رژیم و تغذیه سالم

مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی + خواص آن

مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی + خواص آن

زنجبیل برای سرماخوردگی

زنجبیل محبوب ترین ماده ای است که به طور سنتی در درمان بیماری های مرتبط با سرماخوردگی استفاده می شود. زنجبیل سرشار از خواص ضد التهابی همراه با خواصی است که به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. خواص ضد التهابی آن به تسکین درد هنگام گلودرد کمک می کند و، همچنین گرمای مورد نیاز بدن را در این مرحله فراهم می کند. و مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی با افزایش ایمنی، از چنین عفونت هایی نیز جلوگیری می کند. بنابراین، اگر از گلو درد رنج می‌برید یا سرفه دارید، این درمان‌های زنجبیل می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

طریقه مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی

زنجبیل + نوشیدنی عسل

اولین علامتی که بدن ما هنگام ابتلا به آنفولانزا به ما می دهد گلودرد است. در این زمان مقداری زنجبیل را رنده کرده و به یک قابلمه آب در حال جوش اضافه کنید. پس از جوش آمدن، عسل را داخل آن بریزید و نصف لیمو را فشار دهید میتوانید مقداری دارچین نیز به نوشیدنی خود اضافه کرده و از این نوشیدنی دارچین و زنجبیل برای سرماخوردگی خود لذت ببرید . این روش مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی هم برای گلودرد و هم برای سرفه مفید است. زنجبیل التهاب ایجاد شده در گلو را در هنگام درد کاهش می دهد و عسل به تسکین آن کمک می کند و همچنین سرفه های خشکو ازاردهنده را تسکین میدهد.

 

زنجبیل + چای تولسی

اتنها کاری که باید انجام دهید این است که زنجبیل را رنده کنید و 4 تا 5 برگ تولسی را در حین تهیه چای به آب خود اضافه کنید. اجازه دهید این آب حدود یک دقیقه بجوشد و سپس بقیه مواد را اضافه کنید. این دم کرده زنجبیل و تولسی با هم دمای بدن شما را در صورت داشتن تب کاهش می دهد و همچنین به این روش مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی به شما در تسکین سردرد و سرفه کمک می کند.

 

لیموترش + نوشیدنی زنجبیل

بادرنجبویه همچنین سرشار از خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که به شما در مقابله با آنفولانزا، سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.. زنجبیل رنده شده را بجوشانید و بادرنجبویه خشک یا تازه را به آب در حال جوش اضافه کنید. شعله را خاموش کنید و بگذارید 3-4 دقیقه دم بکشد.

 

مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی

مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی

 

نوشیدنی لیمو + زنجبیل

افزودن آب لیمو به آب داغ به همراه مقداری زنجبیل به پیشگیری و از بین بردن بلغم از بدن کمک می کند. زنجبیل همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به بدن در ترشح سموم کمک می کند که منجر به از بین بردن عفونت و آنفولانزا می شود. آب زنجبیل را بجوشانید و مقداری لیمو در آن بمالید. ویتامین C موجود در لیمو نیز به عنوان یک عامل فعال در از بین بردن مخاط عمل می کند و درد را تسکین می دهد.

 

ریشه زنجبیل خام

جویدن مستقیم ریشه زنجبیل ممکن است آزاردهنده به نظر برسد. این نیز یکی از بهترین راه ها برای  بهره مند شدن از تمام فواید مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، توصیه می شود این روش را حداقل 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

 

پیشنهاد مقاله: از دست دادن حس بویایی در سرماخوردگی و درمان آن

 

آب نبات یا قرص زنجبیل

این آب نبات های زنجبیلی روشی با میزان تاثیرگذاری کمتر برای تامین گرما به بدن شما هستند. به این روش مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی برای تسکین گلو و همچنین تسکین سرفه می توانید روزانه 3 آب نبات بجوید.

 

پودر زنجبیل

افزودن پودر زنجبیل به غذا نیز می تواند برای بدن شما برای مبارزه با علائم آنفولانزا بسیار مفید باشد. کافی است در حین پخت حدود 2 قاشق چایخوری از این پودر را به غذای خود اضافه کنید و تغییر چشمگیری در سلامتی خود مشاهده خواهید کرد.

 

زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه

هیچ مدرک قطعی برای اثبات اینکه زنجبیل می تواند سرماخوردگی را متوقف کند یا آن را بهبود یابد وجود ندارد، اما تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند. مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی همچنین می تواند به بهبود علائم سرماخوردگی کمک کند. از طریق روش های زیر مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی‌میتواند مفید باشد:

  • جلوگیری از سرماخوردگی
  • جلوگیری یا تسکین گلودرد
  • کاهش گرفتگی
  • کاهش التهاب

زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام جینجرول و شوگاول است. محققان بر این باورند که این ترکیبات به زنجبیل خاصیت دارویی می بخشد. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل می تواند به روش های زیر مفید باشد:

  • ضد باکتری
  • ضدویروسی
  • ضد التهاب
  • آنتی اکسیدان

 

