Myopia

میوپی یا نزدیک بینی

نزدیک بینی یا میوپی یک مشکل شایع چشم است که باعث می شود اشیاء دور تار دیده شوند در حالیکه اشیاء نزدیک به وضوح قابل رویت هستند. به نظر می رسد تا یک سوم افراد در جامعه درگیر این مشکل هستند و شیوع آن رو به افزایش است.
نزدیک بینی می تواند از وضعیت خفیف، حالتی که نیازی به درمان ندارد، تا وضعیت شدید، حالتی که دید فرد بطور چشمگیری تحت تاثیر قرا گرفته است، متغیر باشد. این مشکل معمولا حوالی بلوغ شروع می شود و تا زمانیکه رشد چشم ها کامل شود به تدریج بدتر می شود، اما می تواند در کودکان بسیار کم سن و سال نیز رخ دهد.  

چشم هایتان را مورد ارزیابی قرار دهید

اگر فکر می کنید شما یا کودکتان ممکن است نزدیک بین باشید باید یک وقت ویزیت نزد بینایی سنج نزدیک محل سکونت خود بگیرید. باید حداقل هر دو سال یک باربطور منظم وضعیت چشمهایتان ارزیابی شود اما اگر هرگونه نگرانی در مورد بینایی تان دارید، می توانید در هر زمان این ارزیابی را انجام دهید. یک بررسی چشم پزشکی مشخص می کند که شما نزدیک بین و یا دوربین هستید و می توانید برای اصلاح بینایی تان یک نسخه برای تهیه عینک و یا لنز تماسی دریافت کنید. برای بعضی افراد – از جمله کودکان زیر 16 سال و یا زیر 19 سال که تمام وقت به مدرسه می روند- معاینات چشم بصورت رایگان در سیستم سلامت کشوری در دسترس است.

بیماری های چشمی مرتبط با نزدیک بینی

بعضی بزرگسالان مبتلا به نزدیک بینی شدید و کودکان کم سن که نزدیک بینی شان درمان نشده است، احتمال بیشتری دارند که به  سایر مشکلات چشمی مبتلا شوند.

این بیماری ها عبارتند از:

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.