پوست و مو

ترفند های خانگی برای سفت شدن پوست صورت

ترفند های خانگی برای سفت شدن پوست صورت

سفت شدن پوست صورت

در این مقاله قصد داریم که ترفند های خانگی برای سفت شدن پوست صورت را به صورت کامل بررسی کنیم. بیشتر افراد در سنین 35سالگی به بالا به تدریج افتادگی پوست را تجربه میکنند. افتادگی پوست معمولا با تاثیر بر اعتماد به نفس افراد میتواند باعث اضطراب و ناراحتی آنها بشود. در روند افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین( پروتیین هایی که در ایجاد کشسانی و سفتی پوست نقش دارند) به تدریج کاهشی میشود و در نتیجه افتادگی پوست در نواحی صورت و گردن و حتی بدن دیده میشود.

یک سری عوامل موجب تشدید و تسریع این روند میشوند: کاهش وزن طی مدت کوتاه و کاهش بیش از حد وزن – در معرض مستقیم نور آفتاب بودن – استعمال سیگار که باعث اختلال در تولید کلاژن و از بین رفتن آن میشود.

 

پیشگیری از افتادگی پوست

بهتر است با مشاوره با پزشک بر اساس نیاز پوستی خود از این روش ها استفاده کنید. برخی تغییرات در سبک زندگی اعمم از:

  • ورزش منظم برای جلوگیری از شلی پوست متعاقب کاهش وزن
  • نوشیدن آب کافی برای آبرسانی پوست( پوست دهیدره دچار افتادگی بیشتر میشود)
  • لایه برداری ملایم هفته ای یکبار به روند ترمیم پوست و کلاژن سازی کمک میکند
  • استفاده از مرطوب کننده های مناسب
  • ماساژ صورت با روغن های مناسب
  • جلوگیری از سیگار کشیدن
  • ضد آفتاب مرتب و مناسب با پوست
  • اجتناب از صابون برای شست و شوی صورت

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

پیشگیری از افتادگی پوست در خانه

روش های متنوعی وجود دارند که بیشتر به پیشگیری از افتادگی و جلوگیری از تشدید آن کمک میکنند(روش های درمان در افتادگی های شدید و متوسط توصیه میشود که با مشورت پزشک صورت میگیرند):

  • تمرینات فیزیکی صورت: معمولا تمرینات میتوانند به تقویت عضلات صورت کمک کنند و از این طریق تا حدی از افتادگی بیشتر جلوگیری کنند..
  • روغن تراپی و ماساژ صورت : ماساژ صورت با روغن های گیاهی میتواند به سفتی پوست کمک کند. روغن هایی مانند روغن آرگان – زیتون – نارگیل و …
  • استفاده از روتین پوستی منظم و متناسب با تیپ پوستی فرد و سرم های ضدچروک و کلاژن ساز (البته انتخاب نوع سرم و کرم را به پزشک خود بسپارید و به هر محصولی اعتماد نکنید)
  • استفاده از یک سری مکمل های تغذیه ای که به روند ترمیم پوستی و کلاژن سازی کمک میکنند.

درست است که درمان های خانگی به نظر جذاب هستند اما بهتر است با پزشک مجرب خود مشورت کنید.

 

سفت شدن پوست صورت

سفت شدن پوست صورت

 

مواد غذایی برای سفت شدن پوست صورت

تغذیه و رژیم تغذیه مناسب برای سلامتی مهم است. یک رژیم غذایی نامناسب و ناسالم میتواند منجر به آسیب اندام های داخلی مثل کبد بشود و متابولیسم را تحت تاثیر قرار دهد. تغذیه حتی بر پوست هم اثرگذار است.ارتباط تغذیه با پیری پوست مشخص شده است. غذاهایی مانند:

  • ماهی های چرب مانند سالمون که به جهت دارا بودن امگا سه به حفظ سلامت پوست کمک میکند: امگا 3 برای کمک به انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست ضرورت دارند. در اصل کمبود امگا سه میتواند پوست را مستعد خشکی کند. و متعاقب آن پوست آسیب پذیر میشود و مستعد افتادگی میگردد. ویتامین ای هم یک نوع آنتی اکسیدان قوی است که به حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک میکند. غذاهای دریایی همچنین حاوی پروتیین هایی با کیفیت بالا هستند که به بهبود یکپارچگی پوست کمک میکنند.

