زنان و زایمان

عکس بارداری جنین دختر و پسر و تفاوت های آن ها

عکس بارداری جنین دختر و پسر و تفاوت های آن ها

عکس بارداری

 

عکس بارداری جنین دختر و پسر و تفاوت های آن ها اول از همه از نظر آلت تناسلی آنهاست. علمی ترین و دقیق ترین روش تعیین جنسیت هم مربوط به سونوگرافی می شود. سونوگرافی برای بررسی سلامت جنین مورد استفاده قرار میگیرد. سونوگرافی تعیین جنسیت از هفته 11 بارداری به بعد قابل انجام است. همانگونه که عنوان کردیم بارزترین تفاوت عکس بارداری جنین دختر و پسر و تفاوت های آن ها در آلت تناسلی آنهاست.

در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به موضوع عکس بارداری جنین دختر و پسر و تفاوت های آن ها ، عکس جنین پسر در سونوگرافی و عکس جنین دختر در سونوگرافی اشاره خواهیم کرد.

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی

در عکس بارداری بین پاهای جنین پسر برآمدگی کوچکی به طول حدودی چند میلی متر وجود دارد که معمولاً در عکس بارداری با بند ناف اشتباه گرفته می شود. چرا که آلت تناسلی و بند ناف در یک منطقه قرار دارند ولی بند ناف نسبت به آلت تناسلی ضخیمتر و بلند تر است. عکس جنین پسر در سونوگرافی در سه ماهه دوم بارداری توسط دیدن شکل این برآمدگی مشخص می شود.

در موارد بسیاری دیده شده است که اگر زاویه این برآمدگی بیشتر از 30 درجه باشد، جنین به احتمال زیاد پسر است. نشانه هایی در تعیین جنسیت جنین پسر وجود دارد که در ادامه آنها را عنوان می کنیم:

 

  1. نشانه تیر و کمان که در جنین پسر مدل ستون فقرات با توجه به شکل خوابیدن در رحم مادر تفاوت دارد. معمولاً در جنین دختر این برآمدگی دارای زاویه ۱۰ درجه است ولی در جنین پسر این زاویه به سی درجه میرسد. اگر مقدار این زاویه بین این دو عدد باشد باید منتظر بزرگتر شدن جنین باشید.
  2. جریان ادرار روش قطعی تعیین جنسیت نیست ولی در بعضی موارد اگر جریان ادرار به سمت بالا باشد یعنی جنین پسر است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تفاوت عکس بارداری جنین دختر و پسر

تفاوت عکس بارداری جنین دختر و پسر

 

عکس جنین دختر در سونوگرافی

مهمترین نشانه دختر بودن جنین و عکس جنین دختر در سونوگرافی ، نداشتن آلت تناسلی پسر و بیضه است . برآمدگی کوچک بین پاهای دختر شامل واژن و لبیا است که در عکس جنین دختر در سونوگرافی نمایش داده می شود. اگر جنین به پهلوی راست باشد و برآمدگی موازی با ستون فقرات باشد نشان از این است که جنین دختر است. البته باید بدانید که این نشانه ها حدودی بوده و اصلا تخمین دقیقی از جنسیت جنین دختر نمی باشد.

عکس بارداری جنین دختر و پسر در سونوگرافی تعیین جنسیت تنها از روی آلت تناسلی قابل تفکیک است. در هفته های اول بارداری ، حجم زیاد مایع آمینیوتیک تشخیص جنسیت را دشوار می کند و جنین تا حدودی تاب خورده و آلت تناسلی به خوبی قابل مشاهده نیست. با این حال نشانه هایی در رابطه با عکس جنین دختر در سونوگرافی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  1. طرح همبرگری در عکس جنین دختر در سونوگرافی که نشان دهنده لبیا و کلیتوریبس است. عکس بارداری دختران شبیه نان همبرگر و نشان دهنده جنین دختر است.
  2. نشانه تیر و کمانی که دیدن این نشانه قدری مشکل تر است و نیاز به نگاه دقیق به جنین دارد. اگر ستون فقرات جنین را تا انتها دنبال کنیم در انتهای هر استخوان یه برآمدگی میبینیم. در این صورت جنین دختر است چون نقطه خمیدگی دارد. از هفته 14 به بعد نوزادان دختر با این روش قابل تشخیص هستند. با این حال این روش هم نسبی بوده و بهترین روش همان رویت آلت تناسلی در عکس بارداری است.

