۷ اشتباه رایج درباره اورال سکس یا رابطه دھانی

اورال سکس

فهرست مطالب

اورال سکس یا سکس دهانی روشی است که در آن زوجین با استفاده از لب و دهان به تحریک ناحیه جنسی و آلت تناسلی می‌پردازند. یکی از علل انجام این نوع سکس عدم بارداری در این نمونه رابطه است. در اورال سکس اعضای دهان از جمله لبها، زبان، دندان و حلق در تحریک حالت تناسلی فرد متقابل نقش دارند. باید توجه داشت در این نوع رابطه حتما هر دو نفر باید رضایت کامل داشته باشند در غیر این صورت امکان نارضایتی جنسی و همچنین لطفات عاطفی وجود دارد. اما واقعیت امر این است که این رابطه عوارضی هم دارد که در صورت رعایت نکردن بهداشت آسیب های جدی به سلامت افراد می رساند. شما در رابطه با  عوارض رابطه دھانی چیزی می دانید ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به اورال سکس همچنین فواید رابطه دھانی و تمامی بایدها و نبایدهای این نوع رابطه اشاره خواهیم کرد.

 

فواید رابطه دھانی

شاید از نظرتان عجیب باشد اما رابطه دهانی فوایدی هم دارد که در این بخش به تفسیر آن خواهیم پرداخت. از فواید رابطه دھانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سیستم ایمنی زنان : رابطه جنسی دهانی سیستم ایمنی زن باردار را تقویت می کند و حتی ممکن است به رشد جنین کمک کند.
  • افزایش رضایت در زندگی مشترک : سکس دهانی می تواند رضایت در رابطه و زندگی را در شما افزایش دهد. اگر تمایل دارید شریک جنسی‌تان را به اوج لذت برسانید با سکس دهانی می توانید هیجان در رابطه را افزایش دهید. تحقیقات علمی نشان می دهد که رابطه جنسی دهانی سطح رضایتو صمیمیت بین همسران را افزایش می دهد.
  • کاهش احتمال خیانت همسر : اکثر مردانی که رابطه جنسی دهانی انجام داده اند از رابطه خود رضایت داشته و همین امر خطر بروز  خیانت شریک زندگی را به حداقل رسانده است. اطمینان حاصل کنید که همه کارهای ممکن را برای یکدیگر انجام می دهید تا احساس رضایت جنسی داشته باشید.
  • مایع منی دارای خاصیت ضد افسردگی بوده و همچون برخی از داروهای ضد افسردگی عمل می کند.
  • کاهش استرس و اضطراب : در حین سکس و ارگاسم، مغز اکسی توسین و اندورفین را آزاد می کند که اساساً به عنوان قاتلان طبیعی درد، عمل می کنند. اگر شما استرس شدید در پایان هر روز کاری دارید  داشتن رابطه جنسی دهانی به طور مرتب می تواند مفید باشد. زمانیکه که شما و شریک زندگی خود در حال انجام رابطه جنسی دهانی با یکدیگر هستید، رسیدن به ارگاسم باعث کاهش چشمگیر سطح استرس شما می شود.

 

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند+ مشاوره تصویری

 

عوارض رابطه دهانی
عوارض رابطه دهانی

 

عوارض رابطه دھانی

شاید سکس دهانی فواید داشته باشد اما مهم است تا شما با عوارض رابطه دهانی هم آشنا شوید. اورال سکس عوارض بسیار جدی دارد که متاسفانه زنان و مردان زیادی از آن بی اطلاع هستند. افراد با آمیزش سکس دهانی ممکن است به انواع بیماری‌های مقاربتی دچار شوند که از عوارض رابطه دهانی است. در لوله خروجه که درون آلت تناسلی مردانه وجود دارد، همیشه مقداری ادرار باقی می ‌ماند. این مکان محل مناسبی برای رشد انواع مختلف باکتری‌ ها شناخته می شود. ترشحات واژن زنان هم محل رشد انواع باکتری و قارچ ها محسوب می شود. از بیماری های سکس دهانی و از عوارض رابطه دھانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ویروس پاپیلوم انسانی
  2. سیفلیس
  3. سوزاک
  4. زونا
  5. ویروس ایدز

 

فواید رابطه دهانی
فواید رابطه دهانی

 

۷ اشتباه رایج درباره اورال سکس

از اشتباهات رایج سکس دهانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با داشتن سکس دهانی بکارت خود را از دست می دهید. رابطه جنسی دهانی، جایی که هیچ ارتباطی بین اندام های جنسی وجود ندارد، به عنوان تابویی در نظر گرفته شده است که می تواند شما را از غیر باکره رها کند که این غلط است و واقعیت ندارد.
  • رابطه جنسی دهانی می تواند دختران را باردار کند. رابطه جنسی دهانی به تنهایی نمی تواند منجر به بارداری شود. اگر منی به طور غیر مستقیم با ناحیه واژن در تماس باشد احتمال بارداری وجود دارد بنابراین بهتر است با احتیاط عمل کنید. در رابطه دهانی اسپرم ها یا در دهان یا روی بدن انزال شده و هیچ جا تخمک زن را ملاقات نمی کند، بنابراین هیچ فرصتی برای بارداری وجود ندارد.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

  • رابطه دهانی غیر بهداشتی است که غلط است. چرا که بهداشت شخصی فرد کاملاً به روال و عادتهای ذاتی آنها بستگی دارد، افراد هنوز هم احساس سرکشی را نسبت به رابطه دهانی دارند. این تهدیدات غیر بهداشتی را فقط در مواردی که با چند شریک انجام می شود تهدید می کند. اما اگر به طور مرتب بین دو شریک باشد از نظر بهداشتی مشکلی ندارد. اینکه یک مرد از همان نقطه ادرار و انزال می کند، لذا حفظ بهداشت بسیار مهم است و می تواند یک عمل لذت بخش را تضمین کند. همچنین اگر پس از ساعتها کار به خانه برمی گردید، حتما دوش بگیرید تا با بوی بد بدن، شریکتان را برای برقراری رابطه دور نکنید.

بدانید که:

  • با رابطه دهانی ارگاسم رخ نمی دهد. این غلط است چراکه رابطه دهانی هر دو شریک را به اوج خود می کشاند و امکان دستیابی به ارگاسم وجود دارد و حتی در برخی موارد بهتر از رابطه جنسی با دخول است. در حین عمل جنسی دهانی، کلیتوریس زن تحریک می شود و بدیهی است که ارگاسم لذت بخش تر و جذاب تر صورت می گیرد.
  • رابطه جنسی دهانی کاملاً بی خطر است. این هم غلط است. کافیست نگاهی به عوارض رابطه دهانی بیاندازید. مایعات بدن در طول رابطه جنسی دهانی رد و بدل می شوند، بنابراین احتمال انتقال عفونت و بیماری در این رابطه زیاد است.
  • رابطه جنسی دهان جایگزین رابطه جنسی واژنال است که این افسانه ای میان نوجوانان است. در حقیقت رابطه جنسی طبیعی و زناشویی احساس عاطفی و جنسی عمیق تری دارد و ارگاسم با لذت بیشتری رخ می دهد.
  • کاندوم در رابطه جنسی دهانی جایگاهی ندارد. غلط است چراکه کاندوم های طعم دار که در بازار به فروش می رسند برای رابطه جنسی دهانی ساخته شده اند و بیشتر زوج ها هنوز از آن بی اطلاع هستند. قبل از خرید دقت کنید که طمع دهنده کاندم مجاز باشد.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آرمین پویافر

آرمین پویافر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهرداد ساسانی

مهرداد ساسانی

روانشناسی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید