پوست و مو

معجزه درمان چین و چروک پیشانی

معجزه درمان چین و چروک پیشانی

چین و چروک پیشانی

خطوط اخم یا چین و چروک پیشانی یکی از شایع ترین نگرانی های پوستی در میان افراد بالای 35 سال است. پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و کلاژن طبیعی خود را از دست می دهد و در نهایت شروع به افتادگی می کند. چین و چروک های پیشانی به دلیل حالات معمولی صورت و ناتوانی پوست در بازگشت به موقعیت اولیه خود ایجاد می شوند.

 

بهترین کرم رفع چروک پیشانی

اقدامات خانگی مانند استفاده روزانه از ضد آفتاب با  SPF مناسب، استفاده از محصولات حاوی اسید هیالورونیک و شروع روتین حاوی رتینوئید می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند. ولی در کل کرم و محصولات پوستی در درمان چروک پیشانی تاثیر زیادی ندارند. و بیشتر در پیشگیری و جلوگیری از تشدید چین و چروکهای پیشانی موثر هستند.

 

درمان خانگی برای رفع چروک پیشانی

رژیم غذایی سالم:

آبرسانی به پوست نقش حیاتی در به حداقل رساندن خطوط اخم دارد و به عنوان سپر در برابر آسیب های پوستی عمل می کند. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و مکمل های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

 

خواب مناسب

پوست خود را با خواب کافی و تامین بی خوابی ها شارژ کنید. از خوابیدن با صورت روی بالش خودداری کنید زیرا باعث کشیدگی پوست و ایجاد خطوط پیشانی و اخم می شود.

 

قرار گرفتن مناسب در معرض نور خورشید

هنگامی که در مقابل نور خورشید یا حتی در خانه بیرون می روید و در حالی که در مقابل صفحه آبی و نور آبی SPF گوشی  کار می کنید، کرم ضد آفتاب را از دست ندهید. حتماً از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید زیرا از چروکیدگی شما در زیر نور خورشید جلوگیری می کند.

 

درمان خانگی برای رفع چروک پیشانی

درمان خانگی برای رفع چروک پیشانی

 

سیگار را ترک کنید

فوراً سیگار را ترک کنید تا پوست شما جوان به نظر برسد

 

بهترین روغن برای چروک صورت

برخی از روغن های صورت نه تنها برای نرم کردن چین و چروک و به تاخیر انداختن علائم پیری پوست توصیه می شوند. آنها همچنین قادر به تحریک تولید کلاژن، صاف کردن و بهبود رنگ پوست، کاهش التهاب، ترویج بازسازی سلولی و محافظت در برابر ، چند روغن مورد علاقه برای مبارزه با چین و چروک دارد..

 

پیشنهاد مقاله: معجزه گیاه به لیمو و تاثیر آن بر روی پوست و لاغری

روغن آرگان

شاید بهترین روغن برای مبارزه با چین و چروک باشد. زنان بربر قرن‌هاست که از روغن آرگان استفاده می‌کنند – و دلیل خوبی هم دارد! این روغن طبیعی سرشار از ویتامین E و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 است که سلول ها را تغذیه کرده و به ترمیم و بازسازی پوست کمک می کند.

 

روغن بادام شیرین

به نرم شدن خطوط صورت کمک می کند و بافت نرمی دارد که ظاهری مخملی به پوست می دهد. نرمی را بهبود می بخشد، تقویت می کند، تغذیه می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند.

 

روغن گل رز

این روغن گیاهی به ویژه غنی از اسیدهای چرب ضروری چند غیراشباع است، که توضیح می دهد که چرا دارای خواص بازسازی کننده و آنتی اکسیدانی است. به طور موثر با چین و چروک مبارزه می کند و برای استفاده در پوست های بالغ ایده آل است.

 

روغن گل مغربی

این روغن گیاهی منبع عالی اسیدهای لینولئیک و گاما لینولنیک است – دو ماده مغذی که برای بازسازی سد پوستی، تشویق به نوسازی سلول های اپیدرمی و کاهش اثرات پیری پوست کار می کنند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک امکان ویزیت آنلاین بیمار توسط پزشک متخصص است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

روغن گل گاوزبان

یک روغن ضد چروک با ارزش غنی از اسید لینولئیک و ویتامین‌های A، D، E و K – ترکیباتی که به آن فواید سفت‌کنندگی پوست می‌دهد.

 

ماسک برای چین و چروک صورت

ماسک های طبیعی و ساختن در منزل هم چنین ماسک های آماده زیادی وجود دارند که اساسشان آبرسانی پوست و جلوگیری از ایجاد چروک های صورت هست البته که نتیجه آنها موقتی است و با استفاده از روتین پوستی درست و اصولی میتوانید از ایجاد چروکهای صورت جلوگیری کنید.نمونه ای از ماسک های صورت بدین منظور در زیر آورده شده است: روغن نارگیل و عسل را به یک فنجان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری به دست آید. صورت و گردن خود را با خمیر ماساژ دهید و بگذارید 40 تا 50 دقیقه خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای بهترین نتیجه، بسته صورت را هر هفته یک بار تکرار کنید

 

بوتاکس پیشانی

یکی از درمان های در دسترس و پرکاربرد در درمان چین و چروکهای پیشانی که تاییدیه FDA آمریکا را هم دارد(سازمان غذا و دارو آمریکا) و همچنین در ایران با تاییده و لیبل وزارت بهداشت توسط پزشک دوره دیده در دوزهای مشخص استفاده میشود.بسته به شرایط چین و چروک ها(عمق چروک ها و استاتیک و دینامیک بودن)و همچنین سن مراجع قابل انجام است.البته سابقه حساسیت دارویی و بیماری و داروهای مصرفی بسیار مهم است و انتخاب این درمان که جز بهترین درمانهای چین و چروک های صورت است با پزشک متخصص پوست و مو میباشد.

