روانشناسی

درمان افسردگی در شب با مشاوره آنلاین

درمان افسردگی در شب با مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

افسردگی یکی از زیر مجموعه های اختلالات خلقی است که با کمک مشاوره آنلاین قابل درمان است. انواع مختلفی دارد از جمله افسردگی در شب و مشخصه ی بارز آن یکی از علایم زیر است:

  • احساس طولانی مدت از بیهودگی
  • خلق پایین
  • احساس گناه
  • مختل شدن عادات غذایی طبیعی
  • اختلالات خواب
  • کندی عمومی رفتار
  • افکار تکراری
  • گاها افکار خودکشی

اختلالات خلقی میتواند سیری تک قطبی داشته و تنها شامل افسردگی باشد و یا سیری دو قطبی داشته باشد که در آن حالت عاطفی طبیعی به طور متناوب با دوره هایی از افسردگی و شیدایی (شادی و سرخوشی) باشد. شما از طریق مشاوره آنلاین میتوانید به علایم دیگر افسردگی پی ببرید. کم کاری تیرویید یا همان هیپوتیروییدیسم به دلیل کاهش هورمون تیرویید ممکن است بتواند بر خلق تاثیر بگذارد. افسردگی میتواند در طول شبانه روز همراه فرد باشد اما در بعضی موارد افسردگی فرد در شب تشدید می‌شود. با مشاوره آنلاین به این دلیل میپردازیم.

 

درمان افسردگی در شب

درمان افسردگی در شب

 

چرا در شب احساس افسردگی میکنیم؟

بسیاری از افرادی که به افسردگی مبتلا هستند از شدت گرفتن  احساس پوچی، غم، اندوه گلایه دارند. بدن ما در شب هنگام دستخوش تغییراتی میشود. خلق و خوی ما در شب به پایین ترین حد خود می‌رسد. و این پایین بودن خلق در افراد افسرده شدید تر است.افراد در شب معمولا تنها هستند و زمان بیشتری برای دامن زدن به افکار منفی و نا امید کننده ی خود دارند. علاوه بر اینها عوامل دیگری باعث تشدید افسردگی در شب میشود که در ادامه مطلب به آنها میپردازیم. برای تشخیص گذاری افسردگی توسط  مشاوره آنلاین حد اقل دو هفته باید علایم را داشته باشیم.

  • وجود نور در شب: تحقیقات نشان داده است حتی مقداری نور کم در شب و هنگام خواب امکان وجود افسردگی را افزایش میدهد.
  • افکار منفی تکراری: افکار منفی معمولا زمانی به سراغ فرد می آیند که ذهن حالت آرامی دارد و فرد به اصطلاح کاری برای انجام دادن ندارد و تنهاست تا ذهن فرد را درگیر سازند. زمانی که تنها هستیم روی افکار خود دقیق تر میشویم تمام این حالات را ما در شب مهیا می‌سازیم .پس زمان خوبیست تا احساس افسردگی را بیشتر داشته باشیم.
  • تغییر در نظم خواب: هنگامی که ساعت خواب ما تغییر میکند و از حالت نظم هر روزه خارج میشود ما را در معرض خطر ابتلا به افسردگی در شب قرار میدهد اگر مبتلا به افسردگی باشیم امکان بدتر شدن حال ما در شب وجود دارد. این تغییر امکان دارد باعث اختلال در خواب شبانه هم شود. اختلال در خواب  شبانه میتواند سر منشا بسیاری از اختلالات دیگر باشد. با مشاوره آنلاین میتوان این اختلالات را بشناسیم.
  • سحر خیز نبودن: افرادی که سحر خیز هستند و در ساعات اولیه صبح بیدار می‌شوند احتمال افسردگی در آنها کمتر از افرادیست که شبها دیر وقت میخابند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

چگونه با افسردگی در شب مقابله کنیم

 مشاوره آنلاین به شما کمک میکند تا با درمان افسردگی در شب آشنا شوید.

 

اعتماد به نفس و عزت نفستان را بالا ببرید:

در روز به فعالیت های بپردازید که باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس و عزت نفس شما میشود. علایقتان را شناسایی کنید و به آنها رسیدگی کنید. ورزش جدید فرا بگیرید، کتاب جدید بخوانید، موسیقی را فرا بگیرید. زبان دیگری را یاد بگیرید. برای زندگیتان هدف گذاری کنید. این کارها علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس در شما باعث میشود عزت نفس شما هم بالا برود و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. با رسیدن به اهدافتان حال بهتری خواهید داشت.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله چت مشاوره آنلاین رایگان واتساپ جهت افزایش عزت نفس

خوابی با کیفیت داشته باشید:

تا وقتی که کاملا احساس خواب آلودگی ندارید به رختخواب نروید. زیرا وقتی که زمان خواب شما فرا نرسیده است به رختخواب بروید فرصت مناسبی برای مرور خاطرات تلخ و افکار منفی است. رختخواب فقط برای خوابیدن است نه فکر کردن.

تا حدالامکان اتاق خواب تان را تاریک نگه دارید:

خوابیدن در نور باعث اختلال در خواب شما میشود، آن نور میتواند شامل نور تلویزیون، لپ تاپ، موبایل و…. باشد.

 

احساس افسردگی

احساس افسردگی

 

سخت نگیرید:

مشکلات را در ذهنتان بزرگ نکنید. تا جایی که می‌توانید به مشکل فکر نکنید دنبال راه حل باشید.

افکار منفی را از خود دور کنید:

به موارد منفی بیش از حد فکر نکنید. هر چه به این افکار بیشتر فکر کنید بزرگتر میشوند.

قبل از خواب هر چیزی را که باعث آشفتگی ذهن شما میشود را از خود دور کنید:

مثل دنبال نکردن اخبار.

خودتان باشید:

قرار نیست شما جای شخص دیگری باشید، در نوع خودتان بهترین باشید. تلاش نکنید تا مثل فرد دیگری باشید. مقایسه خودتان با دیگران فقط باعث مشغله ی بیشتر ذهنیتان میشود و فایده دیگری ندارد. مشاوره آنلاین در کنار شماست تا این راهکار هارا راحت تر انجام دهید.

به متخصص مراجعه کنید:

وجود یک روانشناس در کنار شما میتواند علایم افسردگی را شناسایی و درمان را حرفه ای تر برای شما انجام دهد. مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین از راه های مراجعه به روانشناس متخصص است.

 

منابع علمی این مطلب

نوروسایکولوژی انسان

برایان  کولب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.