تشخیص ریزش مو

ریزش مو-تشخیص

تشخیص علت ریزش مو می تواند برای پزشک شما وقت گیر باشد. تشخیص مشخصا” بر اساس ظاهر موهای شما نیست. پزشک شما سابقه کامل پزشکی و خانوادگی شما را می گیرد و موهای شما را معاینه خواهد کرد. سن شما، عادات، تغذیه ، الگوی ریزش مو، سرعت ریزش مو، مشاهده موها از نمای نزدیک و همراهی با علائم دیگر بدنی، همگی توسط پزشک شما مورد بررسی خواهد گرفت. همه این عوامل در رسیدن به تشخیص صحیح علت ریزش مو کمک کننده خواهد بود.
پس از بررسی سابقه شخصی و خانوادگی شما همراه با معاینه مو، پزشک شما ممکن است هنوز قادر به تشخیص بیماری شما نباشد. سپس پزشک شما مجبور به انجام تستهای خاص برای رسیدن به تشخیص علت بیماری شما خواهد شد . تست هایی که پزشک انجام خواهد داد در زیر آورده می شود :

• تست کشیدن. برای انجام این آزمایش، پزشک شما موهایتان را در دست گرفته و می کشد تا ببیند چه تعداد از موهای شما می ریزد. این به تعیین مرحله ریختن مو کمک می کند.

• تست خراشیدن. گاهی اوقات پوست سر خراشیده می شود و یا تعدادی از موها چیده می گردد تا مشخص شود آیا عفونت عامل ریزش مو است یا خیر.

• نمونه برداری تکه ای. این نمونه برداری شامل گرفتن تکه ای از بافت پوست سر و بررسی آن در زیر میکروسکوپ برای رسیدن به تشخیص است. در طی این آزمون، پزشک ممکن است برای درآوردن تکه ی کوچکی از لایه های عمقی تر پوست شما از ابزار استفاده کند.

• آزمایشاتی برای سایر بیماری های مرتبط. پزشک شما ممکن است آزمایشاتی برای تشخیص بیماری های پزشکی که باعث از دست دادن مو می شود را درخواست کند، مانند بیماری تیروئید، دیابت، لوپوس. همچنین شما ممکن است ، به پزشکتان بگویید در حال مصرف دارویی برای یک بیماری هستید که ریزش مو از عوارض جانبی آن دارو می باشد، مانند داروهای ضد نقرس، التهاب مفاصل ، افسردگی و مشکلات قلبی .

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.