ھمه چیز در خصوص قرص ویاگرا مزایا و عوارض آن

طریقه مصرف قرص ویاگرا

فهرست مطالب

طی آمار و تحقیقاتی که صورت گرفته است بیشتر از ۲۰ درصد از مردان با مشکل اختلال نعوظ مواجه می شوند. عدم توانایی برای حفظ نعوظ، برقراری رابطه جنسی را به طور کلی غیر ممکن می‌کند. در این زمان برای درمان از قرص ویاگرا استفاده می کنند. ویاگرا یک برند معروف دارویی است که برای درمان اختلال نعوظ استفاده و به عنوان قرص آبی کوچک شناخته می‌شود. نام آن در سراسر جهان مشهور است اما بسیاری از مردم هنوز با نحوه عملکرد آن آشنا نیستند و ممکن است ندانند که ویاگرا چه کاربردی دارد. ویاگرا نام تجاری سیلدنافیل سیترات است که با افزایش فشار خون شریانی ریوی به درمان اختلال نعوظ کمک می‌کند. بیش از ۲۰ سال است که این دارو یکی از پرفروش‌ترین داروهای جنسی در داروخانه‌ها به شمار می‌آید. برای آشنایی با طریقه مصرف قرص ویاگرا  و فواید قرص ویاگرا همراه ما باشید و به خواندن ادامه دهید.

 

قرص ویاگرا چیست ؟

ویاگرا حاوی داروی سیلدنافیل است. این دارو به دسته‌ای از داروها به نام مهارکننده‌های فسفودی استراز نوع ۵ تعلق دارد. ویاگرا با افزایش جریان خون در آلت تناسلی در حفظ نعوظ اقایان موثر عمل می‌کند. این دارو تنها زمانی موثر است که فرد همزمان از لحاظ جنسی نیز تحریک شده باشد و در غیر این صورت کاربردی ندارد. حدود ۳۰ دقیقه پس از مصرف قرص ویاگرا می‌توانید به وضوح اثرات مثبت آن را ببینید. ویاگرا یک داروی هورمونی نیست. به این ترتیب، هیچ اثر قابل توجهی بر سطح هورمون‌های آندروژن یا میل جنسی شما نخواهد داشت. در عوض، ویاگرا به سادگی نعوظ را در زمانی که شما از قبل در حال رابطه جنسی هستید، راحت‌تر می‌ کند.

 

کاربرد قرص ویاگرا

در موارد زیر از ویاگرا استفاده می‌کنند:

  • درمان اختلال نعوظ
  • بهبود فشار خون بالای شریانی ریوی
  • کاهش وازواسپاسم
  • درمان ایسکمی و زخم شدن انگشتان دست و پا

این قرص برای درمان ED موثر است و آقایانی که از قرص ویاگرا استفاده می‌کردند، توانایی بیشتری برای نعوظ و همچنین حفظ آن داشتند. بنابراین رابطه جنسی موفق‌تری را تجربه کرده و در رابطه جنسی خود نعوظ بهتری داشتند.

 

فواید قرص ویاگرا
فواید قرص ویاگرا

 

طریقه مصرف قرص ویاگرا

برای داشتن جواب درست و قطعی، قرص ویاگرا را باید ۱ ساعت قبل از شروع رابطه جنسی استفاده کرد. البته این زمان می‌تواند بین ۳۰ دقیقه تا ۴ ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی نیز متغیر باشد. حتی در بعضی منابع عنوان شده که این قرص می‌تواند ۲۰ دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی نیز مصرف شود. ویاگرا معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از مصرف شروع به اثرگذاری می‌ کند. اما خود ویاگرا عامل نعوظ نیست و شما باید حتما از لحاظ جنسی تحریک شده باشید. قرص ویاگرا تا ۵ ساعت در بدن موثر است و می تواند سکس شما را لذت بخش بسازد. بدین صورت که اگر شما از لحاظ جنسی برانگیخته شده باشید، باید بتوانید تا ۴ ساعت پس از مصرف یک دوز ویاگرا نعوظ خود را حفظ کنید.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

اگر ویاگرا برای چندین ساعت در بدن شما کار کند، نباید در تمام طول این مدت نعوظ داشته باشید. در واقع به ندرت ویاگرا می‌تواند باعث پریاپیسم شود. بسیار مهم است تا بدانید پریاپیسم یک مورد اورژانسی بوده و نیاز به درمان فوری دارد. چنانچه درمان صورت نگیرد، این وضعیت می‌تواند به بافت‌های آلت تناسلی آسیب رسانده و باعث اختلال نعوظ غیر قابل برگشت شود. با اینحال اگر پس از خوردن ویاگرا نعوظ شما بیش از ۴ ساعت طول کشید، حتما به پزشک مراجعه کنید یا با اورژانس تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: 6 راه کار برای رفع اضطراب جنسی با روانشناس آنلاین

