رژیم و تغذیه سالم

تاثیر لیمو شیرین بر سرماخوردگی

تاثیر لیمو شیرین بر سرماخوردگی

تاثیر لیمو شیرین بر سرماخوردگی

لیموها یک میوه مغذی هستند که می توانند فواید سلامتی زیادی را به همراه داشته باشند. آنها منبع غنی ویتامین C هستند و مصرف لیمو شیرین و ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد. تاثیر لیمو شیرین بر سرماخوردگی به خاطر دوز بالای ویتامین سی و تقویت سیستم ایمنی است. لیموها منبع خوبی از ویتامین C هستند. ویتامین C برای سلامتی ضروری است و کمبود ان می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

 

فواید لیمو شیرین

لیموها منبع آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها به از بین بردن رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های بدن آسیب برساند کمک می کند.

 

تاثیر لیمو شیرین بر سرماخوردگی

در یک مطالعه از منبع سال 2008 ، محققان دریافتند که یک نوشیدنی گرم باعث بهبود علائم سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. نوشیدن آب لیمو گرم قبل از خواب می تواند به احتقان بینی کمک کند یا گلو درد را تسکین دهد. لیمو همچنین به خاطر ویتامین C می تواند مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند. با این حال، یک بررسی در سال 2018، هیچ حمایتی از این ادعا پیدا نکرد.

 

فواید لیمو شیرین

فواید لیمو شیرین

 

لیمو شیرین برای سرماخوردگی کودکان

تقویت سیستم ایمنی بدن از مهمترین خواص لیمو شیرین است خصوصا در کودکان. غذاهایی که از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها برخوردار هستند ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا، کمک کنند. فشردن یک لیمو کامل در یک لیوان آب گرم با یک قاشق بزرگ عسل یک نوشیدنی تسکین دهنده است  برای شخصی که سرفه یا سرماخوردگی دارد.

آب لیمو گرم یا سرد می تواند در هر ساعت از روز فواید داشته باشد ، مانند:

  • کاهش وزن: یک منبع بررسی شده در سال 2019 شواهدی را نشان داد که افزایش هیدراتاسیون می تواند به کاهش وزن کمک کند ، به ویژه اگر آب جایگزین نوشیدنی های شیرین شود.
  • سم زدایی طبیعی: یک مطالعه کوچک در سال 2020TRUSTED نشان داد که آب آشامیدنی ممکن است از عملکرد کلیه پشتیبانی کند و سموم در خون را رقیق کند.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی: یک منبع در سال 2019 نشان می دهد که برخی از ترکیبات موجود در مرکبات می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند ، اما مطالعات بیشتر ضروری است.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

خواص لیمو شیرین برای فشار خون

یک منبع مورد مطالعه در سال 2014 نشان داد که زنانی در ژاپن که لیمو مصرف می کنند ، فشار خون کمتری دارند. تحقیقات بیشتری برای شناسایی نقش لیمو در این مورد لازم است.

 

پیشگیری از سرطان

لیمو و آب لیمو منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است. آنتی اکسیدان ها از ایجاد آسیب سلولی که می تواند منجر به سرطان شود ، جلوگیری می کند

 

پیشنهاد مقاله: درمان سرماخوردگی در خانه با گیاهان دارویی

حفظ چهره سالم

ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن ، سیستم پشتیبانی پوست دارد. قرار گرفتن در معرض آفتاب ، آلودگی ، سن و سایر عوامل می تواند منجر به آسیب پوست شود. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که خوردن ویتامین C به شکل طبیعی آن یا استفاده از آن به صورت موضعی می تواند به جلوگیری از این نوع آسیب ها کمک کند.

 

جلوگیری از آسم

افراد مبتلا به آسم که مقادیر بیشتری ویتامین C و سایر مواد مغذی مصرف می کنند ، ممکن است حملات کمتری از آسم را تجربه کنند. نویسندگان شواهدی را پیدا کردند که نشان می دهد  تاثیر لیمو شیرین بر سرماخوردگی و حساسیت برونش ها دیده می شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت آنلاین پزشک شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

افزایش جذب آهن

کمبود آهن عامل اصلی کم خونی است. غذاهایی که دارای ویتامین C هستند باعث افزایش جذب آهن از روده می شوند. از فواید لیمو شیرین این است که با فشردن کمی آب لیمو روی سالاد حاوی برگهای اسفناج می تواند به جذب زیاد آهن کمک کرد.

 

مهمترین خواص لیمو شیرین

مهمترین خواص لیمو شیرین

 

کمبود ویتامین سی

اگر شخصی به اندازه کافی ویتامین C مصرف نکند می توانند دچار علائم زیر شوند:

  • خستگی
  • احساس ناخوشایند بودن
  • التهاب لثه ها
  • نقاط قرمز روی پوست
  • درد مفاصل
  • بهبود زخم کند
  • شل شدن دندان
  • افسردگی

بسیاری از این موارد هنگامی اتفاق می افتد که بافت های همبند به دلیل کمبود ویتامین C تضعیف می شوند. از آنجا که ویتامین C به جذب بدن در جذب آهن کمک می کند ، افرادی که از نظر آهن کمبود دارند نیز ممکن است دچار کم خونی شوند. افراد سیگاری روزانه بیشتر از افراد غیر سیگاری به ویتامین سی نیاز دارند لیمو همچنین حاوی مقادیر کمی تیامین، ریبوفلاوین ، ویتامین B-6، اسید پانتوتنیک، مس و منگنز است.

 

پیشنهاد ویژه: مصرف زنجبیل برای سرماخوردگی + خواص آن

مضرات لیمو شیرین

لیموها از اسید بالایی برخوردار هستند ، بنابراین آب آنها ممکن است افراد زیر را تحت تأثیر قرار دهد:

  • زخم های دهان: این می تواند باعث ایجاد احساس تحریک شود.
  • بیماری ریفلاکس معده (GERD): این بیماری می تواند علائمی مانند سوزش سر دل ایجاد کند که با  لیمو بدتر شود

لیمو به علت اسیدی بودن بهتر است ک معده خالی یا به مقدار زیاد مصرف نشود. آب لیمو به طور کلی برای مصرف بیشتر افراد بی خطر است. با این حال ، برخی از افراد ممکن است در صورت مصرف مقادیر زیادی عوارض جانبی را تجربه کنند. به عنوان مثال ، آب لیمو ممکن است باعث فرسایش مینای دندان شود. براساس یک منبع مطالعه در سال 2008 ، آب لیمو نسبت به سایر میوه ها برای مینای دندان آسیب زننده است.

 

لیمو شیرین قبل از خواب

بسیاری در مورد فواید نوشیدن آب لیمو گرم ، از مرطوب کردن پوست تا جلوگیری از سرطان صحبت می کنند ولی این به تحقیق بیشتری نیاز دارد.ولی باعث هیدراسیون بدن می شود. هیدراتاسیون می تواند مهارت های تفکر را بهبود بخشد ، خطر سنگ کلیه را کاهش دهد یا از کاهش وزن حمایت کند. نویسندگان نتیجه گرفتند که مزایای احتمالی هیدراتاسیون اضافی وجود دارد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.medicalnewstoday.com/articles/hot-lemon-water-before-bed#reasons-to-avoid
  2. https://www.medicalnewstoday.com/articles/283476#nutrition
  3. https://www.healthline.com/health/cold-flu/common-cold-treatments-make-you-sick#vitamin-c

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.