رژیم و تغذیه سالم

فواید سبزی خوردن همراه غذا

فواید سبزی خوردن همراه غذا

بسیاری از ما تا جایی که به یاد می آوریم همراه با غذا سبزی خوردن مصرف می کردیم اما همه این کار را انجام نمیدادند. یکی از فواید سبزی خوردن همراه غذا این است که واقعاً می تواند همه تفاوت ها را در سلامتی و زندگی شما ایجاد کند. با این حال دانستن اینکه بهترین چیزی که همراه غذا میشود خورد چیست ممکن است دشوار باشد زیرا روند رژیم غذایی همیشه در حال تغییر است. سبزیجات برخی از مغذی ترین مواد غذایی موجود هستند زیرا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

بسیاری از مردم خواص بی نظیر سبزی خوردن با غذا را  فوق العاده می دانند . بنابراین دقیقاً چرا خوردن هر روز سبزی خوردن آنقدر مهم است؟ در این مقاله به بررسی فواید سبزی خوردن همراه با غذا و مهم ترین خواص سبزی خوردن با غذا می‌پردازیم.

 

خواص سبزی خوردن برای پوست صورت

اگرچه بیشتر مردم با استفاده از مرطوب کننده ، ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبت از پوست بر روی مراقبت از پوست خود از بیرون تمرکز می کنند اما  پیروی از یک رژیم غذایی مغذی و کامل یکی از مهم ترین عوامل در حفظ پوستی سالم و جوان است. برخی مواد مغذی مانند سلنیوم، روی ، چربی‌های امگا 3 و ویتامین‌های A، C و E به محافظت از پوست در برابر کم‌آبی ، از دست دادن خاصیت ارتجاعی و آسیب‌های اکسیداتیو و ناشی از نور خورشید کمک می‌کنند.

مصرف منظم سبزیجات و غذاهای غنی از مواد مغذی شناخته شده برای حمایت و محافظت از پوست ممکن است به کاهش علائم پیری، کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با پوست و بهبود رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند. فواید سبزی خوردن همراه غذا برای پوست شما میتواند عالی و معجزه کننده باشد و شادابی و طراوت را به پوست صورت شما بدهد.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

خواص سبزی خوردن در لاغری

سبزیجات کم کالری و سرشار از فیبر هستند که هر دو برای کاهش وزن ضروری هستند. کم کالری بودن به این معنی است که هیچ کالری اضافی که بدن بتواند به عنوان چربی ذخیره کند وجود ندارد. در مورد فیبر به شما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و احتمال اینکه دائما میان‌وعده بخورید کمتر می‌شود. همچنین فیبر باعث می شود شما سریعتر احساس سیری کنید که می تواند به جلوگیری از پرخوری کمک کند. همانطور که گفته شد اگر بقیه وعده غذایی شما پر از غذاهای ناسالم مانند غذاهای فرآوری شده باشد افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی لزوماً باعث کاهش وزن شما نمی شود.

برای بهره مندی از فواید سبزی خوردن همراه غذا وعده های غذایی خود را با  آن کامل کنید.

 

مهم ترین خواص سبزی خوردن با غذا

مهم ترین خواص سبزی خوردن با غذا

 

فواید خوردن سبزی در صبحانه

سبزیجات بیشتر برای صبحانه می تواند راهی آسان برای رسیدن به هدف سلامتی شما باشد. به خصوص اگر برنامه شلوغ شما مانع از خوردن مواد غذایی سالم در طول روز شود. قابل درک است که ایده افزایش مصرف سبزیجات در اول صبح ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد. بسیاری از ما به صبحانه‌هایی با طعم شیرین که سرشار از کربوهیدرات، چربی و قند است عادت کرده‌ایم. با این حال دلایل خوبی برای خوردن سبزیجات بیشتر در اولین وعده غذایی روز وجود دارد.

اول از همه سبزیجات منابع غنی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی و همچنین آنتی اکسیدان های قوی مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند . همه این مواد مغذی مهم به شما کمک می کند تا در طول روز با انرژی باشید. بیشتر غذاهای سبزیجات نیازی به صرف ساعت های طولانی در برای لقمه گرفتن ندارند بنابراین ممکن است کمی در وقت شما صرفه جویی کنند و هنگامی که به درستی انجام شود خوردن سبزیجات بیشتر برای صبحانه می تواند باعث شادی جوانه های چشایی شما شود.

