جنسی

روش های درمان زود انزالی

روش های درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

انزال زودرس در مردان زمانی اتفاق می‌افتد که منی زودتر از زمان مورد نظر در رابطه جنسی از بدن خارج می‌شود .انزال زودرس یک شکایت شایع جنسی است. از هر 3 نفر 1 نفر می گویند که به آن مبتلا هستند. انزال زودرس یک بیماری قابل درمان است. داروها، مشاوره و تکنیک هایی که برای درمان زود انزالی استفتده می شوند می توانند به بهبود رابطه جنسی برای شما و همسرتان کمک کنند.

 

انزال زودرس دارید اگر:

  • تقریباً همیشه در عرض 1 تا 3 دقیقه پس از دخول انزال کنید
  • قادر به تأخیر در انزال در حین رابطه جنسی نیستید
  • احساس ناراحتی و ناامیدی کنید و در نتیجه تمایل به اجتناب از سکس داشته باشید

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر در بیشتر تماس های جنسی زودتر از آنچه می خواهید انزال می کنید، با پزشک خود صحبت کنید. معمولاً از صحبت درباره سلامت جنسی احساس خجالت می کنید. اما اجازه ندهید که شما را از صحبت با پزشک خود در مورد درمان زود انزالی باز دارد. انزال زودرس شایع و قابل درمان است.

 

گفتگو با یک پزشک یا تراپیست ممکن است به کاهش نگرانی کمک کند. به عنوان مثال، شنیدن این موضوع که تجربه انزال زودرس هر از گاهی معمول است، ممکن است باعث اطمینان خاطر شود. همچنین ممکن است بدانید که میانگین زمان از شروع رابطه جنسی تا انزال حدود پنج دقیقه است.

بیشتر بدانید: تقویت نعوظ و تاخیری با قرص جنسی

داروی درمان زود انزالی

داروی درمان زود انزالی

تشخیص

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما در مورد زندگی جنسی و سابقه سلامتی شما می پرسد. ارائه دهنده شما ممکن است یک معاینه فیزیکی نیز انجام دهد. اگر هم انزال زودرس و هم مشکل در داشتن یا حفظ نعوظ دارید، ممکن است پزشک آزمایش خون را تجویز کند. آزمایش ها ممکن است سطح هورمون شما را بررسی کنند.

در برخی موارد، ارائه‌دهنده مراقبت‌های شما ممکن است به شما پیشنهاد کند که به یک متخصص اورولوژی یا یک متخصص روان در مشکلات جنسی مراجعه کنید.

 

درمان زود انزالی

گزینه های درمانی رایج برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری، داروها و مشاوره است. یافتن درمان یا ترکیبی از درمان‌ هایی که برای شما مؤثر است ممکن است زمان ببرد. برای درمان زود انزالی درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است مؤثرترین باشد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تکنیک های رفتاری و درمان خانگی زود انزالی

در برخی موارد، درمان انزال زودرس شامل مراحل ساده ای است. آنها ممکن است شامل خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از مقاربت باشند. این ممکن است به شما این امکان را بدهد که هنگام رابطه جنسی با شریک زندگی خود انزال را به تعویق بیندازید.

 

قرص زود انزالی

قرص زود انزالی

 

تمرینات کف لگن برای درمان خانگی زود انزالی

ضعف عضلات کف لگن ممکن است تاخیر در انزال را دشوارتر کند. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) می تواند به تقویت این عضلات کمک کند.

 

برای انجام این تمرینات:

عضلات مناسب را پیدا کنید. برای پیدا کردن عضلات کف لگن خود، ادرار را در وسط جریان خود متوقف کنید یا ماهیچه هایی را سفت کنید که از دفع گاز جلوگیری می کنید. هر دو حرکت از عضلات کف لگن شما استفاده می کنند. هنگامی که عضلات کف لگن خود را شناسایی کردید، می توانید آنها را در هر موقعیتی تمرین دهید. با این حال، ممکن است در ابتدا انجام آنها در حالت دراز کشیدن آسان تر باشد.

تکنیک خود را کامل کنید عضلات کف لگن خود را سفت کنید، سه ثانیه نگه دارید و سپس سه ثانیه استراحت کنید. آن را چند بار پشت سر هم امتحان کنید. وقتی عضلات شما قوی تر می شوند، تمرینات کگل را در حالت نشسته، ایستاده یا راه رفتن انجام دهید.

 

توصیه درمانگر

درمانگر شما ممکن است به شما و همسرتان دستور دهد که از تکنیک مکث فشار استفاده کنید. این روش به صورت زیر عمل می کند:

فعالیت جنسی از جمله تحریک آلت تناسلی را شروع کنید تا زمانی که تقریباً برای انزال آماده باشید.

سپس شما یا همسرتان می توانید انتهای آلت تناسلی خود را در جایی که سر به شفت می پیوندد فشار دهید. فشار دادن را برای چند ثانیه ادامه دهید تا میل به انزال برطرف شود.

در صورت نیاز فرآیند فشار دادن را تکرار کنید.

 

اگر تکنیک مکث-فشار باعث درد یا ناراحتی می شود، می توانید برای درمان زود انزالی تکنیک توقف-شروع را امتحان کنید. این شامل توقف تحریک جنسی درست قبل از انزال است. سپس منتظر بمانید تا سطح برانگیختگی کاهش یابد و دوباره شروع کنید.

 

کاندوم

کاندوم

 

کاندوم

ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کم کند ، که می تواند به تاخیر در انزال کمک کند. کاندوم های ویژه در دسترس هستند. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین برای به تاخیر انداختن انزال هستند. آنها همچنین ممکن است از لاتکس ضخیم تر ساخته شوند.

