روانشناسی

کنترل خشم به کمک مشاوره آنلاین خانواده

کنترل خشم به کمک مشاوره آنلاین خانواده

مشاور آنلاین خانواده

همگی احساسات مثبت و منفی مانند خوشحالی، ناراحتی ،خشم و عصبانیت، تنفر و … را تجربه کرده ایم. خشم یکی از احساسات طبیعی است که برای همه ی انسان ها در موقعیت های مختلف بوجود می آید. این احساس طبیعی زمانی که به شما کمک ‌کند از پس مسائل یا مشکلات برآیید، چه در محل کار و چه در خانه، می ‌تواند یک احساس مثبت باشد. اما اگر خشم وعصبانیت منجر به پرخاشگری، طغیان یا حتی درگیری فیزیکی شود، می تواند مشکل ساز باشد. اگر برای کنترل خشم به مشاوره آنلاین خانواده نیاز دارید باید بگوییم که سامانه آنلاین ازپزشک با ایجاد یک بستر مناسب سعی بر این دارد تا بتواند به صورت آنلاین ، افراد نیازمند به مشاوره را ویزیت کند  و به آنها مشاوره روانشناسی بدهد و به بهبود رابطه با مشاوره آنلاین خانواده کمک کننده باشد.

ازپزشک با داشتن انواع تخصص های پزشکی که  بهترین و حاذق ترین  هستند آماده است تا از افرادی که تمایل دارند به صورت تلفنی، تصویری و یا ارسال پیام در خانه ویزیت شوند میزبانی کند . به همین دلیل شما در هر زمان و هر مکان می توانید با استفاده از اپلیکیشن ازپزشک و یا وب سایت ، برای بهبود رابطه با مشاوره آنلاین خانواده، مشاوره با پزشک متخصص داشته باشید و با استفاده از بخش جستجو و فیلترهای موجود در اپلیکیشن ، مشاوره خانواده را با بهترین پزشک متخصص جستجو کنید . همچنین شما می توانید با کلیک بر روی ویزیت شو مراحل مشاوره آنلاین را در خانه انجام دهید. با استفاده از برنامه کاری پزشکان آنلاین سامانه هم می توانید در زمان های تعیین شده وقت بگیرید و ویزیت شوید. در رابطه با کنترل خشم بیشتر بخوانید.

 

کنترل خشم در زنان

کنترل خشم در زنان

 

کنترل خشم در زنان و مشاوره آنلاین خانواده

انسان باید احساساتی که در وجود خود دارد را بشناسد و مهارت های لازم برای کنترل احساسات را بلد باشد. کنترل خشم در زنان یک مهارت مفید است که به شما در برقراری ارتباط مثبت با دیگران کمک می کند. قبل از تشدید عصبانیت، می توانید از استراتژی های خاصی برای کنترل عصبانیت استفاده کنید. سه نوع خشم وجود دارد که بستگی به موقعیتی که باعث شده عصبانی بشویم، متفاوت است. این سه نوع عبارتند از خشم منفعل، خشم آشکار و خشم قاطعانه. خیلی از انسان ها دوست ندارند اعتراف کنند که عصبانی هستند، زیرا آنها نمی توانند احساسات منفی خود را بپذیرند و با آنها روبرو شوند. پرخاشگری منفعل با ساکت شدن هنگام عصبانیت، عبوس و گرفته شدن، به تعویق انداختن کارهای مهم، وانمود کردن به اینکه همه چیز خوب است نمایان می شود. پرخاشگری منفعل به کنترل خشم در زنان نیاز ندارد.

بسیاری از افراد تمایل دارند خشم و عصبانیت خود را به شدت ابراز کنند. آنها از نظر فیزیکی یا کلامی پرخاشگر می شوند و اغلب اوقات می توانند به خود یا دیگران آسیب برسانند. به این نوع از خشم و عصبانیت، پرخاشگری آشکار می گویند.

راه درست مقابله با خشم، کنترل ، صحبت کردن و گوش دادن، آماده بودن برای نشان دادن واکنش مناسب در آن موقعیت است. خشم قاطعانه می تواند به رشد روابط کمک کند.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله چت با روانشناس آنلاین رایگان

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

کنترل خشم در کودکان

برای کنترل خشم در کودکان به عنوان خانواده باید بدانید که خشم اغلب به عنوان محافظ یا ماسکی برای سایر احساسات آسیب‌پذیر عمیق عمل می‌کند. گاهی اوقات اگر بچه‌ها احساس کنند کسی به حرف‌هایشان گوش نمی‌دهد، یا نتوانند احساسشان را بیان کنند، عصبانی و خشمگین می شوند. در واقع آن‌ها سعی می‌کنند چیزی به شما بگویند، اما راه درست بیان آن را نیاموخته‌اند. برای برخی از کودکان، خشم می‌تواند نشانه‌ احساسات دیگری باشد.

