دامپزشکی

انواع بیماری ھای قابل انتقال از سگ به انسان

انواع بیماری ھای قابل انتقال از سگ به انسان

بیماری سگ

سگ ها موجودات وفادار و دوستان با معرفتی برای انسان ها هستند. آنها می توانند تاثیرات مثبتی بر زندگی صاحبانشان داشته و بر رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی در کودکان نیز تأثیر بگذارند. همچنین می توانند به رفع استرس و اضطراب در افراد کمک کنند و یاور آنها در هر شرایط خصوصا شرایط روحی باشند. اما سگ ها در هر سنی از جمله توله سگ ها، بعضی اوقات می توانند میکروب های مضر را به همراه داشته و بیماری های قابل انتقال از سگ را به انسان دهند. میکروب های موجود در سگ ها می توانند باعث بیماری های مختلفی از عفونت های جزئی تا بیماری های جدی در صاحبان خودشان شوند. ما در این مطلب به بیماری سگ، انتقال بیماری از سگ به انسان و انواع بیماری ھای قابل انتقال و بیماری پوستی از سگ به انسان اشاره خواهیم کرد. برای داشتن خدمات دامپزشکی آنلاین، اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراه نصب کنید.

 

انواع بیماری ھای قابل انتقال از سگ به انسان

از شایع ترین بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان می توان به موارد زیر اشاره کرد. قبل از معرفی آنها باید بدانید که یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان، شستشوی کامل دست ها پس از دست زدن، مراقبت از بدن، تغذیه یا تمیز کردن بعد از سگ ها است. برای درمان حتما از دامپزشکی آنلاین و مشاوره ازپزشک  بهره ببرید.

 

انتقال بیماری از سگ به انسان مانند سالمونلوز

سالمونلوز ناشی از باکتری های سالمونلا است که بیشتر از طریق غذاهای آلوده منتشر می شود. سالمونلا همچنین می تواند از حیوانات از جمله سگ ها به انسان ها سرایت کند. این باکتری ها می توانند با خوردن غذای آلوده، نوشیدن آب آلوده یا تماس با حیوانات آلوده منتقل شوند. سالمونلا همچنین می تواند غذای حیوانات خانگی را آلوده کند. همه افراد در معرض خطر این بیماری هستند اما کودکان کمتر از ۵ سال، بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند. برای درمان از دامپزشکی آنلاین کمک بگیرید.

 

دامپزشکی آنلاین

عکس از سگ

 

بیماری سگ به انسان مانند تب مالت

تب مالت نوعی بیماری باکتریایی بوده و در اثر تماس با حیوانات آلوده و محصولات حیوانی آلوده مانند شیر خام ایجاد می شود. یکی از شایع ترین راه های انتقال این بیماری از حیوان به انسان مصرف شیر خام حیوانات آلوده به این بیماری است. حیواناتی که بیشترین آلودگی تب مالت را دارند گوسفند، گاو، بز، خوک و سگ هستند؛ اما در این میان خطر ابتلا به تب مالت از سگ کمتر است. اما تب مالت در سگ ها می تواند به ناباروری، سقط جنین و عفونت اندام تولید مثل منجر شود. در بعضی از سگ ها، تب مالت می تواند باعث عفونت استخوان های نخاعی و دیسک های موسوم به دیسکسپوندیلیت یا التهاب در چشم یا مغز شود.

 

کاپنوسیتوفاگا از بیماری سگ به انسان

کاپنوسیتوفاگا هم نوعی باکتری بوده و به طور معمول در دهان سگ ها و گربه ها زندگی وجود دارد. این باکتری ها در سگ یا گربه باعث بیماری نمی شود اما به ندرت می توانند در انسان شیوع پیدا کنند. این باکتری می تواند از طریق نیش، خراش یا تماس نزدیک با سگ یا گربه آلوده به افراد سرایت کند. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در معرض خطر بیشتری برای آلودگی با این باکتری قرار می گیرند. از علائم این بیماری در انسان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قرمزی
  2. سردرد
  3. اسهال
  4. استفراغ
  5. تب
  6. تاول
  7. تورم
  8. درد عضلات یا مفاصل

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره دامپزشکی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

 

 

سارقوپتیک از انواع بیماری ھای قابل انتقال از سگ به انسان

سارقوپتیک یک بیماری انگل پوستی بوده و در اثر کنه ریز ایجاد می شود.  همانگونه که می دانید کنه ها از طریق تماس نزدیک بین حیوانات انتشار پیدا می کنند. سگ ها سارقوپتیک را انتشار نمی دهند، اما انتقال کنه سگ به انسان ممکن است. از علائم کنه سگ در انسان می توان به خارش شدید، ریزش مو و زخم های ناشی از خارش به خصوص در گوش، صورت و پاها اشاره کرد. برای درمان از دامپزشکی آنلاین کمک بگیرید.