مضرات زنجبیل برای سرماخوردگی

به نظر نمی رسد مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی عوارض جانبی جدی داشته باشد. برای یک شخص، نوشیدن آنقدر از چای که عوارض بدهد دشوار است. به طور کلی، شما نمی خواهید بیش از 4 گرم زنجبیل در روز مصرف کنید. یکی از عوارض جانبی احتمالی نوشیدن چای زنجبیل، سوزش سر دل یا ناراحتی معده است، شبیه احساسی که هنگام خوردن فلفل یا سایر غذاهای تند دارید. ممکن است این تحریک را با آلرژی به زنجبیل اشتباه بگیرید. با این حال، اگر بعد از نوشیدن چای زنجبیل، جوش یا ناراحتی در دهان یا معده خود احساس کنید، ممکن است به زنجبیل حساسیت داشته باشید.

زنجبیل ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، بنابراین ممکن است احساس سبکی سر را به عنوان یک عارضه جانبی داشته باشید. زنجبیل همچنین حاوی سالیسیلات است، ماده شیمیایی موجود در آسپرین که به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند. این موضوع می تواند مشکلاتی را برای افراد مبتلا به اختلالات خونریزی ایجاد کند. اما باز هم، شما باید خیلی بیشتر از ۴ گرم خوردن زنجبیل هر روز مصرف کنید تا این عوارض را تجربه کنید.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژِم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

خواص پودر زنجبیل با آبجوش

کنترل تهوع

همه ما معمولاً گاهی اوقات کمی دچار دل درد می شویم. زنجبیل می تواند یک راه حل طبیعی عالی برای کمک به شما در هنگام مواجهه با سوء هاضمه یا حالت تهوع باشد. در واقع هزاران سال است که برای این منظور استفاده شده است. بسیاری از مادران باردار از آن به عنوان یک روش سالم برای کاهش تهوع صبحگاهی استفاده کرده اند و سایرین که با بیماری حرکت دست و پنجه نرم می کنند نیز آن را مفید دانسته اند. اگر می خواهید زنجبیل را به عنوان درمانی برای هر یک از این مشکلات مصرف کنید، بسیار ساده است.

مقداری پودر زنجبیل را در مقداری آب گازدار یا گازدار یا آب سیب مخلوط کرده و بنوشید. این نوشیدنی ساده به شما کمک می کند تا معده  شما وضعیت بهتری گرفته و احساس بهتری داشته باشید. زنجبیل می‌تواند با آرام کردن ماهیچه صاف در پوشش روده، اختلالات گوارشی را کاهش دهد تا به بدن کمک کند غذا را در سراسر سیستم گوارشی حرکت دهد.بسیاری از مردم از زنجبیل به عنوان کمکی برای کمک به مشکلات مزمن گوارشی استفاده می کنند.

 

پیشگیری از سکته مغزی و بیماری های قلبی

زنجبیل یک ابر غذای باورنکردنی است که برای سیستم قلبی عروقی شما بسیار مفید است. مشخص شده است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و کلسترول شما را کاهش می دهد. در مطالعات دیگر مشخص شد که زنجبیل فشار خون شما را کاهش می دهد. ترکیبی از همه این مزایا برای جلوگیری از مشکلات سیستم قلبی عروقی مانند سکته مغزی و بیماری قلبی کمک کننده است. فقط اضافه کردن کمی پودر زنجبیل به رژیم غذایی می تواند تاثیر زیادی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

 

تقویت سیستم ایمنی

زنجبیل در تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت های باکتریایی بسیار موثر است. محققان کشف کرده‌اند که زنجبیل توانایی قابل توجهی در کشتن استافیلوکوکوس اورئوس و استرپتوکوک پیوژنز دارد، دو باکتری که در بیمارستان‌ها بسیار رایج هستند همچنین با تقویت سیستم ایمنی مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی میتواند مفید باشد.

 

زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه

زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه

 

درمان عفونت قارچی

مشخص شده است که زنجبیل نه تنها دارای خواص ضد باکتریایی، بلکه دارای خواص ضد قارچی نیز می باشد. بسیاری از زنان از زنجبیل برای کمک به مبارزه با عفونت های قارچی استفاده می کنند. زنجبیل به دلیل داشتن مواد شیمیایی شاگلول و جینجرول شناخته شده است که به طور فعال با قارچ مبارزه می کنند.

خوردن زنجبیل نه تنها به درمان عفونت های مخمری کمک می کند، بلکه قارچ پوست را نیز درمان می کند. یک درمان طبیعی ساده برای قارچ پوست این است که به سادگی پودر زنجبیل را بگیرید و آن را با آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. پس از اینکه کاملا مخلوط شدند، یک سواب پنبه ای بردارید و مخلوط را روی قارچ بمالید. بگذارید مخلوط قبل از شستشو  دقایقی بر روی پوست بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که قارچ از بین برود.

