روانشناسی

6 راه کار برای رفع اضطراب جنسی!

6 راه کار برای رفع اضطراب جنسی!

روانشناس آنلاین

اضطراب یک عادت ذهنی نگران کننده است با توجه به نحوه زندگی به وجود می آید. عوامل مختلفی در اختلالات اضطرابی خانواده ها نقش دارند که از جمله: 1:شرایط بهداشت روانی 2.عوامل زیستی 3.عوامل روانی است. اضطراب امکان دارد در همه جنبه‌های زندگی بروز کند. مثل اضطراب اجتماعی ،اضطراب فردی،اضطراب جنسی و…. در ادامه مطلب به اضطراب جنسی و راهکارهای رفع اضطراب جنسی  می‌پردازیم.

 

رابطه جنسی

به منظور کسب لذت و یا تولید مثل و همچنین فرار از استرس های روزانه صورت می‌گیرد. پیش از برخی از رابطه جنسی به سبب برانگیختگی شریک جنسی،فعالیت های جنسی و هم آغوشی رواج دارد. داشتن یک رابطه جنسی صحیح و سالم سبب می شود زوجین به آرامش روانی دست یابند و صمیمیت و نشاط را در زندگی خود تجربه کند.

 

سکس

به معنای رابطه جنسی است. سکس مترادف با همبستر شدن نیز است. هم چنین به مسائل جنسی، جنسیت ،امیزشی نیز سکس گفته میشود.

 

رابطه جنسی

رابطه جنسی

 

اضطراب جنسی

ارتباط جنسی لزوم فرایند لذت بخشی است ، اما وقتی یکی از زوجین در این مورد دچار استرس شود دیگر برایش جذابیتی نخواهد داشت. رابطه جنسی چیزی فراتر از واکنش جسمی است. تحریک جنسی به احساسات شما هم وابسته است، وقتی ذهنتان درگیر باشد و استرس داشته باشید بدنتان هم نمیتواند پاسخ مناسب دهد. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به روانشناس آنلاین از اضطراب جنسی خود صحبت کنید و راههای درمانی را بیاموزید  و به کار بگیرید.

اگر مدتی از ازدواج تان گذشته است و هنوز مشکلاتی در این زمینه دارید باید بدانیم چه چیزهایی موجب اضطراب جنسی میشود و چه راهکارهایی برای رفع آنها وجود دارد.

نگرانی دائم از ظاهر یا توانایی جنسی تان، رابطه جنسی را برایتان پر استرس می‌کند،حتی ممکن است باعث شود نخواهید رابطه جنسی برقرار کنید. اگر تاکنون از کسی درباره این اضطراب جنسی صحبت نکرده‌اید اکنون از طریق روانشناس آنلاین این امکان را دارید که در مورد آن بیشتر بدانید.

علل اضطراب جنسی:

  1. ترس از اینکه عملکرد خوبی نداشته باشید و نتوانید همسرتان را از لحاظ جنسی راضی کنید.
  2. تصویر بدنی ضعیف مثل نگرانی از وزن
  3. مشکل در رابطه
  4. نگرانی مردان از کوچک بودن آلت جنسی
  5. نگرانی مردان انزال زود هنگام یا انزال دیر هنگام
  6. اضطراب زنان از نرسیدن به اوج احساس یا لذت نبردن از تجربه جنسی

همه این اضطراب‌ها بدن شما را وارد واکنشی به نام جنگ یا گریز می‌کند. این واکنش برای صمیمیت شما با همسرتان بسیار بد است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

نشانه‌های اضطراب جنسی از نظر روانشناس آنلاین:

  • وضعیت ذهنی شما تأثیر شگفت انگیزی بر توانایی تحریک جنسی شما دارد، نگرانی از اینکه بتوانید شریک جنسی خود را راضی نگه دارید ممکن است باعث شود عمل جنسی برای شما غیر ممکن شود.
  • در مردان یکی از تاثیرات هورمون‌های استرس انقباض یا جمع شدن رگهای خونی است. گردش خون کمتر در آلت تناسلی، تحریک جنسی یا نعوظ را برای آنها دشوار می‌سازد. حتی مردانی که معمولاً برای تحریک شدن مشکل ندارند وقتی دچار اضطراب در عملکرد جنسی می‌شوند قادر به انجام آن نخواهند بود.
  • اضطراب در عملکرد جنسی خانم‌ها مثل آقایان قابل تشخیص نیست اما می‌توان بر تحریک پذیری آنها نیز اثر داشته باشد. اضطراب باعث میشود خانم ها نتوانند برای انجام رابطه جنسی به اندازه کافی ترشحات واژنی داشته باشند.
  • اضطراب ممکن است هم خانم‌ها و هم آقایان را از فکر داشتن رابطه جنسی دور کند. وقتی روی این متمرکز باشید که می توانید خوب عمل کنید یا نه نمی‌توانید بر آنچه واقعاً انجام می‌دهید تمرکز کنید حتی اگر بتوانید تحریک شوید مضطرب تر از آن هستید که که بتوانید به اوج لذت برسید.

 

اضطراب جنسی

اضطراب جنسی

 

غلبه بر اضطراب جنسی روانشناس آنلاین:

  1. اگر دچار اضطراب جنسی هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید. در مورد زندگی جنسی تان آزادانه با پزشک خود صحبت کنید، دکتر می‌تواند شما را معاینه کرده و آزمایشاتی برای از وضعیت سلامتی شما و یا داروهایی که ممکن است در عملکرد جنسیتان ایجاد مشکل کرده باشد تجویز و یا تغییر دهد.پزشک در مورد سابقه جنسیتان

سوال می کند تا بفهمد چطور دچار اضطراب جنسی شده‌اید و چه افکاری در زندگی جنسی شما ایجاد مشکل کرده است. دارو و سایر درمان‌ها می‌تواند برای درمان اختلالات نعوظ وسایل اختلالات جنسی که به علل جسمی مربوط است موثر باشد. اگر مشکل جسمی نباشد یکی از رویکردهای زیر را به شما توصبه می‌کند:

  1. صحبت با روانشناس: از یک روانشناس که تجربه درمان مشکلات جنسی را داشته است وقت بگیرید.

درمان روانشناسی

کمکتان می‌کند با جنسیت خود راحتی بیشتری پیدا کنید و مسائلی که موجب اضطراب جنسی در شما شده است را درک کنید.

  1. راحت بودن با همسرتان: صحبت کردن با همسرتان در مورد اضطراب جنسی خود می‌تواند به کم کردن بخشی از نگرانی‌هایتان کمک کند. سعی کنید با هم به یک راه حل برسید و این شما را به هم نزدیکتر کرده و رابطه جنسیتان را تقویت خواهد کرد.
  2. نزدیک شدن از طرق دیگر: راه های زیادی برای نزدیک شدن به هم بدون رابطه جنسی وجود دارد. همسرتان را ماساژ دهید یا با هم حمام کنید.
  3. ورزش کردن: ورزش نه تنها باعث می‌شود حس بهتری نسبت به بدنتان پیدا کنید استقامت شما در عمل جنسی هم بالا می برد
  4. پرت کردن حواس: سعی کنید وقتی می‌خواهید با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید یک موسیقی رمانتیک یا فیلم عاشقانه بگذارید،به چیزی که تحریک تان می کند فکر کنید. پرت کردن حواستان از عملکرد جنسی نگرانی‌هایتان را از بین برده و باعث می‌شود استرس کمتری داشته باشید.

و در آخر توصیه روانشناسان به شما این است که به خودتان سخت نگیرید،خودتان را برای ظاهرتان یا توانایی جنسیتان اذیت نکنید. برای غلبه بر اضطراب جنسی از روانشناس آگاه کمک بگیرید تا بتوانید دوباره به یک زندگی جنسی سالم برگردید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه غواص معانی

فاطمه غواص معانی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر شانی احمدی

شانی احمدی

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر رضا کاکرودی

رضا کاکرودی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

منابع علمی این مطلب

  1. sexual intercourse
  2. کتاب چرایی و درمان اصطراب در روابط زناشویی/ماریا دابسون/صفحات ۱تا۱۰

 

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.