براساس آناتومی عضلات صورت و بعد از شرح حال و معاینه و تعیین نوع عضله نقاط تزریق مشخص میشوند و تزریق با سرنگ های مخصوص که معمولا سرنگ انسولین است انجام میگیرد.

 

رفع چین و چروک صورت در دو دقیقه

رفع چین و چروک صورت در دو دقیقه

 

علل ایجاد چین و چروک پیشانی و صورت

علل ایجاد چین و چروک های صورت به ویژه پیشانی شامل موارد زیر است:

 

حالات صورت مکرر:

اگر حالتی مانند اخم کردن، ابروهای درهم رفته، لبخند زدن، چشم دوختن و غیره وجود دارد، مستعد ایجاد خطوط اخم زودتر هستید. خطوط اخم و سایر مشکلات پوستی ممکن است ارثی باشند.

 

ژنتیک:

خطوط اخم و سایر مشکلات پوستی ممکن است ارثی باشند.

 

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه های UV و IR:

می تواند کلاژن شما را تجزیه کند.

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید:

باعث شود پوست خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست بدهد و در نتیجه خطوط اخم ایجاد شود.

 

پیشنهاد ویژه: 7 نکته مهم برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

سبک زندگی و استرس:

استرس و سبک زندگی ممکن است شما را مجبور به انجام برخی حالت های مکرر صورت کند که در طولانی مدت باعث ایجاد چین و چروک های صورت به ویژه پیشانی می شود.

 

سیگار کشیدن:

سیگار کشیدن می تواند منجر به ظاهر شدن چروک های صورت شود. از آنجایی که سیگار منجر به انقباض رگ‌های خونی می‌شود که به این معنی است که اکسیژن کمتری به بافت‌های پوست می‌رسد و باعث می‌شود پوست خاصیت ارتجاعی کمتری داشته باشد و به عنوان یک عامل استرس زا برای پوست میباشد…

اگر این خطوط اخم شما را غمگین یا عصبانی نشان می دهد و حالت خوشایند صورت شما را از بین می برد، وقت آن است که با یک پزشک فعال در حوزه پوست در نزدیکی خود مشورت کنید. روش های گوناگونی برای درمان چین و چروک های پیشانی وجود دارد اما طبق مقالات و تحقیقات انجام شده بهترین روش برای درمان چین و چروکهای پیشانی تزریق بوتاکس در دوز های تنظیم شده توسط پزشک است. رعایت روتین پوستی و آبرسانی اصولی پوست از ایجاد خطوط عمیق تر جلوگیری میکند. بهترین درمان در واقع جلوگیری از ایجاد خطوط عمیق است. اما خبر خوب این است که روشهای مختلفی برای رفع این عوارض پوستی وجود دارد شامل: بوتاکس– فیلر- مزوتراپی و ومزوژل.

 

سوالات متداول

بهترین کرم رفع چروک پیشانی

در کل کرم و محصولات پوستی در درمان چروک پیشانی تاثیر زیادی ندارند و توان عبور از سد پوستی را تا حد زیادی ندارند ولی باید این نکته را در نظر گرفت که عوارض پوستی اکثرا به علت عدم آبرسانی پوست و دهیدریشن ایجاد میشوند. کرم ها و سرمها بیشتر در پیشگیری و جلوگیری از تشدید چین و چروکهای پیشانی موثر هستند. بهتر است از ایجاد چروک ها پیشگیری شود و در صورت ایجاد از مشورت پزشک فعال پوست استفاده کرد و بهترین روش درمان با توجه به عمق خطوط و نوع آنها و همچنین سن مراجع انتخاب گردد.

درمان خانگی چین و چروک صورت؟

پوست خود را هیدراته(آبرسانی) نگه دارید. یک روتین پوستی درست و اصولی ضد پیری را زود شروع کنید. استفاده کنید. C. از سرم ویتامین را نادیده نگیرید. SPFاهمیت از کرم های حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید. یوگای صورت را امتحان کنید. رتینول را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

بهترین روغن برای چروک صورت؟

بهترین روغن های صورت برای کاهش چین و چروک. روغن آرگان شاید بهترین روغن برای مبارزه با چین و چروک باشد. روغن بادام شیرین به نرم شدن خطوط صورت کمک می کند و بافت نرمی دارد که ظاهری مخملی به پوست می دهد. روغن گل رز. روغن گل مغربی. روغن گل گاوزبان.

منابع علمی این مطلب

  1. https://orthodermaclinic.com/how-to-get-rid-of-forehead-wrinkles-naturally-diy-tips-cosmetic-treatments/
  2. https://www.webmd.com/diet/sesame-oil-good-for-you
  3. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2221169117309796#:~:text=Three%20sesame%20lignans%20prevent%20melanin,are%20potential%20for%20antimelanogenesis%20agents.
  4. https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/sesame-oil-for-skin#how-to-use
  5. https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/everyday/sesame-oil-for-flawless-skin#:~:text=The%20oil%20is%20a%20natural,plump%2C%20healthy%2Dlooking%20skin.
  6. https://www.absolution-cosmetics.com/en/blog/face-oil/anti-wrinkle-face-oils

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.