 

ضد التهاب

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش اختلالات التهابی مانند گاستریت، مری و هپاتیت کمک کند. نه تنها این مشکلات را کاهش می دهد، بلکه می تواند به آرتریت و روماتیسم نیز کمک کند. این نه تنها هر یک از دردهای ناشی از این بیماری ها را کاهش می دهد، بلکه به کاهش التهاب ناشی از آنها نیز کمک می کند. ممکن است به اندازه اکثر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) در مهار التهاب تاثیرگذار باشد.

 

پیشنهاد ویژه: درمان سرماخوردگی با طب سنتی

کاهش دهنده درد

زنجبیل می تواند به تسکین درد کمک کند. جینجرول موجود در زنجبیل بر روی گیرنده های وانیلوئیدی که در انتهای عصب حسی شما قرار دارند، عمل می کند. وقتی روی آنها اثر می گذارد، مسیرهای درد را تحت تأثیر قرار می دهد، که هر التهابی را که ممکن است در وهله اول باعث ایجاد درد شود، تسکین می دهد. بسیاری از NSAID ها به تسکین درد کمک می کنند، و از آنجایی که زنجبیل به اندازه برخی از آن NSAID ها موثر است، منطقی است که زنجبیل به کاهش درد نیز کمک کند.خواص ضد التهابی آن نیز برای کمک به کاهش اثرات پوکی استخوان کشف شده است.

در یک مطالعه، آن‌ها دریافتند افرادی که با پوکی استخوان دست و پنجه نرم می‌کنند و پودر زنجبیل بیشتری مصرف می‌کنند، می‌توانند با دردهای خود کنار امده و‌مسکن مصرف نکنند.

 

مبارزه با سرطان

مطالعات اولیه نشان داده است که زنجبیل به طور بالقوه می تواند با سرطان مبارزه کند. این احتمالاً به دلیل خواص ضد التهابی آن است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. همچنین نشان داده شده است که فعالیت ضد توموری ارائه می دهد که می تواند به شکست سرطان هایی که درمان آنها دشوار است مانند سرطان های ریه، تخمدان، روده بزرگ، سینه، پوست و پانکراس کمک کند. همچنین نشان داده شده است که از اثرات سمی برخی داروهای سرطان جلوگیری می کند.

 

درمان دیابت

زنجبیل نه تنها می تواند به پیشگیری از دیابت نوع دوم کمک کند، بلکه می تواند به عنوان یک درمان نیز استفاده شود. زنجبیل به تنظیم ترشح انسولین کمک می کند و توانایی بدن شما را برای متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها بهبود می بخشد. این به ویژه برای بیماران دیابتی مفید است. همچنین مشخص شده است که زنجبیل به کاهش سطح گلوکز در خون و همچنین به تعادل سطح کلسترول کمک می کند. وقتی همه این سطوح متعادل باشند و انسولین به درستی در بدن ترشح شود، دیابتی ها می توانند دیابت خود را بهتر مدیریت کنند .

وارد کردن پودر زنجبیل به رژیم غذایی مانند خوردن آب جوش و زنجبیل ناشتا می تواند به هر کسی که در معرض خطر دیابت است یا در حال حاضر دیابت خود را مدیریت می کند کمک کند.

 

بهبود عملکرد مغز و حافظه

آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند و همچنین خواص ضد التهابی آن می تواند روند پیری در مغز را کند کند. زنجبیل نه تنها می تواند به کاهش زوال ذهنی کمک کند، بلکه می تواند حافظه را نیز تقویت کند.

 

طریقه مصرف زنجبیل برای معده

زنجبیل یک ادویه عالی برای نگهداری در خانه است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند و همچنین ممکن است خطر بیماری ریوی، بیماری قلبی و فشار خون را کاهش دهد. اگر قبلاً با معده درد یا حالت تهوع مواجه شده اید، احتمالاً شنیده اید که مردم می گویند کمی زنجبیل بخورید یا چای زنجبیل بنوشید. در اینجا چند راه وجود دارد که زنجبیل می تواند به روده شما کمک کند.

می تواند به هضم غذا کمک کند گاها ممکن است پس از بیدار شدن احساس ناراحتی را در معده خود تجربه کنید، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود معده شما کمی احساس ناراحتی کند. خوشبختانه، زنجبیل می تواند یک درمان مفید و طبیعی برای کاهش این ناراحتی معده باشد. زنجبیل حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش سرعت می بخشد و در عین حال از روده نیز محافظت می کند. همچنین ممکن است نفخ، گرفتگی و گاز معده را کاهش دهد.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://m.timesofindia.com/life-style/food-news/7-ways-to-use-ginger-to-prevent-and-cure-cough-and-cold/photostory/74757649.cms
  2. https://anthonysgoods.com/blogs/news/9-health-benefits-of-ginger-powder-in-your-diet
  3. https://www.healthline.com/health/food-nutrition/ginger-tea-side-effects
  4. https://www.medicalnewstoday.com/articles/ginger-for-colds
  5. https://www.aigastro.net/blog/305938-can-ginger-actually-help-your-upset-stomach/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.