روانشناسی

خنده عصبی و درمان آن با روانشناس آنلاین

خنده عصبی و درمان آن با روانشناس آنلاین

روانشناس آنلاین

خنده حالتی ازافراد است که به دنبال شادی، تمسخر، رضایت، هیجان و گاه به دنبال ناراحتی و غصه نمایان میشود. خنده حالتی غریزیست و باعث کاهش فشار روانی در فرد میشود. باعث بهبود روابط بین فردی و همچنین بهبود اعتماد به نفس در افراد میشود و سیستم دفاعی بدن را بالا میبرد. خنده انواع مختلف و دلایل مختلفی دارد. در این مطلب به علت بروز خنده عصبی با کمک روانشناس آنلاین میپردازیم.

انواع خنده:

هر فرد خنده ی مختص به خود را دارد.

  • هیجانی: این نوع خنده از هیجانات ما سرچشمه میگیرد و هیچ گاه نمی‌تواند خنده ای دروغین باشد. خنده هیجانی میتواند همراه با حرکات فیزیکی ما باشد و احساس شادی فراوانی به ما میدهد.
  • خنده واقعی: خنده ای که در پس لذت بردن و رضایت از کاری تجربه می‌کنیم.
  • لبخند:حالت بسیار مودبانه خندیدن که بیانگر خوشحالی و رضایت درونی است. لبخند باعث ایجاد آرامش در فرد و اطرافیان فرد میشود و باعث پیشرفت بهتر در تعاملات میشود.
  • خنده بر خلاف میل: حالتی از خنده است که بخاطر شرایط برخلاف حال شخص از وی انتظار میرود. حتما برای شما هم پیش آمده است که در شرایطی قرار گرفته باشید که حوصله نداشته باشید اما در شرایطی هستید که باید بخندید یا دست کم لبخند بزنید. این خنده حالت سرد و بی تفاوتی دارد که نشانی از خنده واقعی در چهره و چشمان فرد نیست و با اندکی توجه مشخص میشود بر خلاف میل باطنی است.
  • پوزخند: نوعی از خنده است که از تمسخر کردن دیگران نشات میگیرد.
  •  پس از قلقلک: به حالتی که با به تحریک در آوردن سطح بدن باعث خنده فرد دیگری شوید. بعضی افراد از این تحریکات به خنده در می‌آیند و بعضی افراد واکنش خاصی در قبال قلقلک ندارند .ما نمی‌توانیم خودمان را قلقلک دهیم. یعنی باعث خنده خودمان از طریق قلقلک نمی‌توانیم بشویم.
  • عصبی: در ادامه این مطلب با روانشناس آنلاین به بررسی این نوع از خنده میپردازیم.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

چرا وقتی عصبی هستیم میخندیم

این خنده برای ما یک نوع واکنش و مکانیسم دفاعیست و به ما کمک میکند که بر استرس و اضطراب کنار بیاییم. وقتی ما این خنده را انجام میدهیم به استرس و اضطراب خود میگوییم نگران نباشید شرایط خیلی بد نیست. در واقع واکنشی است که از ما در برابر اضطراب و استرس دفاع میکند و سعی میکند کمی شرایط را آرام سازد.

خنده عصبی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که با روانشناس آنلاین به آنها می‌پردازیم.

 

علت بروز خنده عصبی

علت بروز خنده عصبی

 

علت بروز خنده عصبی چیست

 عدم پذیرش شرایط: اگر در موقعیتی که باید عصبی و ناراحت باشید می‌خندید بدن شما میخواهد نسبت به آن موقعیت بی تفاوت باشد و شرایط را عادی جلوه دهد تا بتوانید با این شرایط کنار بیایید. و بدن شرایط کنونی شما را نپذیرفته است. یکی از علت بروز خنده عصبی می تواند این باشد.

  1. مقابله با استرس و اضطراب: این خنده عصبانیت و استرس و اضطراب شما را از طریق فریب دادن بدنتان مهیا میکند تا ارامشتان را حفظ کنید و بر شرایط واقف شوید
  2. مقابله با فشار روانی: خنده عصبی باعث میشود از فشار روانی فرد کاسته شود.
  3. وجود بعضی از اختلالات: در افرادی که دارای اختلال اتیسم و اسپرگر هستند به علت تشخیص ندادن موقعیت مکانی امکان دارد بدون دلیل شروع به خنده کنند.
  4. وجود بیماری های فیزیکی: وجود بعضی از بیماری ها باعث میشود خنده های نا به جا و خنده های عصبی را تجربه کنید. روانشناس آنلاین این بیماری ها را شامل موارد زیر میداند:

اگر خنده های عصبی باعث اختلال در روابط و شرایط اجتماعی شما شده است نگران نباشید و میتوانید با کمک روانشناس آنلاین به درمان دست یابید:

 

درمان خنده عصبی

درمان خنده عصبی

 

درمان خنده عصبی:

اگر تعداد خنده های عصبی در زندگی شما زیاد است یا اگر به موقعیت های شاد نمیخندید امکان اینکه به احساسات شما آسیب برسد هست.پس میتوانید از روشهای زیر جهت درمان استفاده کنید:

  • اگر به هریک از بیماری هایی که در بالا گفته شد مبتلا هستید حتما دنبال درمان خود باشید.
  • ارامش خود را حفظ کنید و در شرایطی که باعث خنده های عصبی شما میشود نفس عمیق بکشید.
  • از شرایطی که باعث استرس و اضطراب شما میشود دوری کنید.
  • با دقت و توجه روی حرف طرف مقابل تمرکز کنید.
  • روابط بین فردی و فردی خود را پیشرفت دهید و روی اعتماد به نفس خود کار کنید. برای ارتقا این آیتم ها روانشناس آنلاین در کنار شماست.
  • روی موسیقی و هنر تمرکز کنید تا احساسات خود را بهتر بشناسید و تمرکز کردن را بهتر فرا بگیرید.
  • ورزش و پیاده روی کنید تا از فشار عصبی روی شما کاسته شود.
  • درمان شناختی رفتاری را از طریق روانشناس آنلاین دنبال کنید. این درمان به شما کمک میکند تا از طریق ذهن آگاهی به شناخت برسید و از پس شرایط سخت و فشار روانی بر آیید.

پیشنهاد ویزژه : مطالعه مقاله چت با مشاوره آنلاین رایگان 

 

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب ذاکر زاده

زینب ذاکر زاده

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم کریمی

مریم کریمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر ناهید زرگرانی

ناهید زرگرانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر معصومه اساسه

معصومه اساسه

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شهره رجبعلی

شهره رجبعلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مرجان معاونی

مرجان معاونی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.