 

پیشنهاد مقاله: معجزه درمان چین و چروک پیشانی

  • آووکادو سرشار از چربی های سالم است.همچنین به انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست و حفاظت از پوست کمک میکند: مطالعات نشان میدهد که آووکادو حاوی ترکیباتی است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک کند. اشعه ماوراء بنفش میتواند باعث آسیب پوست و ایجاد پیری بشود. همچنین منبع خوبی از ویتامین ای میباشد.
  • غداهای حاوی ویتامین سی میتواند باعث کمک در پروسه ساخت کلاژن بشود. و از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کند. ویتامین سی همچنین یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از نور خورشید و محیط کمک می کند، کمبود آن میتواند منجر به علائم پیری شود.
  • گردو دارای چربی های مفید و امگا شش میباشد و میتواند منجر به کاهش التهاب در بدن بشود. چایی سبز میتواند از پیری پوست جلوگیری کند چون آنتی اکسیدان قوی ای است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص پوست و مو و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره پزشک آنلاین دریافت نمائید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

کرم برای سفت شدن پوست صورت

کرم ها معمولا فقط به لایه سطحی پوست و اپیدرم نفوذ میکند و نمیتواند به کلاژن سازی پوست کمک کند. در واقع از تبخیر آب در سطح پوست جلوگیری میکند . برای رفع افتادگی تا حدی کمک کننده میباشد. جهت کمک به بهبود افتادگی معمولا در موارد متوسط و شدید نیاز است که روش های درمانی مثل جوانسازی  از طریق مزوتراپی لیفت با نخ و دستگاه هایی مثل هایفو و اندولیفت نیاز باشد. البته سرم های تخصصی با یک سری فعل و انفعالات میتوانند مناسب نفوذ با لایه درم شده و تاثیر بهتری از کرم ها داشته باشند.

 

درمان شلی پوست صورت

درمان شلی پوست صورت

 

ویتامین برای سفت شدن پوست

ویتامین آ به آبرسانی لایه عمقی پوست کمک می کند. ویتامین‌ آ محلول در چربی است که برای رشد و تکامل سلول‌های پوست مهم است. نشان داده شده است که به بهبود بافت پوست، تحریک ساخت کلاژن، کمک به گردش سلولی و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند. برخی از رنگدانه‌های زرد، نارنجی و قرمز موجود در غذا به عنوان پیش ساز ویتامین آ عمل می‌کنند که بدن آن‌ها را به A تبدیل می‌کند تا از پوست در برابر آسیب‌های UV و آلودگی محافظت کند. همچنین معمولا در مکمل ها و محصولات مراقبت از پوست یافت می شود – ممکن است آن را به عنوان رتینول یا رتینوئید شناخته میشود.

ویتامین C پیش ساز ساخت کلاژن و الاستین است که در ایجاد خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست نقش دارد و ویتامین E پوست را در برابر آسیب ناشی از نور آفتاب محافظت میکند. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی هم دارند و از روند پیری پوست و افتادگی جلوگیری به عمل می آورند.

ویتامین D، به بهبود عملکرد آبرسانی در پوست کمک می کند. پوست به طور فیزیولوژیک زمانی در معرض اشعه ماوراء بنفش نور خورشید قرار بگیرد ویتامین D تولید می کند، البته بسته به رژیم غذایی مصرفی و فصل، میزان تولید رنگدانه ملانین در پوست تغییر می کند. در اصل، بسیاری از افراد از کمبود ویتامین دی رنج میبرند.

اینها می توانند چند تا از راه های درمان شلی پوست صورت از طریق مصرف ویتامین باشند ک با هم بررسی کردیم.

 

پیشنهاد ویژه: تاثیر آلودگی هوا بر سلامت پوست

قرص برای سفت شدن پوست صورت

بسته به نیاز بدن مصرف یک سری مکمل های حاوی ویتامین های مورد نیاز پوست و زینک میتواند در سلامت پوست موثر باشد. هم چنین یک سری مکمل های حاوی کلاژن که بهتر است از منبع کلاژن دریایی و محلول در آب باشد میتواند در بهبود بافت پوست و سفتی آن کمک کننده باشد اگرچه توصیه میشود قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و تغذیه ای حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صورت افتادگی های شدید ممکن است نیاز به انجام اقدامات درمانی و زیبایی باشد.

 

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.medicinenet.com/how_can_i_make_my_skin_tighter/article.htm
  2. https://www.healthline.com/nutrition/12-foods-for-healthy-skin#12.-Red-grapes
  3. https://westmedical.com/how-to-tighten-skin-after-weight-loss/#:~:text=Vitamins%20A%2C%20C%20and%20E&text=Vitamin%20A%20helps%20to%20hydrate,safeguards%20skin%20from%20sun%20damage.
  4. https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/how-to-tighten-skin-on-face#:~:text=But%20tretinoin%2C%20another%20form%20of,sagging%20skin%20becomes%20less%20noticeable.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.