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی

عکس جنین پسر در سونوگرافی

 

تفاوت جمجمه جنین دختر و پسر در سونوگرافی

برخی معتقد هستند که یکی از روش های کمک کننده حین بررسی عکس بارداری جنین دختر و پسر جهت تعیین جنسیت، تجزیه و تحلیل شکل جمجمه می باشد. پسرها عمدتا چانه های مربعی تر، شکل جمجه درشت تر و برآمدگی ابروهای برجسته تری دارند. این درحالی است که دخترها دارای برآمدگی ابروهای کوچک تر، چانه های نوک تیزتر و فک گردتری می باشند.

البته بسیاری از محققان معتقد هستند که رویت این تغییرات در جمجه جنین بسیار سخت و تقریبا غیرممکن می باشد. این افراد معتقد هستند که این تغییرات تا زمان بلوغ دیده نمی شوند و برای تعیین جنسیت جنین کاربرد ندارند. در این مورد می توانسد از پزشک متخصص زنان کمک بگیرید.

 

تفاوت جنین دختر و پسر در سونوگرافی هفته 12

برخی معتقد هستند که می توان باتوجه به تجزیه و تحلیل جمجمه در عکس بارداری جنین دختر و پسر و همچنین باتوجه به زاویه برجستگی تناسلی، جنسیت جنین را در هفته 12 تعیین نمود. طبق این نظریه، چنانچه برجستگی تناسلی زاویه ای بیشتر از 30 درجه داشته باشد به نفع جنین پسر و چنانچه زاویه کمتر از 30 درجه داشته باشد، به نفع جنین دختر در سونوگرافی می باشد.

اگرچه تعیین جنسیت جنین در هفته 12 توسط سونوگرافی دقیق نمی باشد، اما استفاده از روش های تهاجمی مانند نمونه گیری از پرزهای جنینی روشی دقیق برای تعیین جنسیت جنین در هفته 12 می باشد. اما استفاده از این روش برای تعیین جنسیت توصیه نمی شود. همچنین استفاده از تست NIPT نیز از هفته 10 بارداری میتواند جنسیت جنین را به دقت مشخص نماید.

این تست عارضه ای ندارد اما از هزینه بالایی برخوردار می باشد که بیمه نیز آن را تقبل نمی کند.

 

تعیین جنسیت از روی سونوگرافی عکس بارداری

عبارت crown rump length در عکس بارداری به معنی فاصله بین فرق سر تا نشیمنگاه جنین است. اندازه گیری این فاکتور در بررسی سلامت جنین، رشد جنین و تعیین سن حامگی کاربرد دارد و ارتباط آن با جنسیت از نظر علمی اثبات نشده است. ستون فقرات جنین دختر و پسر به جنسیت آنها ارتباطی ندارد. لازم به ذکر است که  فرق ستون فقرات جنین دختر با پسر از نظر علمی ارتباطی با تعیین جنسیت ندارد.  ولی در بعضی موارد دیده شده است که اگر جنین به سمت پهلوی راست بوده و بر آمدگی تناسلی بین پاها موازی با ستون فقرات باشد، جنسیت جنین دختر است.

بیشتر بخوانید: آیا علائم بارداری جنین دختر با پسر متفاوت است؟

 

همچنین اگر جنین به پهلوی چپ باشد و برآمدگی انتهایی ستون فقرات با زاویه سی درجه دیده شود جنین احتمالاً پسر است. عکس جنین دختر و پسر در سونوگرافی فقط از نظر آلت تناسلی باهم اختلاف دارد و سایر نشانه ها همگی حدودی و فرضی بوده و هیچکدام از آنها پشتوانه علمی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و در هر زمان و مکان، عکس بارداری خود را برای متخصص زنان زایمان بفرستید.

 

تفاوت عکس بارداری جنین دختر و پسر در شکم مادر

علاوه بر تعیین جنسیت از روی عکس بارداری جنین دختر و پسر، برخی حکایت های قدیمی نیز در رابطه با تفاوت جنین پسر و دختر در شکم مادر بیان شده اند. این حکایت ها از صحت علمی بالایی برخوردار نیستند ولی گاهی نیز در تعیین جنسیت جنین کمک کننده می باشند. برخی از این تفاوت ها عبارتند از:

  • حین بارداری دختر شکم رو به بالا ولی حین بارداری پسر شکم رو به پایین و جلو می باشد.
  • حین بارداری دختر شکم، ران ها و پهلوی مادر نیز بزرگتر می شوند ولی حین بارداری پسر خیر.
  • پاها به سمت پایین و سر به سمت بالا پس از هفته 32 بارداری به نفع جنین دختر می باشد.

با این حال توجه داشته باشید که سونوگرافی، آمنیوسنتز، کوریوسنتز، آی وی اف و تست NIPT تنها روش های دقیق تعیین جنسیت جنین در شکم مادر می باشند.

 

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.