 

پیشنهاد مقاله: 13 ماده غذایی که ریزش مو را قطع می کند

خواص سبزی خوردن برای مردان

در مقایسه با افرادی که فقط مقادیر کمی میوه و سبزیجات می خورند، کسانی که بیشتر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می خورند احتمال بیشتری دارد که خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند. بسته به سن و سطح فعالیت بدنی، مردان باید روزانه بین ۲ تا ۲ و نیم فنجان میوه و ۲ و نیم تا ۴ فنجان سبزیجات مصرف کنند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر یک راه هوشمندانه و آسان برای بهبود سلامت شما است

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره پزشک آنلاین دریافت نمائید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

خواص سبزی خوردن برای کبد

پیروی از یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از کبد شما است. سبزی خوردن در مواد مغذی محافظ کبد مانند فیبر ، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی متمرکز شده اند. غذاهای غنی از فیبر، مانند سبزی خوردن با افزایش سیری به جلوگیری و کاهش تجمع چربی در کبد کمک می کنند که می تواند به کاهش چربی کمک کند. مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در این سبزیجات، مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول ها می توانند به جلوگیری از آسیب کبدی مرتبط با التهاب کمک کنند.

رژیم های غذایی همراه با سبزیجات در پیشگیری و درمان NAFLD چرب موثر هستند. علاوه بر این سبزی خوردن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد کمک کند.

 

خواص بی نظیر سبزی خوردن با غذا

خواص بی نظیر سبزی خوردن با غذا

 

خواص سبزی خوردن برای پوست

شما می توانید با هیدراته ماندن و خواب با کیفیت به مراقبت از پوست خود کمک کنید اما آنچه می خورید نیز می تواند کمک کند. سبزی خوردن می تواند از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند (یادآوری: ضد آفتاب نیز مهم است). سبزیجات می توانند به حفظ الاستیک پوست شما کمک کنند . بسیاری از سبزیجات همچنین دارای محتوای آب بالایی هستند تا به شما در رسیدن به اهداف آبرسانی برای پوستی درخشان کمک کنند. یکی دیگر از فواید سبزی خوردن همراه غذا داشتن پوستی لطیف و شفاف برای شماست.

 

پیشنهاد ویژه: خواص پسته برای کم خونی

پر خاصیت ترین سبزی

تمامی سبزی ها پر خاصیت هستند اما بهترین آنها سبزی است که به صورت تازه تهیه شود و خوب شسته شده باشد. تمامی سبزیجات خاصیت منحصر به فرد خود را دارند و همه آنها دارای ویژگی های زیر هستند:

  • آنها کم کالری هستند.
  • آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.
  • آنها اتوتروف هستند، به این معنی که آنها غذای خود را بدون تأثیر بر سایر موجودات زنده تولید می کنند.
  • سلول هایی که آنها را تشکیل می دهند در بافت ها سازماندهی می شوند.
  • آنها سرشار از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند.
  • طعم لذیذی دارند.

 

مضرات سبزی خوردن برای معده

اکثر مردم بیشتر از مقدار توصیه شده سبزی خوردن همراه با غذا می خورند بدون اینکه عواقب منفی آن را بدانند. این مشکل زمانی بروز می کند که شما بیش از توان معده خود سبزی بخورید. حداقل شما در نهایت از عوارض جانبی ناخوشایند ناراحتی گوارشی، گاز، نفخ و یبوست شدید رنج می برید. اگرچه فیبر به عنوان تقویت کننده حرکات منظم روده شناخته شده است اما زمانی که بیش از حد مصرف شود در واقع می تواند باعث کاهش سرعت هضم شود و منجر به مدفوع کم و سفت شود و یبوست را دنبال دارد.

 

سخن پایانی

فواید سبزی خوردن همراه غذا برای تقویت سلامت و تندرستی شماست. سبزی‌ها  می توانند به مبارزه با التهاب، بهبود هضم، تقویت قلب سالم، کاهش وزن، بهبود بینایی، مبارزه با سرطان و پیشگیری از دیابت کمک کنند. همه اینها به دلیل سطوح بالای مواد مغذی آنها از جمله آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین و سولفورافان، مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم و ویتامین هایی مانند ویتامین C است. برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی سبزیجات می خورید حتما مقداری از سبزی را همراه وعده غذایی در روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم هدف قرار دهید.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8545605/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2728691/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5615029/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4499388/
  5. https://www.cdc.gov/nccdphp/dnpao/division-information/media-tools/adults-fruits-vegetables.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.