رژیم و تغذیه سالم

آیا ریختن آب سرد در چای مضر است؟

آیا ریختن آب سرد در چای مضر است؟

ریختن آب سرد در چای

برخی از مطالعات ارتباط بین نوشیدن چای بسیار داغ و انواع خاصی از سرطان را نشان داده است. یک تحقیق از ایران نشان داد که افرادی که روزانه 700 میلی لیتر چای داغ می نوشند که 60 درجه سانتیگراد یا بالاتر بود ، 90 درصد افزایش در خطر ابتلا به سرطان های مری داشته است. ریختن آب سرد در چای میتواند به کاهش دمای چای و کاهش خطر سرطان کمک کند.

 

مضرات ریختن آب سرد در چای داغ

به طور کلی افزودن آب سرد به چای داغ ناسالم تلقی نمی شود. در واقع، بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند تا چای خود را تا دمای قابل نوشیدن خنک تر کنند. با این حال، افزودن آب سرد به چای داغ ممکن است طعم آن را کم کند، بنابراین برخی از علاقه مندان به چای ترجیح می دهند این کار را انجام ندهند. اگر از طعم و دمای چای خود با اضافه شدن آب سرد لذت می برید، انجام این کار کاملاً خوب است و ضرری ندارد

 

خطرات نوشیدن آب سرد چیست؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که نوشیدن آب سرد برای سلامتی شما بد باشد. هر دو آب سرد و معمولی شما را هیدراته نگه می دارد. نوشیدن آب گرم فواید خاص خود را دارد ، مانند کمک به هضم و حذف سموم.

 

ریختن آب سرد در چای

ریختن آب سرد در چای

 

آیا نوشیدن آب سرد می تواند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشد؟

برخی بر این باورند که نوشیدن آب سرد یک عادت بد است که می تواند به سلامت طولانی مدت شما آسیب برساند. این اعتقاد بر این عقیده است که نوشیدن آب سرد معده شما را منقبض می کند و هضم غذا را بعد از غذا سخت تر می کند. تحقیقات سال 2001 ، نوشیدن آب سرد را با تحریک میگرن در افرادی که قبلاً میگرن را تجربه می کنند ، مرتبط می کند. در طب سنتی چینی ، اعتقاد بر این است که نوشیدن آب سرد با غذای گرم باعث عدم تعادل می شود.

به طور معمول ، وعده های غذایی در فرهنگ چینی  با آب گرم یا چای داغ سرو می شود. این عقیده در چندین فرهنگ دیگر در سراسر جهان دیده می شود.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

سرطان مری و نوشیدنی های بسیار گرم

سرطان مری نوع خاصی از سرطان است که با نوشیدن چای بسیار داغ مرتبط است. اضافه کردن آب سرد به چای ممکن است کمک کننده باشد. مری یک لوله عضلانی توخالی است که دارای مایعات، بزاق است و غذا را از دهان تا معده شما عبور می دهد. سرطان مری هنگامی اتفاق می افتد که تومور در مری رشد می کند یا وقتی سلولهای موجود در مری تغییر می کنند.

 

پیشنهاد مقاله: ۱۲ ماده سرطان زا که روزانه مصرف می کنید!

علائم سرطان مری چیست؟

شایع ترین علامت ESCC یا هر نوع سرطان مری مشکل یا بلع دردناک است. علاوه بر درد یا مشکل در بلع ، سایر علائم ESCC ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرفه مزمن
  • سوء هاضمه یا سوزش قلب
  • خستگی
  • کاهش وزن
  • اشتهای کم
  • خونریزی در مری

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

چگونه سرطان مری تشخیص داده می شود؟

در صورت داشتن علائم ESCC به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما معاینه فیزیکی و چند آزمایش را برای کمک به تشخیص وضعیت شما انجام می دهد. شما همچنین ممکن است.

 

چگونه سرطان مری درمان می شود؟

مانند سایر انواع سرطان ، درمان بستگی به این دارد که سرطان مری در چه مرحله ای قرار دارد

  • عمل جراحی. پزشک متخصص جراح عمومی شما ممکن است قسمت سرطانی مری یا تمام آن را حذف کند.
  • پرتو درمانی. از پرتوهای  با انرژی بالا برای متوقف کردن سلولهای سرطانی در مری استفاده می شود. ممکن است از اشعه قبل یا بعد از عمل استفاده شود.
  • شیمی درمانی نوعی از دارو درمانی است که برای خلاص شدن از سرطان استفاده می شود. ممکن است به همراه جراحی یا پرتودرمانی به شیمی درمانی نیاز داشته باشید.

 

اضافه کردن آب داغ به چای

اضافه کردن آب داغ به چای

 

در مورد نوشیدنی های گرم دیگر چطور است؟

نوشیدن هر نوشیدنی بسیار گرم – نه فقط چای – ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد. این شامل آب گرم ، قهوه و شکلات داغ است.

 

چرا نوشیدن چای داغ می تواند منجر به سرطان شود؟

تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چرا نوشیدن چای داغ و سایر نوشیدنی ها ممکن است منجر به خطر بیشتر سرطان مری شود ، لازم است. یک نظریه این است که چای داغ ممکن است به پوشش مری آسیب برساند و باعث می شود سایر مواد ایجاد کننده سرطان مانند الکل و دود سیگار وارد سول ها شوند.

 

فواید اب سرد

نوشیدن آب سرد فوایدی دارد. طبق یک منبع مطالعه در سال 2012 ، نوشیدن آب سرد در حین ورزش می تواند به حفظ بدن شما کمک کند و تمرین را موفق تر کند. این امر احتمالاً به این دلیل است که نوشیدن آب سرد باعث می شود دمای بدن شما  آسانتر پایین بیاید.

 

پیشنهاد ویژه: چه عواملی باعث ایجاد سرطان معده می شود؟

آیا نوشیدن آب سرد می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

نوشیدن آب ساده ، بدون توجه به درجه حرارت ، نوشیدنی کم کالری برای مصرف در طول روز است. آب آشامیدنی به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی های شیرین و نوشابه می تواند باشد.ای برای بدن شما مفید است. نوشیدن آب که سرد است ممکن است به شما کمک کند تا کالری کمتری مصرف کنید ، زیرا بدن شما برای حفظ دمای خود باید کمتر  کار کند. اما این احتمال وجود ندارد که نوشیدن آب سرد یک دلیل قدرتمند برای کاهش وزن باشد.

 

مخلوط آب سرد و گرم

این کار باعث متعادل شدن دمای اب می شود. برای سلامتی شما مفید است و هضم را اسان تر می کند. ریختن آب سرد در چای ضرری ندارد برعکس باعث کاهش دمای بسیار زیاد ان می شود. اگر برای خوردن چای عجله دارید اضافه کردن اب به چای بهترین گزینه است ولی در نظر داشته باشید که ممکن است طعم چای کمی عوض شود. بهترین کار صبر کردن برای کاهش دمای چای و مصرف ان است زیرا دمای زیاد احتمالا می تواند در ایجاد سرطان مری و دهان نقش داشته باشد.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.healthline.com/health/cancer/hot-tea-cancer#takeaway
  2. https://www.healthline.com/health/is-drinking-cold-water-bad-for-you#takeaway

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.