 

کامپیلوباکتریوز از بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان

کامپیلوباکتر اغلب از طریق مدفوع حیوانات آلوده، مواد غذایی آلوده یا آب و یا محیط زیست به حیوانات و انسان ها سرایت می کند. خطر ابتلا به این بیماری در همه افراد وجود دارد اما کودکان کمتر از ۵ سال، بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض ابتلا بیشتر به این بیماری قرار دارند. این بیماری در انسان ها می توانند منجر به اسهال (اغلب خونریزی)، تب و گرفتگی شکم شود. اسهال ممکن است همراه با حالت تهوع و استفراغ باشد. علائم معمولاً طی ۲-۵ روز پس از عفونت شروع می شود و حدود ۱ هفته ادامه می یابد. برای داشتن مشاوره آنلاین از خدماتی دامپزشکی آنلاین ازپزشک بهره مند شوید.

 

انتقال بیماری از سگ به انسان

انتقال بیماری از سگ به انسان

 

استافیلوکوکوس اورئوس از انواع بیماری ھای قابل انتقال از سگ به انسان

استافیلوکوکوس اورئوس نوعی باکتری بوده و به طور معمول در پوست افراد و حیوانات یافت می شود. این باکتری می تواند باعث عفونت های مختلفی از جمله عفونت های پوستی، ذات الریه (عفونت ریه) و سایر مشکلات شود. همه افراد در معرض خطر ابتلا به استافیلوکوکوس اورئوس قرار دارند. سگ ها اغلب علائم عفونت استافیلوکوکوس اورئوس را نشان نمی دهند، اما در صورت بروز بیماری می توانند به مشکلات پوستی، تنفسی و عفونت ادراری مبتلا شوند. برای درمان پیشنهاد می کنیم از دامپزشکی آنلاین بهره ببرید.

 

بیشتر بخوانید: انواع بیماری ھای کبدی در سگ ھا و درمان آن 

 

عفونت کرم های قلاب دار

انواع کرم در سگها می توانند از طریق تماس با خاک یا ماسه آلوده پخش شوند. توله سگ ها معمولا قبل از تولد یا از طریق نوشیدن شیر مادر یا آغوز به این کرم ها آلوده می شوند. هر کسی می تواند به عفونت کرم قلاب سگ مبتلا شود. کرم های قلاب معمولاً در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می شوند. علائم این بیماری در سگ ها می تواند به صورت مدفوع تیره، خونین، کاهش وزن و کم خونی در آنها نمایان شود. بسیار مهم است بدانید که عفونت های شدید در برخی توله سگ ها می تواند منجر به مرگ شود. بهتر است قبل از هرگونه اقدام از دامپزشکی آنلاین استفاده کنید.

 

سخن آخر

بسیار مهم است که برای درمان انواع بیماری سگ‌ها، حتما با دامپزشک مشورت کنید و روش درمان را بپرسید. برای درمان این فرشته های دوست داشتنی پیشنهاد می کنیم بلافاصله از سایت دامپزشکی و خدمات دامپزشکی آنلاین استفاده کنید یا اینکه با دامپزشک تماس بگیرید. دامپزشک ممکن است از شما بخواهد که سگ خود را فورا به مطب بیاورید یا ممکن است از طریق تلفن شما را راهنمایی کند.

 

تصویر دکتر امیر طاهر شهری

امیر طاهر شهری

دامپزشک

تصویر دکتر حسن بهلولی

حسن بهلولی

دامپزشک

تصویر دکتر فاطمه اعتمادی

فاطمه اعتمادی

دامپزشک

تصویر دکتر شهریار اسدیان حاج آقایی

شهریار اسدیان حاج آقایی

دامپزشک

تصویر دکتر فرزاد بهروزی نیا

فرزاد بهروزی نیا

دامپزشک

تصویر دکتر سالار حقیری

سالار حقیری

دامپزشک

تصویر دکتر یاسین باقری

یاسین باقری

دامپزشک

تصویر دکتر عباس رضائی

عباس رضائی

دامپزشک

تصویر دکتر سید امیر فرخی فر

سید امیر فرخی فر

دامپزشک

تصویر دکتر منصور آدینه محمدی

منصور آدینه محمدی

دامپزشک

تصویر دکتر بهزاد ببری

بهزاد ببری

دامپزشک

تصویر دکتر سروش رهبر نژاد

سروش رهبر نژاد

دامپزشک

تصویر دکتر علی نوحی

علی نوحی

دامپزشک

تصویر دکتر امیر مدالی

امیر مدالی

دامپزشک

تصویر دکتر support test

support test

دامپزشک

تصویر دکتر حبیب اله امیر احمدی

حبیب اله امیر احمدی

دامپزشک

تصویر دکتر مجتبی سخایی

مجتبی سخایی

دامپزشک

تصویر دکتر محمد نوروزی

محمد نوروزی

دامپزشک

تصویر دکتر ابراهیم گلزار

ابراهیم گلزار

دامپزشک

تصویر دکتر حسنا صدرا

حسنا صدرا

دامپزشک

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.