن سینه‌ های بزرگ

مشکلات بزرگ شدن سینه‌ ها در خانم‌ها تنها به مسائل و عوارض جسمی منتهی نمی‌شود، بلکه در روحیه و روابط اجتماعی آن‌ها هم تاثیر خواهد داشت. ازجمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس شرم: افرادی که سینه‌های بیش از اندازه بزرگ دارند، پس از مدتی دچار احساس شرم می‌شوند. این احساس به دلیل دیدگاهی‌ است که جامعه نسبت به آن‌ها دارد. به‌علاوه مسائلی مانند پیدا نشدن لباس مناسب هم به این موضوع دامن می‌زند.
  • دید نامناسب: در بسیاری از موارد دید افراد نسبت به خانم‌هایی که سینه بیش از اندازه بزرگ دارند، مناسب نیست. نگاه‌های نادرست از سمت زنان و مردان و تبعیض و تعارض جنسی ازجمله مشکلاتی است که سینه بزرگ برای بسیاری از افراد ایجاد می‌کند.
  • کاهش اعتماد به نفس: پیدا نشدن لباس مناسب، دید نامناسب جامعه نسبت به افرادی که سینه بزرگ دارند و واکنش‌های اطرافیان به مرور زمان باعث کاهش اعتماد‌به‌نفس فرد می‌شود.
  • کناره‌گیری از جامعه و ضعیف شدن روابط اجتماعی: درنهایت، افرادی که به دلیل بزرگی سینه‌ ها دچار مشکلاتی مانند کاهش اعتماد به نفس شده باشند، به مرور زمان افسرده شده و از جامعه کناره‌گیری می‌کنند. این موضوع علاوه بر مشکلات مختلف، ضعف‌های فراوانی در روابط اجتماعی فرد هم ایجاد می‌کند.

 

عوارض سینه بزرگ برای زندگی روزمره خانم‌ها

سینه‌های بزرگ، به ظاهر زیبا هستند اما مشکلات مختلفی برای خانم‌ها ایجاد می‌کنند که تا اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره شد؛ اما به‌جز موارد گفته شده، افزایش سایز سینه در خانم‌ها مشکلات زیادی برای زندگی روزمره آن‌ها هم ایجاد می‌کند. ازجمله این مشکلات می‌توان به سخت شدن فرآیند تهیه و پیدا کردن لباس مناسب اشاره کرد. خانم‌هایی که سینه بزرگی دارند، معمولا در پیدا کردن لباس مناسب و فیت تن خود دچار مشکل می‌شوند و این مشکل در مورد لباس زیر بسیار بیشتر است.
از دیگر عوارض سینه بزرگ برای زندگی روزمره خانم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

استحمام سخت

یکی از مشکلاتی که سینه‌های بزرگ در زندگی روزمره خانم‌ها ایجاد می‌کند، سخت شدن مراقبت‌های بهداشتی و استحمام است. احتمال ایجاد غدد چربی زیر سینه‌های بزرگ بیشتر است و این موضوع، تعریق بدن را در این ناحیه افزایش می‌دهد؛ درنتیجه، فرد باید روزانه دوش بگیرد تا بدنی تمیز داشته باشد.

 

پیشنهاد ویژه: ۱۰ علت تیرگی نوک سینه !

عدم توانایی در مشارکت تمرینات ورزشی

از دیگر عوارض سینه بزرگ در خانم‌ها می‌توان به عدم توانایی و مشارکت آن‌ها در تمرینات ورزشی هم اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم بزرگ بودن بیش از اندازه سینه‌ ها موجب فشار به مهره کمر و گردن می‌شود و این فشار حین انجام فعالیت‌های ورزشی شدت پیدا می‌کند. تنگی نفس، عرق‌سوز شدن بدن و… از دیگر مشکلاتی هستند که خانم‌هایی که سینه بزرگ دارند به آن‌ها دچار شده و در انجام فعالیت‌های ورزشی‌شان اختلال ایجاد می‌کند.

 

سخن پایانی

خارج کردن بدن از وضعیت طبیعی تبعات مختلفی به همراه دارد، حتی اگر این موضوع جراحی و تغییرات زیبایی مانند بزرگ کردن سینه‌ها باشد. سینه‌های بزرگ در خانم‌ها اگر طبیعی و متناسب با وضعیت بدن نباشد، عوارض و مشکلات زیادی ایجاد می‌کند که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. شما چه نظری در مورد این معیار زیبایی دارید؟

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.