 

فواید قرص ویاگرا

از فواید قوص ویاگرا می توان به نعوظ اشاره کرد. شما پس از مصرف ویاگرا به سادگی می‌توانید نعوظ را به دست آورید و حفظ کنید. این ممکن است به این معنی باشد که  می‌توانید نعوظ داشته باشید در حالی که به طور معمول نمی ‌توانید نعوظ داشته باشید. یا اینکه نعوظ شما دارای درجه سفتی بیشتری از حد معمول است. در برخی موارد، استفاده از ویاگرا ممکن است نعوظ شما را سریع ‌تر یا محکم‌ تر از حد معمول نسازد، اما ممکن است حفظ نعوظ در طول رابطه جنسی را برای شما آسان‌ تر کند.

 

عوارض قرص ویاگرا

عوارضی که در ادامه عنوان می کنیم ممکن است در هر مردی یکسان نباشد. با این حال از عوارض این قرص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گرفتگی بینی
  2. کمردرد
  3. درد عضلانی
  4. حالت تهوع
  5. سرگیجه
  6. کهیر
  7. سردرد
  8. گرگرفتگی
  9. سوء هاضمه
  10. تغییر در بینایی (تاری دید و حساسیت به نور)

خوشبختانه عوارض جدی برای این دارو وجود ندارد اما این عوارض زیر ممکن است به صورت نادر دیده شود که در این صورت باید با پزشک تماس بگیرید. نوروپاتی قدامی عصب بینایی غیرشریانی که باعث آسیب به عصب بینایی می‌شود. علائم آن می‌تواند شامل کاهش ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم، از دست دادن ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم شود. کاهش یا از دست دادن شنوایی هم از عوارض شدید این دارو بوده و ممکن است با وزوز گوش و سرگیجه همراه باشد.

 

قرص ویاگرا
قرص ویاگرا

 

سخن نهایی

برخلاف تصور عموم مردم، ویاگرا باعث نمی‌شود که به رابطه جنسی علاقه‌مند شوید. در واقع، معمولاً هیچ احساسی در شما ایجاد نمی‌کند. اثرات ویاگرا کاملاً فیزیکی بوده و به شما کمک می‌کند نعوظ داشته باشید و آن را حفظ کنید. از این رو باید بدانید که این قرص  احساسات شما را تغییر نمی‌دهد. اگر اختلال نعوظ دارید، اثرات ویاگرا بر عملکرد جنسی شما به طور بالقوه می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد یا رابطه جنسی را لذت‌بخش‌تر کند. همچنین ازپزشک پیشنهاد می کند که ویاگرا را با معده خالی مصرف کنید. چراکه اگر این قرص با معده خالی مصرف شود بهترین اثر را دارد.

ویاگرا می‌تواند یک گزینه مؤثر برای کمک به دستیابی و حفظ نعوظ باشد. پس از تحریک جنسی، ویاگرا سرعت جریان خون به آلت تناسلی شما را بهبود می‌بخشد. این کار نعوظ را آسان‌تر می‌کند و آن را حفظ می‌کند، اما باعث نمی‌شود که شما خود به خود نعوظ داشته باشید. با این حال طریقه مصرف قرص ویاگرا را به درستی انجام دهید.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علی صادقی

علی صادقی

روانشناسی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آرمین پویافر

آرمین پویافر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهرداد ساسانی

مهرداد ساسانی

روانشناسی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر آدینه مهدیان ریزی

آدینه مهدیان ریزی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر دکتر عظیم دارایی فاضلی

دکتر عظیم دارایی فاضلی

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

آیا مردانی که از داروهای ضد فشار خون مصرف می کنند می توانند از ویاگرا استفاده کنند؟

ویاگرا (سیلدنافیل) باید در بیمارانی که داروهای ضد فشار خون مصرف می کنند، با احتیاط استفاده شود. در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

آیا ویاگرا ایمن و بی خطر است؟ عوارض جانبی یا اثرات طولانی مدت آن چیست؟

ویاگرا دارویی است که در درمان اختلال نعوظ استفاده می شود. برخی از عوارض جانبی رایج ویاگرا عبارتند از: سردرد، استفراغ، گرفتگی بینی، چشم غیر طبیعی، اسهال، سرگیجه و بثورات

آیا کسی که سکته مغزی یا قلبی داشته می تواند از ویاگرا استفاده کند؟

اگر پزشک ویاگرا را برای این بیماران تجویز کرد، آن را با احتیاط مصرف کنید. حملات قلبی، سکته مغزی، ضربان قلب نامنظم و مرگ در مردان مصرف کننده ویاگرا گزارش شده است. اغلب، اما نه همه این مردان، قبل از مصرف این دارو مشکلات قلبی داشتند.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

برای دیدن نوشته هایی که به دنبال آن هستید تایپ کنید