 

داروها

عوامل بی حس کننده موضعی

برای درمان خانگی زود انزالی کرم‌ها، ژل‌ها و اسپری‌هایی که حاوی یک عامل بی‌حس‌کننده هستند – مانند بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین – گاهی برای درمان زود انزالی استفاده می‌شوند. آنها 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی روی آلت تناسلی قرار می گیرند تا حس را کاهش دهند و به تاخیر در انزال کمک کنند. آنها بدون نسخه در دسترس هستند.

 

داروهای خوراکی

بسیاری از داروها ممکن است ارگاسم را به تاخیر بیندازند. این داروها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان زود انزالی تایید نشده اند، اما برخی برای این منظور استفاده می شوند. آنها شامل داروهای ضد افسردگی، مسکن ها و داروهای اختلال نعوظ هستند.

این داروها ممکن است برای مصرف روزانه یا بر حسب تقاضا تجویز شوند. همچنین، آنها ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر درمان ها تجویز شوند.

  • داروهای ضد افسردگی یکی از عوارض جانبی برخی از داروهای ضد افسردگی، تاخیر در ارگاسم است. به همین دلیل، از مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) برای درمان زود انزالی استفاده می شود. SSRI ها شامل پاروکستین (Paxil، Pexeva، Brisdelle)، اسیتالوپرام (Lexapro)، سیتالوپرام (Celexa)، سرترالین (Zoloft) یا فلوکستین (Prozac) هستند.
  • داپوکستین SSRI اغلب به عنوان اولین درمان برای انزال زودرس در برخی کشورها استفاده می شود. در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس نیست.
  • از بین داروهایی که برای استفاده در ایالات متحده تایید شده اند، به نظر می رسد پاروکستین موثرترین آنها باشد. این داروها معمولاً 5 تا 10 روز طول می کشد تا شروع به کار کنند. اما ممکن است 2 تا 3 هفته درمان طول بکشد تا اثر کامل را ببینید.

 

تحقیقات نشان می دهد که چندین دارو ممکن است در درمان انزال زودرس مفید باشند. اما مطالعه بیشتری لازم است. این داروها عبارتند از:

  • مودافینیل (Provigil). این یک درمان برای اختلال خواب نارکولپسی است.
  • سیلودوسین (راپافلو). این دارو بزرگ شدن غده پروستات را درمان می کند.
  • OnabotulinumtoxinA (بوتاکس). محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تزریق بوتاکس به ماهیچه هایی که به انزال کمک می کنند می تواند انزال زودرس را درمان کند یا خیر.

 

داروهای گیاهی برای زودانزالی

داروی گیاهی آیورودا

آیورودا سیستم درمانی سنتی هند است. برخی از داروهای آیورودا، مانند کانچ بیج، زمانی که به شکل کپسول دو بار در روز با آب ولرم مصرف شوند، انزال زودرس را درمان می کنند. طب آیورودا نیز در تلاش برای درمان اختلال نعوظ استفاده شده است.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که مردانی که از طب آیورودا استفاده می‌کردند، مدت زمان انزال را در طول رابطه جنسی افزایش اندکی مشاهده کردند.

عوارض جانبی شناخته شده

عبارتند از:

  • دل درد
  • سرگیجه
  • درد خفیف
  • کاهش میل جنسی

قبل از افزودن هر گونه گیاه یا مکمل اضافی به رژیم غذایی خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. آنها ممکن است بر سایر داروهایی که مصرف می کنید تأثیر بگذارند و ممکن است برای همه توصیه نشود.

 

درمان خانگی زود انزالی

درمان خانگی زود انزالی

 

داروی گیاهی چینی برای درمان خانگی زود انزالی

یک دوز هفتگی یا روزانه از داروهای گیاهی چینی – به ویژه، قرص Yimusake یا قرص Qilin – ممکن است انزال زودرس را با تقویت قوای جنسی و بهبود انرژی درمان کند.

آن مطالعه در سال 2017 همچنین نشان داد که انواع مختلف داروهای گیاهی چینی می توانند زمان انزال را حدود 2 دقیقه افزایش دهند.

پیشنهاد مقاله : معرفی بهترین قرص های تقویت قوای جنسی

عوارض جانبی شناخته شده

عبارتند از:

  • دل درد
  • سرگیجه
  • درد خفیف

مجدداً، قبل از افزودن هر گونه گیاه یا مکمل اضافی به رژیم غذایی خود، حتماً با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تھیه معجون برای تقویت قوای جنسی

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیمین رضاوند زایری

سیمین رضاوند زایری

روانشناسی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شانی احمدی

شانی احمدی

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر داوود لکی

داوود لکی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حانیه خوش لهجه ثابت

حانیه خوش لهجه ثابت

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مرجان معاونی

مرجان معاونی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر علیرضا فرهاد غیبی

علیرضا فرهاد غیبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محمدرضا خسروجردی

محمدرضا خسروجردی

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر عاطفه صالحی

عاطفه صالحی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر نادیا کیان

نادیا کیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حمیدرضا مهرابی بهار

حمیدرضا مهرابی بهار

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شهره رجبعلی

شهره رجبعلی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر صبا حسنوندی

صبا حسنوندی

روانشناسی

منابع علمی این مطلب

  1. 12 Best Natural Remedies for Premature Ejaculation
  2. Premature ejaculation
  3. Premature ejaculation occurs 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.