این کودکان اگر شدیدا احساس اضطراب، خجالت، ترس یا شرم کنند، ممکن است ناخودآگاه، این احساس را با عصبانیت بپوشانند. گاهی هم خلق ‌و خوی آن‌ها و شرایط موجود، موجب عصبانیت آنها می‌شود. پس در این زمان برای کنترل خشم در کودکان، علائم خشم را با بازی شناسایی کنید، همچنین می توانید از کودک خود بپرسید که خانه خشم او در کجای بدنش قرار دارد تا با این راه بتوانید با صحبت کردن خشم کودک را کنترل کنید.

یکی دیگر از راه های کنترل خشم در کودکان این است که از او بخواهید شکل خشمی که دارد را برای شما ترسیم کند تا با نقاشی کردن بتواند خشمی که دارد را کنترل کند.

پیشنهاد مقاله: درمان پرخاشگری نوجوانان به کمک مشاوره خانواده اینترنتی رایگان

 

 

کنترل خشم در نوجوانان

یکی از مهارت هایی که نوجوانان باید یاد بگیرند کنترل خشم در آنهاست؛ چرا که یادگیری کنترل خشم در نوجوانان باعث می شود تا نوجوان یاد بگیرد چطور با عصبانیت آنی و هیجانات لحظه ای خود برخورد کند. ما در این بخش تعدادی از تکنیک های کنترل خشم در نوجوانان را عنوان می کنیم :

  • خودآگاهی و کنترل خود. از آنجا که خشم می‌تواند قدرتمند باشد، نیاز به مدیریت دارد. از این رو برای مدیریت احساسات عصبانیت به خودآگاهی و خویشتنداری زیادی نیاز است و این مهارت‌ها برای پیشرفت زمان می‌برد.
  • خودآگاهی توانایی است که با آن بتوانید آنچه را احساس می‌کنید و فکر می‌کنید، دلیل آن را ببینید. بچه های کوچک از احساساتی که دارند، خیلی آگاه نیستند؛ اما نوجوانان توانایی ذهنی خودآگاهی دارند. وقتی عصبانی شدید، لحظه ای وقت بگذارید و متوجه آنچه احساس و فکر می کنید شوید.
  • خود کنترلی یعنی قبل از اقدام به آن فکر کنید. در کنار هم، خودآگاهی و خویشتنداری به شما این امکان را می‌دهد که هنگام احساس شدید مانند عصبانیت، در مورد چگونگی عمل انتخاب بیشتری داشته باشید.

 

مهارت کنترل خشم با مشاور آنلاین خانواده

مهارت کنترل خشم با مشاور آنلاین خانواده

 

مهارت کنترل خشم و مشاوره آنلاین خانواده

نخستین قدم برای مهارت کنترل خشم این است که بتوانید در زمان بروز، هیجان را در خود تشخیص دهید. عصبانیت در هرکسی میتواند با علائم خاصی بروز کند. چند وقتی خود را زیرنظر بگیرید تا بفهمید هنگامی که خشمگین هستید چه علایم جسمانی، شناختی و روانی را تجربه می کنید. هرچقدر سریعتر بتوانید وقوع علایم خشم را در خویش تشخیص دهید بیشتر میتوانید آنرا تحت کنترل خود در بیاورید. ما در ادامه چندین مورد برای مهارت کنترل خشم عنوان می کنیم تا با بررسی آنها بتوانید خشمتان را کنترل کنید.

 

  1. نفس عمیق بکشید
  2. موقعیت را ترک کنید
  3. افکار منفی خود را کنترل کنید
  4. هنگامی که خشمگین هستید حرفی نزنید
  5. انرژی خود را تخلیه کنید
  6. اهمیت مساله را بسنجید
  7. کمی راه بروید
  8. از معذرت خواهی نترسید

پیشنهاد مقاله:  چت مشاوره آنلاین رایگان واتساپ در ازپزشک

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رامینا جوینی پور

رامینا جوینی پور

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علیرضا فرهاد غیبی

علیرضا فرهاد غیبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.