عوارض چاقی

چاقی – عوارض

افراد دارای اضافه وزن و چاق به احتمال خیلی زیاد دچار مشکلات جدی سلامتی چون :
بیماری قلبی و مغزی: چاقی باعث می‌شود که فشار خون بالا و سطح غیر طبیعی کلسترول داشته باشید؛ که از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و مغزی است.
دیابت نوع ۲ : چاقی می‌تواند نحوه استفاده از انسولین در بدن برای کنترل سطح قند خون را تحت تأثیر قرار دهد. این خطر مقاومت به انسولین و دیابت را افزایش می‌دهد.
سرطان‌های خاص : چاقی ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم، دهانه رحم، آندومتر، تخمدان، پستان، روده بزرگ، راست‌روده، مری، کبد، کیسه صفرا، لوزالمعده، کلیه و پروستات را افزایش دهد.
مشکلات گوارشی : چاقی احتمال ابتلا به سوزش معده، بیماری کیسه صفرا و مشکلات کبدی را افزایش می‌دهد.
مشکلات زنانه و جنسیتی : چاقی ممکن است باعث ناباروری و پریودهای نامنظم در زنان شود. چاقی همچنین می‌تواند باعث اختلال نعوظ در مردان شود.
آپنه خواب (وقفه تنفسی در هنگام خواب) : افراد مبتلا به چاقی، بیشتر دچار آپنه خواب می‌شوند، اختلال بالقوه جدی که در آن تنفس به طور مکرر در طول خواب متوقف شده و سپس شروع می‌شود.
آرتروز : چاقی علاوه بر تقویت التهاب در بدن‌، فشار وارد شده بر مفاصل را نیز افزایش می‌دهد. این عوامل ممکن است منجر به عوارضی مانند آرتروز شود.
باید بدانید که چاقی می‌تواند کیفیت کلی زندگی شما را کاهش دهد. ممکن است نتوانید کارهایی را که قبلاً انجام می‌دادید، با همان کیفیت قبل انجام دهید. ممکن است از تردد در مکان‌های عمومی خودداری کنید. افراد چاق حتی ممکن است با تبعیض روبه‌رو شوند. از دیگرموارد مرتبط با وزن که ممکن است بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
• افسردگی
• معلولیت
• مشکلات جنسی
• شرم و احساس گناه
• ایزوله‌سازی اجتماعی
• دستاورد پایین در کار

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید